Recensioner från anställda på Willys

Bra arbete bra miljö bland annat personal jätte trevligt
An typical dag is you wake up 6 start the world 7 Än start the . The hardest part off the job is stacking all the
Fördelar
No free lunch you bay it yourself
Nackdelar
Somtimes
de var väldigt trevliga, lärde sig nytt om att fronta, bra ledare som talar tydligt och klart
Fördelar
Gratis Fika
Nackdelar
Ingenting
Att arbeta på Willys i sig är roligt med en del trevlig personal. Men nepotism är det närmsta man kan kalla ledningen, 15 anställda som varit vänn med ledningen innan anställning. Och passar du inte in i gruppen, har samma hobby, samma humor så får du inte jobba kvar. Chefen talade ner till folk med ursprung utanför Sverige inför anställda, detta kunde också ske bakom ryggen på anställda som kunder. Talades ner om kvinnors fysiska prestation jämtemot männen på arbetsplatsen också, hur dem inte kunde lyfta lika tungt osv. Favorisering av personal såg man öppet, dem som chefen tycker om fick direkt förtur att utväcklas medans dem andra fick fortsätta med samma uppgifter tills dem inte får ett förnyat kontrakt.
Fördelar
Gratis frukost.
Nackdelar
Nepotism, Mobbning, Sexism, Racism.
Jag gillar att jobba innom willys och att köra ut varor
Fördelar
5 procent på mat
Jag jobbar på lager Jag är fortfarande Jag är nöjd med mesta i livet
Willys värnar verkligen om miljö och kunder. Kollegorna som jag hade var verkligen guldvärda och roliga! Men är ett väldigt högt tempo man ska hålla för att få ut varor. Var du sjuk blev folk arga på dig då det inte finns extrapersonal. Chefen gav mig inte tillräckligt med tid för upplärning eller brydde sig om det jag hade att säga, fick bokstavligen ryggen vänd emot mig. Väldigt arrogant och otrevlig.
Fördelar
Kollegorna
Nackdelar
Chefen! Stressig arbetsmiljö
Konstant press ifrån ledningen. Under mina två år fick jag aldrig höra att det jag gjorde var bra, utan istället klagomål för det jag inte hann med. Man jobbar ofta kväll för att sen öppna på morgonen. Fackliga regler bryts oavbrutet. Det fortgår för att ingen vågar säga ifrån. Säger du ifrån blir du bestraffad inom lagliga mått, t ex sämre schemaläggning, utfrysning, försämrade arbetsuppgifter osv. Katastrofal arbetsmiljö. Grät innan och efter jobbet flera gånger. Kollegor gick in i väggen och skambelades för det. Det finns en anledning till att handelsnytt gjorde en stor granskning av Willys arbetskultur 2019, problemen är rikstäckande. Ledningen genomsyras av press som trycks nedåt. Jag lämnade min position som arbetsledare efter långvarig mobbing uppifrån. Jag såg mina kollegor och vänner halvt gå under av stressen. Det finns andra företag med samma arbetsuppgifter där stämningen inte är som hos Willys. Sök er vart som helst, inte dit.
Fördelar
Kort uppsägningstid, bra lön men inte med tanke på vad man utstår
Nackdelar
Arbetsmiljön, bemötande från chefer, mobbing från ledningen
De är kul att plocka upp varor och träffa kunder och som sagt lär mig gärna så mycket mer
Every team is different, with right collegues it is a fun job.
Roligt jobb som är mycket stressigt och resultatinriktat. Man jobbar mot dagliga mål och gott samarbete krävs för att uppnå resultat.
Fördelar
Socialt och lärorikt.
Nackdelar
Arbetsledningen och tungt jobb.
Blir långtråkigt men man tjänar bra och det är ett enkelt jobb.
Jätte bra arbets kollegor har inga klagomål alls på någon eller om något. En affär jag rekommenderar att jobba på om man får möjlighet.
Willys är en bra arbetsplats där du möter många olika sorters människor och arbetsuppgifterna. Du lär dig att arbeta under stress, samarbeta likväl som att ta egna initiativ.
Fronta, sortera, plocka och ge en bra service till kunder.
Det är det sämsta företaget att jobba på, folk är inte trevliga, inte hjälpsamma, otacksamma, finns ingen chans att utvecklas . Aldrig igen Willys
En dag på Willys är aldrig i lågt tempo och det finns alltid mycket att göra. Detta jobb ger en många bra erfarenheter man kan bära med sig i arbetslivet.
En typisk arbetsdag är samma vanliga. Kommer till jobbet tidigast 11.00 sitter i kassan nästintill hela dagen och självscanningen. 60min rast uppdelat i två eller tre tillfällen. Slutar 21.15 Jag har lärt mig att hantera stress till en annan nivå men jag har också lärt mig att man måste se att alla människor verkligen är olika, vilket märks väldigt bra när man möter kunder hela dagarna. ledning Arbetsplatskulturen är väldigt bra. Inga konstigheter. Samma där, man får lära sig att alla kollegor också är olika. Det svåraste med mitt jobb är många bollar i luften. Ofta är det mycket på samma gång. Man får ta de som det kommer och göra sitt bästa men jag lär säga att de är svårast. Det bästa är att möta kunder och kollegor. Att vara social och positiv passar till någon att vara butiksbiträde.
Fördelar
Hjälpsamma
Nackdelar
Långa dagar
Har lärt mig och utvecklats mycket. Trevliga och stötande arbetskollegor
Hantera kassan allmänt och har lärt mig bakning av bullar, kakor. Packade upp varor organiserat på hyllorna, Det var både stressigt och roligt arbete. Man lärde sig hantera stress, exempel när vi jobba på kassan.
Sämsta arbetsplatsen ingen struktur, ingen ordning och reda, en massa klagande men ingen verkstad, ingen feed back, ingen uppskattning, bajs ledning, pajas chef , verksamheten behöver profisionellhjälp. Aldrig jobbat med såhär inkompetenta inavlade människor i hela mitt liv . Vissa kollegor var guld med dom med högre "titel" var skit ...
Fördelar
Inget
Nackdelar
Allt