ZARA recensioner av medarbetare

Hittade 14 recensioner som matchade sökningen Se alla 5 246 recensionerna
Sortera efter: Hjälpsamhet | Betyg | Datum
bra arbetsmiljö
Butikssäljare (Tidigare anställd) –  Malmö30 september 2018
Bra arbetsmiljö, dock var inte kollegorna dom bästa då de älskade att lyssna på skvaller och snacka skit.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1Nej 2Rapportera
Arbetsplatskultur
otrolig stressig och kaotiskt jobb
Säljare (Tidigare anställd) –  Stockholm12 augusti 2018
Att jobba på zara är tufft, inte nog med att du från att du kommer till at du går hem sliter så får man absolut 0 i uppskattning av sina chefer. Alla chefer hatar all personal och ibland får man inte ens tillbaka ett hej när man kom till jobbet.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 9Nej 1Rapportera
fast paced and fun
Sales Assistant (Tidigare anställd) –  Stockholms kommun24 mars 2018
It's a very social job as you constantly interact with customers, helping them etc. The vibe is dope and it's an especially cool workplace if you're interested in fashion.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3NejRapportera
Dålig kommunikation
Zara Home, Birger Jarlsgatan, säljare 2015 (Tidigare anställd) –  Solna14 april 2017
Företaget har dålig kommunikation till sina anställda, och nästan alla högre chefer sitter inte på kontor i Sverige. Svåra att få tag på när man har frågor.
Fördelar
Utvecklingsmöjlighet finnes
Nackdelar
Ingen kommunikation
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3Nej 2Rapportera
Händelserik butik
Säljare & kassörska (Tidigare anställd) –  Stockholm13 januari 2017
Zara Drottninggatan med magiskt butiksläge har en väldigt spännande blandning av kunder. Tycker man om varierande kunder med olika smak och syn på kläder med olika stilar är det ett jobb att söka. Med tanke på läget så är det även en butik som har mycket kunder både på vardagar och helger, Zara Drottninggatan är en händelserik och spännande butik.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 6Nej 3Rapportera
Dålig arbetsplats.
Butiksbiträde- Kassör och säljare (Nuvarande anställd) –  Göteborg11 januari 2017
Vidrigt företag utan hänsyn för sina medarbetare. Utnyttjar sin makt, tydligt hierarki. Dåliga arbetsförhållanden utan en trygghet för de anställda.

Ett månadskontrakt börjar det flesta med och varje månad har du en inre stress om nästa månad, om du blir förlängd eller inte. Detta fortsätter tills du får fast, om du nu får det. Det kan helt plötsligt bestämma sig för att inte förlänga ditt kontrakt. Dem kan anställa folk endast inför rean för att klara av just den perioden. Så det kan finnas personer som börjar inför rean och sen inte blir kvar efter om de har otur.

Ingen plats att rekommendera. Den anställde respekteras inte, mer robot än människa på arbetsplatsen. Företaget fokuserar inte på kunden och service, allt som spelar någon roll är försäljningen och pengarna. Säger du ifrån uppfattas du som uppkäftig eller dålig attityd. Det är strikta och väldigt konstiga regler som bestäms från huvudkontoret i Spanien. Skulle aldrig be någon söka till Zara.
Fördelar
Behöver aldrig vara rädd för stress på nästa arbetsplats
Nackdelar
Ångest varje dag, magsår.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 19NejRapportera
Rolig arbetsmiljö
Butiksbiträde (Tidigare anställd) –  Malmö15 september 2016
Det har gett mig mycket, jag har lärt mig hur man hanterar en kassa och massa annat. Ett stort steg in till arbetslivet.
Fördelar
Olika arbetstider
Nackdelar
Attityder
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2Nej 7Rapportera
rolig arbetsplats.
koordinator (Nuvarande anställd) –  Helsingborg16 juni 2016
en typisk arbetsdag? en måndag morgon kommer alltid våra stora leveranser, mycket fokus på att vi i teamet prioriterar rätt och samarbetar/kommunicerar tillsammans. När allting är upp packat och prisat är det kassa öppning och även nyheter som ska ut i butik (där man redan förberett vart) sedan ska resterande produkterna placeras på lager samt att leveransen ska bekräftas. timmar ska bekräftas. varje person har olika uppgifter även här är det viktigt att man följer upp varandra och ser till att allt blir gjort och vi nått dagens mål. när vi öppnat butiken är det fokus kunder.
vad jag har lärt mig? jag har lärt mig otroligt mycket på Zara, men det som är viktigast är att som jag sa tidigare att man jobbar som ett team och strävar efter våra mål. att ha roligt tillsammans.
mina arbetskollegor? har stora hjärtan, vi peppar varandra, vi stöder varandra och vi jobbar på bra ihop.
den svåraste delen av jobbet? att hinna klart allt man ska göra. tex. våra 25or (där vi får på papper vad vi sålt på en timme) har hamnat på 800 plagg, då ska man plocka ut allt på lagret men man behövs egentligen på golvet eftersom där är mycket kunder.
den bästa delen av jobbet? att bemöta kunder och kunna hjälpa dem med det dem är ute eller för att ge dem lite inspiration. det jag även älskar med mitt jobb är att jobba som koordinator, koordinera kläderna i butiken.
Fördelar
många möjligheter för utveckling
Nackdelar
när man ej hinner med alla uppgifter
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 4Nej 1Rapportera
Arbetsplatskultur
Otroligt mycket stress och orättvis personal
Säljare (Tidigare anställd) –  Stockholm, AB2 november 2015
En typisk dag på Zara är att springa hela dagarna tills fötterna blöder. Kollegorna grupperar sig väldigt mycket och visar ingen som helst medkänsla med dom nya och inte till så stor hjäp när man vill lära sig nytt. Majoriteten är bara väldigt otrevliga. Butikschefen nekade att låta mig gå hem när jag stod och hade hög feber och kallsvettades + höll på att svimma på plats.
Fördelar
Hjälpa kunder och se kunder nöjda
Nackdelar
personalen
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 13Nej 2Rapportera
lärorikt
Visual Merchandiser (Tidigare anställd) –  Göteborg, O23 augusti 2015
lärorikt set att kunna få mycket erfarenhet inom sektorn då tempot är hög och man måste vara på top för att kunna leverera.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2Nej 1Rapportera
Fun workplace
Taby, Sweden Manager (Tidigare anställd) –  Stockholm5 november 2013
My job at Zara was very important for me, I learned so much there, from customer services, sales, marketing, decorating, understanding different kind a customers, how to lead a group employers, recruitment.
The staff I had worked with was wonderful. This is one a my biggest experience in my life. Everyday was like back at school.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1Nej 2Rapportera
En otroligt bra arbetsmiljö
Butikschef (Tidigare anställd) –  Väla, T24 oktober 2013
Ingen dag var den andra lik. Har lärt mig att personalen alltid kommer i första hand. Fantastiska kollegor. Svåraste var att hantera vissa kunder. Bästa var stämningen
Fördelar
skön arbetsmiljö
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1Nej 1Rapportera
Lärorikt men hierarkiskt
Butiksäljare (Tidigare anställd) –  Stockholm, AB10 september 2013
Mycket jobb och väldigt lite tillbaka till personalen tycker jag passar väl in på Zara. Intressant att se hur ett av världens största affärskedja fungerar, men uppbyggnaden av det passade inte mig.
Fördelar
Trevliga kollegor
Nackdelar
Inga fördelar
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 6Nej 1Rapportera

Se fler ZARA recensioner

Ianspråktagen profil

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos ZARA. Vår community är redo att svara.

Ställ en fråga

3,8