Recensioner från anställda på Willys

Hittade 129 recensioner som matchade sökningen Visa alla 139 recensioner
Sortera efter: Hjälpsamhet | Betyg | Datum
Arbetsplatskultur
Finns en anledning till att man slutar på Willys
Butiksmedarbetare (slav) (Tidigare anställd) –  Malmö30 december 2019
Det är det sämsta företaget att jobba på, folk är inte trevliga, inte hjälpsamma, otacksamma, finns ingen chans att utvecklas . Aldrig igen Willys
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1NejRapportera
Arbetsplatskultur
Bra ledarskap och mycket energi
Vikariat (Nuvarande anställd) –  Sandviken21 november 2019
En typisk arbetsdag är samma vanliga. Kommer till jobbet tidigast 11.00 sitter i kassan nästintill hela dagen och självscanningen. 60min rast uppdelat i två eller tre tillfällen. Slutar 21.15

Jag har lärt mig att hantera stress till en annan nivå men jag har också lärt mig att man måste se att alla människor verkligen är olika, vilket märks väldigt bra när man möter kunder hela dagarna.

ledning

Arbetsplatskulturen är väldigt bra. Inga konstigheter. Samma där, man får lära sig att alla kollegor också är olika.

Det svåraste med mitt jobb är många bollar i luften. Ofta är det mycket på samma gång. Man får ta de som det kommer och göra sitt bästa men jag lär säga att de är svårast.

Det bästa är att möta kunder och kollegor. Att vara social och positiv passar till någon att vara butiksbiträde.
Fördelar
Hjälpsamma
Nackdelar
Långa dagar
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2NejRapportera
Trevliga arbetskamrater
Kassabiträde (Tidigare anställd) –  Ängelholm17 november 2019
Har lärt mig och utvecklats mycket. Trevliga och stötande arbetskollegor
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2Nej 1Rapportera
rolig arbetsmiljö
Butik & kassabiträde (Tidigare anställd) –  Malmö4 november 2019
Hantera kassan allmänt och har lärt mig bakning av bullar, kakor. Packade upp varor organiserat på hyllorna, Det var både stressigt och roligt arbete. Man lärde sig hantera stress, exempel när vi jobba på kassan.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1Nej 1Rapportera
Levande helvete
Butiksmedarbetare (Tidigare anställd) –  Ulricehamn1 november 2019
Sämsta arbetsplatsen ingen struktur, ingen ordning och reda, en massa klagande men ingen verkstad, ingen feed back, ingen uppskattning, bajs ledning, pajas chef , verksamheten behöver profisionellhjälp. Aldrig jobbat med såhär inkompetenta inavlade människor i hela mitt liv . Vissa kollegor var guld med dom med högre "titel" var skit ...
Fördelar
Inget
Nackdelar
Allt
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 6Nej 2Rapportera
Trevlig arbetsmiljö
Butiksmedarbetare (Tidigare anställd) –  Finspång25 september 2019
Bra längd på pass. Bra grupperingar på golvet, dvs roligare arbete. Bra ledning.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2Nej 4Rapportera
Min tid på Willys
Praktikant (Tidigare anställd) –  Ed22 september 2019
Att jobba på Willys var en väldigt rolig och lärorik upplevelse, jag bemöttes av trevliga kollegor som lärde mig mycket om hur det är att vara en butiksmedarbetare. Att hjälpa kunderna var väldigt roligt, jag älskar och prata med människor och hjälpa folk.
Arbetsplatskultur
Väldigt produktiv och fick mitt jobb gjort.
Plockare (Tidigare anställd) –  Södertälje4 september 2019
Gjorde allt man blev tillsagd till att göra och hjälpte kunderna till de dem letade efter. Kom alltid i tid och fick alltid mitt jobb gjort.
Fördelar
Att jag kunde hjälp kunderna och ge dem de letade över.
Nackdelar
Att man fick göra om sitt jobb tills de blev rätt.
Helt okej
timvikarie (Nuvarande anställd) –  Vetlanda28 augusti 2019
Helt okej, jomen jag tycker ändå det är bra ändå faktiskt.
Dåligt ledarskap
hantering av kassa, kundbemötande och uppackning (Tidigare anställd) –  Lund22 augusti 2019
Då jag jobbade där var det ännu inte ombyggt, på vintern var det minusgrader inne och sommaren 30 grader. Personalens välmående var inte prio.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 4Nej 1Rapportera
Arbetsplatskultur
Roliga arbetsuppgifter och trevliga arbetskamrater
Sommarjobb (Tidigare anställd) –  Halmstad20 augusti 2019
sommarjobbet på Willys i Halmstad var något som jag trivdes jättebra med och något som jag skulle kunna tänka mig att jobba med i framtiden.
Fördelar
bra arbetstider
Nackdelar
långt att åka till jobbet
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1Nej 3Rapportera
Arbetsplatskultur
En utmärkt arbetsmiljö att arbeta i.
Butiksbiträde (Nuvarande anställd) –  Örebro15 augusti 2019
Willys är en förträfflig arbetsplats. När man kommer till jobbet hälsas man välkommen av glada och trevliga arbetskollegor. På väg in till personalrummet möts man av en härlig doft av nybryggt kaffe.

När man tagit del av viktig information på whiteboardtavlan i personalrummet är man redo att stämpla in för att sedan ge sig ut i matchen. Matchen blir oerhört enkel med anledning av den fantastiska ledningen jag har. Min chef är väldig driven och målmedveten. Man märker tydligt på att han varit med länge i branschen. Han stöttar mig alltid med de verktyg jag behöver för att kunna nå min fulla potential.

Mina arbetsuppgifter består dels av varuplock, men är även en kassör. När jag är på golvet brukar jag alltid ta ett kundvarv för att se butiken från kundernas perspektiv. Ser det rent och fräscht ut? Är det välfyllt i brödavdelningen? Hur ser exponeringen ut i hyllorna? Är det välfyllt i charken och mejeri?

Efter att jag tagit ett kundvarv börjar jag jobba efter de observationer jag gjort samtidigt som jag gör mig synlig till de kunder som behöver rådfråga mig om något.
Fördelar
Personal rabatt.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2Nej 3Rapportera
Arbetsplatskultur
Ledningen bryr sig inte ett skit om sina anställda
Butiksmedarbetare (Tidigare anställd) –  Uppsala25 juli 2019
Jobbade på Willys i 7 år och även om jag trivdes med många av mina kollegor så var chefen hemsk.
Jobbade i början på mejeri, sen kolonial sen hamnade jag i kassalinjen.
Ett hårt jobb med otacksamma kunder och man fick inte ofta stöttning från ledningen, snarare tvärtom.
Hade en chef som tog in en fler gånger på kontoret och sa saker som en chef inte ska säga till sin anställda.
Han körde med tekniken jag kan inte sparka dig så jag bryter ner dig till du säger upp dig själv.
Sista samtalet så gav han mig en avhylning för något jag inte ens var ansvarig för (detta hände vid fler antal tillfällen). Då påpekade han också om att INGEN på stället tyckte om mig och alla kom in och klagade på mig så fort de fick chansen. Låt mig påpeka att jag var väl omtyckt av mina kollegor samt att vi umgicks många privat, många blev upprörda över det påståendet.
Han påpekade också att dom inte visste vad dom skulle göra med mig och var inte alls nöjda.
När jag föll i gråt glodde han bara på mig till jag själv fick fram orden var det något mer och han kallt svarade nej gå.
Det var också mycket favorisering från hans sida och särbehandling utav personalen.
En annan kollega fick gå pga att de tyckte att hon sprang för mycket från kassan. Hon hade chrons vilket de var mycket välmedvetna om.
Det som hände mig hände en annan tjej på jobbet. Men när hon ringde huvudkontoret fick hon ingen stöttning. Bara chefen som ringde upp och frågade vad fan hon höll på med.
Så med andra ord min erfarenhet av Willys är att de inte bryr sig ett skit om sina anställda.

Enda bra jag skulle säga är
  mer... OB. Men bara förutsättning att man då jobbar jämt och alla röda dagar och helger plus kvällar.  mindre
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 22NejRapportera
produktiv
Heltid (Tidigare anställd) –  Halmstad19 juli 2019
bra arbetsmiljö och roligt, trivs kollegor, bekvämt arbete
Trevlig arbetsmiljö
Livsmedelsarbetare (Tidigare anställd) –  Valbo16 juli 2019
Trevlig arbetsplats med bra kollegor och bra arbetstider.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1Nej 3Rapportera
Arbetsplatskultur
Sök dig till annat företag
Butiksbiträde (Tidigare anställd) –  Östergötlands Län27 juni 2019
Avråder er att söka till Willys. Arbetsbördan är för stor för att hantera under din arbetstid. Du får inte jobba över, så oftast får du strunta i rasten. Hinner du inte med allt så blir dina kolleger sura. Du arbetar till största del ensam på avdelningen, och finns knappt hjälp att få då alla är lika "stressade". Introduktion finns knappt, utan du förväntas att lösa allt på egenhand men med fullt ansvar. De skiljer inte på en som arbetat där en vecka eller tio år. Förväntas att man leverera samma resultat. Mycket prat bakom ryggen på varandra. Pratet i personalrummet är sexistiskt och kränkande. De som sjukanmäler sig ljuger och är lata..även dumma i huvudet används som uttryck.

Tiden går dock snabbt då du inte hinner stanna upp en sekund. Tungt jobb med arbetsuppgifter som bidrar till fysisk överansträngning, då man hela tiden är stressad så lyfts det lätt fel.

Positiva är dock att kunderna för det mesta är trevliga, och att hantera stress är något du blir lite av ett proffs på. Men efter en arbetsdag så är man både psykiskt och fysiskt utmattad.

Willys borde verkligen se över sin företagskultur och värna om sina anställda som sliter i sönder sig för alldeles för lite pengar.
Fördelar
Gratis frukost
Nackdelar
Arbetsmiljön
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 10NejRapportera
Arbetsplatskultur
Great job with opportunities to advance withon
Cashier, Stocker (Tidigare anställd) –  Älmhults kommun19 juni 2019
I really enjoyed my time here and loved my co-workers, and you really do work as a team. You help each other with tasks if you have time. It was a quick-paced job with opportunities to practice time management and problem solving.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2Nej 3Rapportera
rolig arbets miljö
städare här i Sverige och livsmedel (Tidigare anställd) –  Göteborgs kommun7 juni 2019
En typisk arbetsdag för mig är att jag rör mig hela dag.
Jag har lärt mig hur man ligger varor på hyllor.
Fördelar
Rast
Nackdelar
Hade inte bra rast room.
Arbetsplatskultur
Trevlig arbetsmiljö, kul med kundkontakt o ara till hjälp
Kassabiträde (Tidigare anställd) –  Skutskär30 april 2019
Trevlig arbetsplats då jag var på olika ställen, sen kassajobb hela sommaren.
Fördelar
Bra arbetstider samt olika göraomål dagligen
Nackdelar
Inget jag kommer på nu
Ingen bra arbetsmiljö
Butiksmedarbetare (Tidigare anställd) –  Helsingborgs kommun27 april 2019
Hade 5 års erfarenhet från samma bransch innan jag kom hit. Gillade inte första dagarna men tänkte ändå att jag ville ge det en chans. Höll ut i 3 månader tills jag hittade annat jobb i stället. Ett väldigt krävande och stressfullt jobb med tunga lyft. Man arbetade oftast själv på sin avdelning och det var svårt att hinna plocka upp så mycket leverans på kort tid samtidigt som man hade andra uppgifter att hinna med. Lätt att hinna med om de flesta pallarna är uppvisade och man inte blivit tilldelad truckkort?

Ledningen var otroligt dålig och missvisande. 3 olika personer bestämde vissa uppgifter och alla sa olika. I frukt och grönt avdelningen skulle man oftast slänga och reklamera sådant som det inte var något fel på. Exempelvis ny blomkål som kom dagen innan skulle slängas och bytas till nytt. Fick ständiga kommentarer om jag inte slängde sådant med minsta lilla repa på eller ett skal som gått av löken.

Aldrig något positivt bemötande eller exempelvis "bra jobbat". Personalen kändes gruppindelad så det var svårt att komma in i gruppen. Jag och en kollega bad om hjälp en gång med fick kommentarer från chefen under ett möte att man inte kan be om hjälp och att de då börjat tveka. Kollegor kom och gick och jag är nöjd över att jag inte är kvar!
Fördelar
Gratis frukost. Uppdelad rast
Nackdelar
Allt annat
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 18Nej 2Rapportera