Willys

Recensioner från anställda på Willys

Hittade 156 recensioner som matchade sökningenVisa alla 157 recensioner

Enkelt, bra jobb för en student

Kul på jobbet, bra kollegor, cheferna var dock väldigt efterbelivna/kompetenta

Fördelar

Gratis påsar, frukost på jobbet

Negativ

Sämsta chefen jag någonsin har haft. Lider du inte utav psykisk ohälsa så är detta jobb för dig, försökte förklara min livssituation men chefen var bara kall emot en och hade 0 förståelse dock så var teamchefen väldigt bra och förstående och stöttade mig men tyvärr inte chefen. pga detta så fick jag sällan jobbpass fick jag pass var det för att det inte fanns någon annan att boka. Sedan blev jag uppsagd på sms inte speciellt proffesionellt kan jag då tycka.

Fruktansvärd arbetsupplevelse

När man börjar sin anställning här förutsätts det att man redan har ca tre års erfarenhet av stället. Ingen upplärning ges utan man kastas direkt in i arbete utan tydliga instruktioner. System så som inpassering med nyckelkort och bokning av arbetspass för extrajobb får man varken instruktioner eller tekniska förutsättningar för att klara. Dvs inga nyckelkort, inga inlogg och knappt arbetskläder ens en gång. Sedan har cheferna mage att klaga på att man själv inte tilltagit åtgärder för att klara sin uppgift. Man får höra på ett näst intill hånfullt sätt att man inte längre behövs där utan att de redan sökt nya. Helt urusel behandling!

Fördelar

Värdecheckar på några hundralappar.

Nackdelar

Ledning, utbildning, arbetssätt, tempo.

Stressig miljö,hinner inte avsluta ett moment innan du måste hoppa till nästa.

En arbetsplats där chefen inte själv styr utan lyssnar på ett fåtal "småchefer" utan erfarenhet. Ingen lätt plats att passa in på om du inte fjäskar in dig hos den utvalda i gruppen och faktiskt är där för att göra ett bra jobb .

Fördelar

Gratis frukost

Nackdelar

Stressig o inget samarbete

Roligt

Trevlig arbetsplats och trevliga kollegor och bra TCs

Fördelar

Frukost

Nackdelar

Timmarna fördelade på dag

Ingen utveckling,inte bra ledare även uppåt

Trevliga kollegor men tyvärr ingen kultur där man uppmuntrar utveckling,chefens vänners söner m.m anställs och blir erbjudna diverse utb men de som vill och anstränger sig får inger gehör. Inget ledarskap utan går under mottot hinner du inte så öka tempot.

Fördelar

Bra kollegor

Nackdelar

För många

Aldrig mer Willys

Sämsta jobbet jag någonsin haft. Man stressar RÖVEN av sig och får skit tillbaka. Rätt vad det är får man en känga utan anledning. Chefen har näsan upp i taket och tror hon är något. Ett rövhål är vad hon är. Trycka ner människor är hon dessutom en höjdare på. Daglig ångest över att gå till jobbet.

Fördelar

Gratis frukost

Sämsta jävla jobbet (Väla)

WILLYS VÄLA! Sämsta jobbet och sämsta kollegor som bevakar en steg för steg. Man blir lovad grejer som absolut inte händer. Jävligt dålig chef som inte kan ta sina egna beslut samt aldrig har svar på ens frågor. Hon har några anställda som styr och ställer allting som hon egentligen ska göra. Hon har inga egna åsikter, utan allt hon gör är att lyssna på dessa 4-5 anställda som dessutom är vänner med hennes dotter. Är du inte omtyckt av dessa 4-5 kollegor så kommer det inte gå bra för dig på denna arbetsplats.Dom anställer en i max 1 år sedan anslutas ditt kontrakt. Dom vill inte fastanställa någon utan anställer nya hela tiden istället. Alla som hamnat på kolonial avdelningen mår psykiskt dåligt efter bara någon vecka. Man blir jävligt utfryst eftersom dom redan har sin lilla cirkel med skitsnackare. 4 anställda under den lilla tiden jag jobbade där har antingen sagt upp sig eller blivit jävligt mobbade och utfrysta, som då lede till att dom inte fick förlängt kontrakt. Eftersom det är en grupp på 4-5 anställda som styr och ställer. Där är jävligt mycket skitsnack på arbetsplatsen och ingen vågar säga det rakt i ansiktet till en. Dessa människor kan säga ”jätte bra jobbat idag” och sekunden efter gå till de andra kollegorna som ändå gillar en och börja skitsnacket och säga att man var jävligt seg osv. Bara för att förstöra för en och göra så att man inte är omtyckt av de andra heller. Detta har pågåtts jävligt länge och där är ingen som gör någonting åt saken!

Fördelar

Nackdelar

Man börjar må psykiskt dåligt

Jobba inte här

Värsta jobbet jag haft. ”Kollegorna” har sura miner nästan hela tiden, fryser lätt ut andra kollegor. Cheferna favoriserar sina arbetare och favoriterna får då bättre behandling och förmåner än resten av arbetarna. Enda fördelen är nog gratis frukos på morgonen men den vill man nästan inte heller ta pågrund av alla sura miner och blickar i personalsrummet. Lönerna ges inte heller ut ordentligt som de ska utan man måste gång på gång säga till cheferna att man fått mindre än vad man ska ha fått.

Fördelar

Gratis frukost, ok lön

Nackdelar

Felaktig lön, dåligt bemötande av chef och andra anställda

Jobba fort o håll tyst!

En organisation som ser till att tystnadskultur vidhålls och att du ger 110% på jobbet! Dålig uppskattning av ledarorganisation och chef. Inget jobb att rekommendera.

Fördelar

Gratis frukost.

Nackdelar

Stressigt o dålig lön.

Kontraproduktivt

Willys väla har varit den absolut sämsta arbetslivserfarenhet jag erfarit. Trotts vackra ord som jämställdhet och samarbete är ledarskapet totalt uteblivet. Mellancheferna agerar snarare översittare än någon typ av ledargestalt. Willys är den arbetsplats som övertygar mig att pengar inte är en motivation nog. Förtroende och tillit till medarbetarna uteblir, här är chefen jämt skeptisk, ifrågasättande och tvivelaktig på sina anställda. Ingen är tillräckligt bra och någon känsla av sammanhang erbjuds inte om du inte är vän med mellanchefers sedan tidigare. Pratar du som medarbetar med andra för liknande erfarenheter klankas det ned och det du gjort är dåligt. Mycket tystnadskultur och anställda som inte passar i ledet klipps bort. Jag var en av dem bästa där men min tjänst blev erbjuden till någon annan. Håll dig borta.

Fördelar

Absolut ingen som är värd behandlingen.

Nackdelar

Mobbning, favoritisering, spionage, orättvisa, orimliga krav, diktatur, inställsamhet.

det är bra

Jag gillar arbetsmiljön i Willys. Jag tycker att det är jättebra. om jag vill jobba hos er. Jag söka nya jobba hos er. Om jag hoppas kan få jobb. Jag försöker gå in i svenska arbetsgemenskapen själv. jag vill att er hjälper mig. För att jag inte prefekt svenska så jätte bra. Men jag försöker väldigt hårt för att komma i arbete. Att lära mig bättre. Jag behöver dina hjälpe mig

Fördelar

det är kul.

Nackdelar

Jag vet inte.

Dålig

Cheferna är otroligt dåliga. Mådde dåligt när jag jobbade där MobbningBehandlas orättvist

Fördelar

Bra betalt

Nackdelar

Allmänt hemskt

Production

Fick inte förtroende av mina närmaste chefer och min utveckling var inte heller bra och det känns orättvist för medarbetare inte hade samma chans att utveckla.

Fruktansvärd chef!

Chefen borde bytas ut omgående, annars så var det trevliga arbetskamrater fast de slutade hela tiden då de inte orkade med chefens sätt

Nackdelar

Chefen

Jobba inte här!

Enda bra med att jobba på Willys är lönen. De ger nästintill inga heltid utan man förväntas ”vänta” på pass om någon blir sjuk. Ger även visstid tills kollektivavtalet inte tillåter och säger då upp folk. Flera kollegor som fått höra att de ska få stanna av lägre chef, men får sen sparken av högsta chefen. Alla på arbetsplatsen är rädda för chefen och vågar knappt sjukanmäla sig. När man väl sjukanmälde sig lät det som hela chefens dag var förstörd. Fler som slutat för att arbetsmiljön är så dålig. Hög personalomsättning eftersom de ”låter folk gå” när visstidsanställningen går ut. Anställer nya ca 1 år och fortsätter på samma sätt.Första tiden hetsas man mot varandra, den som jobbar hårdast får fast anställning (efter tiden för visstid gått ut). Ser varandra som konkurrenter istället för kollegor. När det väl händer något hålls inte personer ansvariga för sina handlingar, man löser det genom att ta bort ”problemet”.

Fördelar

Gratis frukost, frukt, friskvård

Nackdelar

Dålig ledning, dålig feedback, hetsig arbetskultur

En arbetsplats för dig

Har jobbar på Willys i 4 år och möter alla sorter av människor, man lär sig att hantera folk på ett annat sätt. Det finns bra och dåliga stunder men så är det med alla jobbMan får lära sig tempo och ordning.

Fördelar

Gratis frukost

Nackdelar

Finns inga om du kommer med glatt humör

Utvecklande

Det är ett stabilt företag att jobba hos, dom ser alla och ger chansen till utveckling.

god produktivitet och en bra miljö

Det är ett stort företag och det har en plats på arbetsmarknaden. Jag önskar framgång och framgång i framtiden

Fördelar

Jätte snäll av företag att ta hand om personalen och hade gratis froköst

Nackdelar

Ingenting

Kind of good

An typical dag is you wake up 6 start the world 7 Än start the . The hardest part off the job is stacking all the

Fördelar

No free lunch you bay it yourself

Nackdelar

Somtimes

roligt arbetsmiljö, goa personal

de var väldigt trevliga, lärde sig nytt om att fronta, bra ledare som talar tydligt och klart

Fördelar

Gratis Fika

Nackdelar

Ingenting

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Willys. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

• Willys