Recensioner från anställda på Willys

Riktigt bra!
De är kul att plocka upp varor och träffa kunder och som sagt lär mig gärna så mycket mer
Värsta arbetsplatsen i mitt liv.
Konstant press ifrån ledningen. Under mina två år fick jag aldrig höra att det jag gjorde var bra, utan istället klagomål för det jag inte hann med. Man jobbar ofta kväll för att sen öppna på morgonen. Fackliga regler bryts oavbrutet. Det fortgår för att ingen vågar säga ifrån. Säger du ifrån blir du bestraffad inom lagliga mått, t ex sämre schemaläggning, utfrysning, försämrade arbetsuppgifter osv. Katastrofal arbetsmiljö. Grät innan och efter jobbet flera gånger. Kollegor gick in i väggen och skambelades för det. Det finns en anledning till att handelsnytt gjorde en stor granskning av Willys arbetskultur 2019, problemen är rikstäckande. Ledningen genomsyras av press som trycks nedåt. Jag lämnade min position som arbetsledare efter långvarig mobbing uppifrån. Jag såg mina kollegor och vänner halvt gå under av stressen. Det finns andra företag med samma arbetsuppgifter där stämningen inte är som hos Willys. Sök er vart som helst, inte dit.
Fördelar
Kort uppsägningstid, bra lön men inte med tanke på vad man utstår
Nackdelar
Arbetsmiljön, bemötande från chefer, mobbing från ledningen
Good enviroment
Every team is different, with right collegues it is a fun job.
Företag som inte tar ansvar för chefers dåliga ledarskap.
Roligt jobb som är mycket stressigt och resultatinriktat. Man jobbar mot dagliga mål och gott samarbete krävs för att uppnå resultat.
Fördelar
Socialt och lärorikt.
Nackdelar
Arbetsledningen och tungt jobb.
tråkig och bra betalt
Blir långtråkigt men man tjänar bra och det är ett enkelt jobb.
Stor butik bra kollegor
Jätte bra arbets kollegor har inga klagomål alls på någon eller om något. En affär jag rekommenderar att jobba på om man får möjlighet.
Bra arbetsplats
Willys är en bra arbetsplats där du möter många olika sorters människor och arbetsuppgifterna. Du lär dig att arbeta under stress, samarbeta likväl som att ta egna initiativ.
Roligt arbetsmiljö.
Fronta, sortera, plocka och ge en bra service till kunder.
Finns en anledning till att man slutar på Willys
Det är det sämsta företaget att jobba på, folk är inte trevliga, inte hjälpsamma, otacksamma, finns ingen chans att utvecklas . Aldrig igen Willys
Miljö med högt tempo
En dag på Willys är aldrig i lågt tempo och det finns alltid mycket att göra. Detta jobb ger en många bra erfarenheter man kan bära med sig i arbetslivet.
Bra ledarskap och mycket energi
En typisk arbetsdag är samma vanliga. Kommer till jobbet tidigast 11.00 sitter i kassan nästintill hela dagen och självscanningen. 60min rast uppdelat i två eller tre tillfällen. Slutar 21.15

Jag har lärt mig att hantera stress till en annan nivå men jag har också lärt mig att man måste se att alla människor verkligen är olika, vilket märks väldigt bra när man möter kunder hela dagarna.

ledning

Arbetsplatskulturen är väldigt bra. Inga konstigheter. Samma där, man får lära sig att alla kollegor också är olika.

Det svåraste med mitt jobb är många bollar i luften. Ofta är det mycket på samma gång. Man får ta de som det kommer och göra sitt bästa men jag lär säga att de är svårast.

Det bästa är att möta kunder och kollegor. Att vara social och positiv passar till någon att vara butiksbiträde.
Fördelar
Hjälpsamma
Nackdelar
Långa dagar
Trevliga arbetskamrater
Har lärt mig och utvecklats mycket. Trevliga och stötande arbetskollegor
rolig arbetsmiljö
Hantera kassan allmänt och har lärt mig bakning av bullar, kakor. Packade upp varor organiserat på hyllorna, Det var både stressigt och roligt arbete. Man lärde sig hantera stress, exempel när vi jobba på kassan.
Levande helvete
Sämsta arbetsplatsen ingen struktur, ingen ordning och reda, en massa klagande men ingen verkstad, ingen feed back, ingen uppskattning, bajs ledning, pajas chef , verksamheten behöver profisionellhjälp. Aldrig jobbat med såhär inkompetenta inavlade människor i hela mitt liv . Vissa kollegor var guld med dom med högre "titel" var skit ...
Fördelar
Inget
Nackdelar
Allt
Trevlig arbetsmiljö
Bra längd på pass. Bra grupperingar på golvet, dvs roligare arbete. Bra ledning.
Min tid på Willys
Att jobba på Willys var en väldigt rolig och lärorik upplevelse, jag bemöttes av trevliga kollegor som lärde mig mycket om hur det är att vara en butiksmedarbetare. Att hjälpa kunderna var väldigt roligt, jag älskar och prata med människor och hjälpa folk.
Väldigt produktiv och fick mitt jobb gjort.
Gjorde allt man blev tillsagd till att göra och hjälpte kunderna till de dem letade efter. Kom alltid i tid och fick alltid mitt jobb gjort.
Fördelar
Att jag kunde hjälp kunderna och ge dem de letade över.
Nackdelar
Att man fick göra om sitt jobb tills de blev rätt.
Helt okej
Helt okej, jomen jag tycker ändå det är bra ändå faktiskt.
Dåligt ledarskap
Då jag jobbade där var det ännu inte ombyggt, på vintern var det minusgrader inne och sommaren 30 grader. Personalens välmående var inte prio.
Roliga arbetsuppgifter och trevliga arbetskamrater
sommarjobbet på Willys i Halmstad var något som jag trivdes jättebra med och något som jag skulle kunna tänka mig att jobba med i framtiden.
Fördelar
bra arbetstider
Nackdelar
långt att åka till jobbet
En utmärkt arbetsmiljö att arbeta i.
Willys är en förträfflig arbetsplats. När man kommer till jobbet hälsas man välkommen av glada och trevliga arbetskollegor. På väg in till personalrummet möts man av en härlig doft av nybryggt kaffe.

När man tagit del av viktig information på whiteboardtavlan i personalrummet är man redo att stämpla in för att sedan ge sig ut i matchen. Matchen blir oerhört enkel med anledning av den fantastiska ledningen jag har. Min chef är väldig driven och målmedveten. Man märker tydligt på att han varit med länge i branschen. Han stöttar mig alltid med de verktyg jag behöver för att kunna nå min fulla potential.

Mina arbetsuppgifter består dels av varuplock, men är även en kassör. När jag är på golvet brukar jag alltid ta ett kundvarv för att se butiken från kundernas perspektiv. Ser det rent och fräscht ut? Är det välfyllt i brödavdelningen? Hur ser exponeringen ut i hyllorna? Är det välfyllt i charken och mejeri?

Efter att jag tagit ett kundvarv börjar jag jobba efter de observationer jag gjort samtidigt som jag gör mig synlig till de kunder som behöver rådfråga mig om något.
Fördelar
Personal rabatt.