Recensioner från anställda på Willys

Jag jobbar på lager Jag är fortfarande Jag är nöjd med mesta i livet
Willys värnar verkligen om miljö och kunder. Kollegorna som jag hade var verkligen guldvärda och roliga! Men är ett väldigt högt tempo man ska hålla för att få ut varor. Var du sjuk blev folk arga på dig då det inte finns extrapersonal. Chefen gav mig inte tillräckligt med tid för upplärning eller brydde sig om det jag hade att säga, fick bokstavligen ryggen vänd emot mig. Väldigt arrogant och otrevlig.
Fördelar
Kollegorna
Nackdelar
Chefen! Stressig arbetsmiljö
Konstant press ifrån ledningen. Under mina två år fick jag aldrig höra att det jag gjorde var bra, utan istället klagomål för det jag inte hann med. Man jobbar ofta kväll för att sen öppna på morgonen. Fackliga regler bryts oavbrutet. Det fortgår för att ingen vågar säga ifrån. Säger du ifrån blir du bestraffad inom lagliga mått, t ex sämre schemaläggning, utfrysning, försämrade arbetsuppgifter osv. Katastrofal arbetsmiljö. Grät innan och efter jobbet flera gånger. Kollegor gick in i väggen och skambelades för det. Det finns en anledning till att handelsnytt gjorde en stor granskning av Willys arbetskultur 2019, problemen är rikstäckande. Ledningen genomsyras av press som trycks nedåt. Jag lämnade min position som arbetsledare efter långvarig mobbing uppifrån. Jag såg mina kollegor och vänner halvt gå under av stressen. Det finns andra företag med samma arbetsuppgifter där stämningen inte är som hos Willys. Sök er vart som helst, inte dit.
Fördelar
Kort uppsägningstid, bra lön men inte med tanke på vad man utstår
Nackdelar
Arbetsmiljön, bemötande från chefer, mobbing från ledningen
De är kul att plocka upp varor och träffa kunder och som sagt lär mig gärna så mycket mer
Every team is different, with right collegues it is a fun job.
Roligt jobb som är mycket stressigt och resultatinriktat. Man jobbar mot dagliga mål och gott samarbete krävs för att uppnå resultat.
Fördelar
Socialt och lärorikt.
Nackdelar
Arbetsledningen och tungt jobb.
Blir långtråkigt men man tjänar bra och det är ett enkelt jobb.
Jätte bra arbets kollegor har inga klagomål alls på någon eller om något. En affär jag rekommenderar att jobba på om man får möjlighet.
Willys är en bra arbetsplats där du möter många olika sorters människor och arbetsuppgifterna. Du lär dig att arbeta under stress, samarbeta likväl som att ta egna initiativ.
Fronta, sortera, plocka och ge en bra service till kunder.
Det är det sämsta företaget att jobba på, folk är inte trevliga, inte hjälpsamma, otacksamma, finns ingen chans att utvecklas . Aldrig igen Willys
En dag på Willys är aldrig i lågt tempo och det finns alltid mycket att göra. Detta jobb ger en många bra erfarenheter man kan bära med sig i arbetslivet.
En typisk arbetsdag är samma vanliga. Kommer till jobbet tidigast 11.00 sitter i kassan nästintill hela dagen och självscanningen. 60min rast uppdelat i två eller tre tillfällen. Slutar 21.15

Jag har lärt mig att hantera stress till en annan nivå men jag har också lärt mig att man måste se att alla människor verkligen är olika, vilket märks väldigt bra när man möter kunder hela dagarna.

ledning

Arbetsplatskulturen är väldigt bra. Inga konstigheter. Samma där, man får lära sig att alla kollegor också är olika.

Det svåraste med mitt jobb är många bollar i luften. Ofta är det mycket på samma gång. Man får ta de som det kommer och göra sitt bästa men jag lär säga att de är svårast.

Det bästa är att möta kunder och kollegor. Att vara social och positiv passar till någon att vara butiksbiträde.
Fördelar
Hjälpsamma
Nackdelar
Långa dagar
Har lärt mig och utvecklats mycket. Trevliga och stötande arbetskollegor
Hantera kassan allmänt och har lärt mig bakning av bullar, kakor. Packade upp varor organiserat på hyllorna, Det var både stressigt och roligt arbete. Man lärde sig hantera stress, exempel när vi jobba på kassan.
Sämsta arbetsplatsen ingen struktur, ingen ordning och reda, en massa klagande men ingen verkstad, ingen feed back, ingen uppskattning, bajs ledning, pajas chef , verksamheten behöver profisionellhjälp. Aldrig jobbat med såhär inkompetenta inavlade människor i hela mitt liv . Vissa kollegor var guld med dom med högre "titel" var skit ...
Fördelar
Inget
Nackdelar
Allt
Bra längd på pass. Bra grupperingar på golvet, dvs roligare arbete. Bra ledning.
Att jobba på Willys var en väldigt rolig och lärorik upplevelse, jag bemöttes av trevliga kollegor som lärde mig mycket om hur det är att vara en butiksmedarbetare. Att hjälpa kunderna var väldigt roligt, jag älskar och prata med människor och hjälpa folk.
Gjorde allt man blev tillsagd till att göra och hjälpte kunderna till de dem letade efter. Kom alltid i tid och fick alltid mitt jobb gjort.
Fördelar
Att jag kunde hjälp kunderna och ge dem de letade över.
Nackdelar
Att man fick göra om sitt jobb tills de blev rätt.
Helt okej, jomen jag tycker ändå det är bra ändå faktiskt.
Då jag jobbade där var det ännu inte ombyggt, på vintern var det minusgrader inne och sommaren 30 grader. Personalens välmående var inte prio.