Willys logo
Willys

Recensioner från anställda på Willys

Hittade 147 recensioner som matchade sökningenVisa alla 148 recensioner

En arbetsplats för dig

Har jobbar på Willys i 4 år och möter alla sorter av människor, man lär sig att hantera folk på ett annat sätt. Det finns bra och dåliga stunder men så är det med alla jobbMan får lära sig tempo och ordning.

Fördelar

Gratis frukost

Nackdelar

Finns inga om du kommer med glatt humör

Kontraproduktivt

Willys väla har varit den absolut sämsta arbetslivserfarenhet jag erfarit. Trotts vackra ord som jämställdhet och samarbete är ledarskapet totalt uteblivet. Mellancheferna agerar snarare översittare än någon typ av ledargestalt. Willys är den arbetsplats som övertygar mig att pengar inte är en motivation nog. Förtroende och tillit till medarbetarna uteblir, här är chefen jämt skeptisk, ifrågasättande och tvivelaktig på sina anställda. Ingen är tillräckligt bra och någon känsla av sammanhang erbjuds inte om du inte är vän med mellanchefers sedan tidigare. Pratar du som medarbetar med andra för liknande erfarenheter klankas det ned och det du gjort är dåligt. Mycket tystnadskultur och anställda som inte passar i ledet klipps bort. Jag var en av dem bästa där men min tjänst blev erbjuden till någon annan. Håll dig borta.

Fördelar

Absolut ingen som är värd behandlingen.

Nackdelar

Mobbning, favoritisering, spionage, orättvisa, orimliga krav, diktatur, inställsamhet.

det är bra

Jag gillar arbetsmiljön i Willys. Jag tycker att det är jättebra. om jag vill jobba hos er. Jag söka nya jobba hos er. Om jag hoppas kan få jobb. Jag försöker gå in i svenska arbetsgemenskapen själv. jag vill att er hjälper mig. För att jag inte prefekt svenska så jätte bra. Men jag försöker väldigt hårt för att komma i arbete. Att lära mig bättre. Jag behöver dina hjälpe mig

Fördelar

det är kul.

Nackdelar

Jag vet inte.

Dålig

Cheferna är otroligt dåliga. Mådde dåligt när jag jobbade där MobbningBehandlas orättvist

Fördelar

Bra betalt

Nackdelar

Allmänt hemskt

Production

Fick inte förtroende av mina närmaste chefer och min utveckling var inte heller bra och det känns orättvist för medarbetare inte hade samma chans att utveckla.

Fruktansvärd chef!

Chefen borde bytas ut omgående, annars så var det trevliga arbetskamrater fast de slutade hela tiden då de inte orkade med chefens sätt

Nackdelar

Chefen

Jobba inte här!

Enda bra med att jobba på Willys är lönen. De ger nästintill inga heltid utan man förväntas ”vänta” på pass om någon blir sjuk. Ger även visstid tills kollektivavtalet inte tillåter och säger då upp folk. Flera kollegor som fått höra att de ska få stanna av lägre chef, men får sen sparken av högsta chefen. Alla på arbetsplatsen är rädda för chefen och vågar knappt sjukanmäla sig. När man väl sjukanmälde sig lät det som hela chefens dag var förstörd. Fler som slutat för att arbetsmiljön är så dålig. Hög personalomsättning eftersom de ”låter folk gå” när visstidsanställningen går ut. Anställer nya ca 1 år och fortsätter på samma sätt.Första tiden hetsas man mot varandra, den som jobbar hårdast får fast anställning (efter tiden för visstid gått ut). Ser varandra som konkurrenter istället för kollegor. När det väl händer något hålls inte personer ansvariga för sina handlingar, man löser det genom att ta bort ”problemet”.

Fördelar

Gratis frukost, frukt, friskvård

Nackdelar

Dålig ledning, dålig feedback, hetsig arbetskultur

Utvecklande

Det är ett stabilt företag att jobba hos, dom ser alla och ger chansen till utveckling.

god produktivitet och en bra miljö

Det är ett stort företag och det har en plats på arbetsmarknaden. Jag önskar framgång och framgång i framtiden

Fördelar

Jätte snäll av företag att ta hand om personalen och hade gratis froköst

Nackdelar

Ingenting

Undvik Willys Lidingö

Den ansvarige för kassan bryter både mot kollektivavtal och arbetslagen. Dåligt strukturerad butik. En butikschef som inte verkar bry sig att att ”kassachefen” inte bara bryter mot lagar och avtal utan också beter sig illa och är väldigt otrevlig. Jobbet i sig är det inget fel på förutom att det kan vara stressigt men undvik den här butiken om du inte vill ha en klump i magen inför varje arbetspass.

Fördelar

Nackdelar

Schema, lön, stress

Lediga jobb på Willys

Se fler jobb

Kind of good

An typical dag is you wake up 6 start the world 7 Än start the . The hardest part off the job is stacking all the

Fördelar

No free lunch you bay it yourself

Nackdelar

Somtimes

roligt arbetsmiljö, goa personal

de var väldigt trevliga, lärde sig nytt om att fronta, bra ledare som talar tydligt och klart

Fördelar

Gratis Fika

Nackdelar

Ingenting

Produktivt

Bra arbete bra miljö bland annat personal jätte trevligt

Mobbning och Nepotism

Att arbeta på Willys i sig är roligt med en del trevlig personal. Men nepotism är det närmsta man kan kalla ledningen, 15 anställda som varit vänn med ledningen innan anställning. Och passar du inte in i gruppen, har samma hobby, samma humor så får du inte jobba kvar. Chefen talade ner till folk med ursprung utanför Sverige inför anställda, detta kunde också ske bakom ryggen på anställda som kunder. Talades ner om kvinnors fysiska prestation jämtemot männen på arbetsplatsen också, hur dem inte kunde lyfta lika tungt osv. Favorisering av personal såg man öppet, dem som chefen tycker om fick direkt förtur att utväcklas medans dem andra fick fortsätta med samma uppgifter tills dem inte får ett förnyat kontrakt.

Fördelar

Gratis frukost.

Nackdelar

Nepotism, Mobbning, Sexism, Racism.

Bra arbetsplats

Jag gillar att jobba innom willys och att köra ut varor

Fördelar

5 procent på mat

Det ser bra ut

Jag jobbar på lager Jag är fortfarande Jag är nöjd med mesta i livet

Underbara kollegor, uselt ledsnde av chef

Willys värnar verkligen om miljö och kunder. Kollegorna som jag hade var verkligen guldvärda och roliga! Men är ett väldigt högt tempo man ska hålla för att få ut varor. Var du sjuk blev folk arga på dig då det inte finns extrapersonal. Chefen gav mig inte tillräckligt med tid för upplärning eller brydde sig om det jag hade att säga, fick bokstavligen ryggen vänd emot mig. Väldigt arrogant och otrevlig.

Fördelar

Kollegorna

Nackdelar

Chefen! Stressig arbetsmiljö

Värsta arbetsplatsen i mitt liv.

Konstant press ifrån ledningen. Under mina två år fick jag aldrig höra att det jag gjorde var bra, utan istället klagomål för det jag inte hann med. Man jobbar ofta kväll för att sen öppna på morgonen. Fackliga regler bryts oavbrutet. Det fortgår för att ingen vågar säga ifrån. Säger du ifrån blir du bestraffad inom lagliga mått, t ex sämre schemaläggning, utfrysning, försämrade arbetsuppgifter osv. Katastrofal arbetsmiljö. Grät innan och efter jobbet flera gånger. Kollegor gick in i väggen och skambelades för det. Det finns en anledning till att handelsnytt gjorde en stor granskning av Willys arbetskultur 2019, problemen är rikstäckande. Ledningen genomsyras av press som trycks nedåt. Jag lämnade min position som arbetsledare efter långvarig mobbing uppifrån. Jag såg mina kollegor och vänner halvt gå under av stressen. Det finns andra företag med samma arbetsuppgifter där stämningen inte är som hos Willys. Sök er vart som helst, inte dit.

Fördelar

Kort uppsägningstid, bra lön men inte med tanke på vad man utstår

Nackdelar

Arbetsmiljön, bemötande från chefer, mobbing från ledningen

Riktigt bra!

De är kul att plocka upp varor och träffa kunder och som sagt lär mig gärna så mycket mer

Good enviroment

Every team is different, with right collegues it is a fun job.

Företag som inte tar ansvar för chefers dåliga ledarskap.

Roligt jobb som är mycket stressigt och resultatinriktat. Man jobbar mot dagliga mål och gott samarbete krävs för att uppnå resultat.

Fördelar

Socialt och lärorikt.

Nackdelar

Arbetsledningen och tungt jobb.
  • Willys