Recensioner från anställda på ZARA

Sektions arbete, snabbt tempo, passar bra för unga tjejer, samarbete etc.
Jobbat för detta företag i år nu, har hoppat från butik till butik och sagt upp mig två gånger mellan detta. Zara är ett väldigt oseriöst företag, dom bryr sig 0 om sin personal och kör med skrämselpropaganda (ni får varning om ni gör si och så), ingen uppskattning alls från chefer för allt slit man gör och allt extra man ställer upp och jobbar. Chefer skäller ut personalen, mitt i butiken, framför kunder.
Kunderna som upplever att det är dålig service; personalen är sönder stressade och är slavar åt detta företag. Vi gör allt för att hålla ihop butikerna. Cheferna och de högre uppsatta ska ta skiten, inte vi.
They will use you for their needs. They pay well the extra hours. I would be careful about the managers and specialist, they were very fake.
På Zara kan man få chans att lära sig många arbetsuppgifter och för rätt person kan man utvecklas. Det kan vara stressigt ibland, speciellt under rea-tider. Man behöver kunna engelska och inte vara rädd för att prata med kunder och hjälpa dem.
Här finns det alltid något att göra och det är högt tempo
Bra arbetsmiljö, dock var inte kollegorna dom bästa då de älskade att lyssna på skvaller och snacka skit.
Att jobba på zara är tufft, inte nog med att du från att du kommer till at du går hem sliter så får man absolut 0 i uppskattning av sina chefer. Alla chefer hatar all personal och ibland får man inte ens tillbaka ett hej när man kom till jobbet.
Jag har lärt mig mycket om försäljning och har utvecklat mig mycket inom detaljhandel
Fördelar
bra team, gratis arbetskläder, bra handledare
Nackdelar
inget
It's a very social job as you constantly interact with customers, helping them etc. The vibe is dope and it's an especially cool workplace if you're interested in fashion.
I have worked previously for Inditext but back in Mexico. It is a fast pace work. Tasks include cleaning the shop, running clothes form the fitting rooms to their place for customers to shop, and sales assistance.

Little help provided by superiors, however with my previous experience i was able to overcome those issues and learn by myself. When someone new comes in, i approach them, welcome them and teach them the basics.

The hardest part was to start working there, the environment is quite tense and i did not feel welcomed. However after few days i just jumped into the job.
Nackdelar
Short contracts and no stability in general.
Zara Drottninggatan med magiskt butiksläge har en väldigt spännande blandning av kunder. Tycker man om varierande kunder med olika smak och syn på kläder med olika stilar är det ett jobb att söka. Med tanke på läget så är det även en butik som har mycket kunder både på vardagar och helger, Zara Drottninggatan är en händelserik och spännande butik.
Vidrigt företag utan hänsyn för sina medarbetare. Utnyttjar sin makt, tydligt hierarki. Dåliga arbetsförhållanden utan en trygghet för de anställda.

Ett månadskontrakt börjar det flesta med och varje månad har du en inre stress om nästa månad, om du blir förlängd eller inte. Detta fortsätter tills du får fast, om du nu får det. Det kan helt plötsligt bestämma sig för att inte förlänga ditt kontrakt. Dem kan anställa folk endast inför rean för att klara av just den perioden. Så det kan finnas personer som börjar inför rean och sen inte blir kvar efter om de har otur.

Ingen plats att rekommendera. Den anställde respekteras inte, mer robot än människa på arbetsplatsen. Företaget fokuserar inte på kunden och service, allt som spelar någon roll är försäljningen och pengarna. Säger du ifrån uppfattas du som uppkäftig eller dålig attityd. Det är strikta och väldigt konstiga regler som bestäms från huvudkontoret i Spanien. Skulle aldrig be någon söka till Zara.
Fördelar
Behöver aldrig vara rädd för stress på nästa arbetsplats
Nackdelar
Ångest varje dag, magsår.
Det har gett mig mycket, jag har lärt mig hur man hanterar en kassa och massa annat. Ett stort steg in till arbetslivet.
Fördelar
Olika arbetstider
Nackdelar
Attityder
en typisk arbetsdag? en måndag morgon kommer alltid våra stora leveranser, mycket fokus på att vi i teamet prioriterar rätt och samarbetar/kommunicerar tillsammans. När allting är upp packat och prisat är det kassa öppning och även nyheter som ska ut i butik (där man redan förberett vart) sedan ska resterande produkterna placeras på lager samt att leveransen ska bekräftas. timmar ska bekräftas. varje person har olika uppgifter även här är det viktigt att man följer upp varandra och ser till att allt blir gjort och vi nått dagens mål. när vi öppnat butiken är det fokus kunder.
vad jag har lärt mig? jag har lärt mig otroligt mycket på Zara, men det som är viktigast är att som jag sa tidigare att man jobbar som ett team och strävar efter våra mål. att ha roligt tillsammans.

mina arbetskollegor? har stora hjärtan, vi peppar varandra, vi stöder varandra och vi jobbar på bra ihop.

den svåraste delen av jobbet? att hinna klart allt man ska göra. tex. våra 25or (där vi får på papper vad vi sålt på en timme) har hamnat på 800 plagg, då ska man plocka ut allt på lagret men man behövs egentligen på golvet eftersom där är mycket kunder.

den bästa delen av jobbet? att bemöta kunder och kunna hjälpa dem med det dem är ute eller för att ge dem lite inspiration. det jag även älskar med mitt jobb är att jobba som koordinator, koordinera kläderna i butiken.
Fördelar
många möjligheter för utveckling
Nackdelar
när man ej hinner med alla uppgifter
En typisk dag på Zara är att springa hela dagarna tills fötterna blöder. Kollegorna grupperar sig väldigt mycket och visar ingen som helst medkänsla med dom nya och inte till så stor hjäp när man vill lära sig nytt. Majoriteten är bara väldigt otrevliga. Butikschefen nekade att låta mig gå hem när jag stod och hade hög feber och kallsvettades + höll på att svimma på plats.
Fördelar
Hjälpa kunder och se kunder nöjda
Nackdelar
personalen
lärorikt set att kunna få mycket erfarenhet inom sektorn då tempot är hög och man måste vara på top för att kunna leverera.
My job at Zara was very important for me, I learned so much there, from customer services, sales, marketing, decorating, understanding different kind a customers, how to lead a group employers, recruitment.
The staff I had worked with was wonderful. This is one a my biggest experience in my life. Everyday was like back at school.
Ingen dag var den andra lik. Har lärt mig att personalen alltid kommer i första hand. Fantastiska kollegor. Svåraste var att hantera vissa kunder. Bästa var stämningen
Fördelar
skön arbetsmiljö
Mycket jobb och väldigt lite tillbaka till personalen tycker jag passar väl in på Zara. Intressant att se hur ett av världens största affärskedja fungerar, men uppbyggnaden av det passade inte mig.
Fördelar
Trevliga kollegor
Nackdelar
Inga fördelar
Se fler recensioner av ZARA
Verifierad profil
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos ZARA. Vår community är redo att svara.
3,8
Baserat på 5 919 omdömen