Willys recensioner av medarbetare

Hittade 116 recensioner som matchade sökningen Se alla 118 recensionerna
Sortera efter: Hjälpsamhet | Betyg | Datum
Levande helvete
Butiksmedarbetare (Tidigare anställd) –  Ulricehamn1 november 2019
Sämsta arbetsplatsen ingen struktur, ingen ordning och reda, en massa klagande men ingen verkstad, ingen feed back, ingen uppskattning, bajs ledning, pajas chef , verksamheten behöver profisionellhjälp. Aldrig jobbat med såhär inkompetenta inavlade människor i hela mitt liv . Vissa kollegor var guld med dom med högre "titel" var skit ...
Fördelar
Inget
Nackdelar
Allt
Hjälpte den här recensionen dig?JaNejRapportera
Trevlig arbetsmiljö
Butiksmedarbetare (Tidigare anställd) –  Finspång25 september 2019
Bra längd på pass. Bra grupperingar på golvet, dvs roligare arbete. Bra ledning.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2Nej 1Rapportera
Helt okej
timvikarie (Nuvarande anställd) –  Vetlanda28 augusti 2019
Helt okej, jomen jag tycker ändå det är bra ändå faktiskt.
Dåligt ledarskap
hantering av kassa, kundbemötande och uppackning (Tidigare anställd) –  Lund22 augusti 2019
Då jag jobbade där var det ännu inte ombyggt, på vintern var det minusgrader inne och sommaren 30 grader. Personalens välmående var inte prio.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3Nej 1Rapportera
Arbetsplatskultur
Roliga arbetsuppgifter och trevliga arbetskamrater
Sommarjobb (Tidigare anställd) –  Halmstad20 augusti 2019
sommarjobbet på Willys i Halmstad var något som jag trivdes jättebra med och något som jag skulle kunna tänka mig att jobba med i framtiden.
Fördelar
bra arbetstider
Nackdelar
långt att åka till jobbet
Arbetsplatskultur
En utmärkt arbetsmiljö att arbeta i.
Butiksbiträde (Nuvarande anställd) –  Örebro15 augusti 2019
Willys är en förträfflig arbetsplats. När man kommer till jobbet hälsas man välkommen av glada och trevliga arbetskollegor. På väg in till personalrummet möts man av en härlig doft av nybryggt kaffe.

När man tagit del av viktig information på whiteboardtavlan i personalrummet är man redo att stämpla in för att sedan ge sig ut i matchen. Matchen blir oerhört enkel med anledning av den fantastiska ledningen jag har. Min chef är väldig driven och målmedveten. Man märker tydligt på att han varit med länge i branschen. Han stöttar mig alltid med de verktyg jag behöver för att kunna nå min fulla potential.

Mina arbetsuppgifter består dels av varuplock, men är även en kassör. När jag är på golvet brukar jag alltid ta ett kundvarv för att se butiken från kundernas perspektiv. Ser det rent och fräscht ut? Är det välfyllt i brödavdelningen? Hur ser exponeringen ut i hyllorna? Är det välfyllt i charken och mejeri?

Efter att jag tagit ett kundvarv börjar jag jobba efter de observationer jag gjort samtidigt som jag gör mig synlig till de kunder som behöver rådfråga mig om något.
Fördelar
Personal rabatt.
Arbetsplatskultur
Ledningen bryr sig inte ett skit om sina anställda
Butiksmedarbetare (Tidigare anställd) –  Uppsala25 juli 2019
Jobbade på Willys i 7 år och även om jag trivdes med många av mina kollegor så var chefen hemsk.
Jobbade i början på mejeri, sen kolonial sen hamnade jag i kassalinjen.
Ett hårt jobb med otacksamma kunder och man fick inte ofta stöttning från ledningen, snarare tvärtom.
Hade en chef som tog in en fler gånger på kontoret och sa saker som en chef inte ska säga till sin anställda.
Han körde med tekniken jag kan inte sparka dig så jag bryter ner dig till du säger upp dig själv.
Sista samtalet så gav han mig en avhylning för något jag inte ens var ansvarig för (detta hände vid fler antal tillfällen). Då påpekade han också om att INGEN på stället tyckte om mig och alla kom in och klagade på mig så fort de fick chansen. Låt mig påpeka att jag var väl omtyckt av mina kollegor samt att vi umgicks många privat, många blev upprörda över det påståendet.
Han påpekade också att dom inte visste vad dom skulle göra med mig och var inte alls nöjda.
När jag föll i gråt glodde han bara på mig till jag själv fick fram orden var det något mer och han kallt svarade nej gå.
Det var också mycket favorisering från hans sida och särbehandling utav personalen.
En annan kollega fick gå pga att de tyckte att hon sprang för mycket från kassan. Hon hade chrons vilket de var mycket välmedvetna om.
Det som hände mig hände en annan tjej på jobbet. Men när hon ringde huvudkontoret fick hon ingen stöttning. Bara chefen som ringde upp och frågade vad fan hon höll på med.
Så med andra ord min erfarenhet av Willys är att de inte bryr sig ett skit om sina anställda.

Enda bra jag skulle säga är
  mer... OB. Men bara förutsättning att man då jobbar jämt och alla röda dagar och helger plus kvällar.  mindre
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 14NejRapportera
produktiv
Heltid (Tidigare anställd) –  Halmstad19 juli 2019
bra arbetsmiljö och roligt, trivs kollegor, bekvämt arbete
Trevlig arbetsmiljö
Livsmedelsarbetare (Tidigare anställd) –  Valbo16 juli 2019
Trevlig arbetsplats med bra kollegor och bra arbetstider.
Arbetsplatskultur
Sök dig till annat företag
Butiksbiträde (Tidigare anställd) –  Östergötlands Län27 juni 2019
Avråder er att söka till Willys. Arbetsbördan är för stor för att hantera under din arbetstid. Du får inte jobba över, så oftast får du strunta i rasten. Hinner du inte med allt så blir dina kolleger sura. Du arbetar till största del ensam på avdelningen, och finns knappt hjälp att få då alla är lika "stressade". Introduktion finns knappt, utan du förväntas att lösa allt på egenhand men med fullt ansvar. De skiljer inte på en som arbetat där en vecka eller tio år. Förväntas att man leverera samma resultat. Mycket prat bakom ryggen på varandra. Pratet i personalrummet är sexistiskt och kränkande. De som sjukanmäler sig ljuger och är lata..även dumma i huvudet används som uttryck.

Tiden går dock snabbt då du inte hinner stanna upp en sekund. Tungt jobb med arbetsuppgifter som bidrar till fysisk överansträngning, då man hela tiden är stressad så lyfts det lätt fel.

Positiva är dock att kunderna för det mesta är trevliga, och att hantera stress är något du blir lite av ett proffs på. Men efter en arbetsdag så är man både psykiskt och fysiskt utmattad.

Willys borde verkligen se över sin företagskultur och värna om sina anställda som sliter i sönder sig för alldeles för lite pengar.
Fördelar
Gratis frukost
Nackdelar
Arbetsmiljön
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 5NejRapportera
Arbetsplatskultur
Great job with opportunities to advance withon
Cashier, Stocker (Tidigare anställd) –  Älmhults kommun19 juni 2019
I really enjoyed my time here and loved my co-workers, and you really do work as a team. You help each other with tasks if you have time. It was a quick-paced job with opportunities to practice time management and problem solving.
rolig arbets miljö
städare här i Sverige och livsmedel (Tidigare anställd) –  Göteborgs kommun7 juni 2019
En typisk arbetsdag för mig är att jag rör mig hela dag.
Jag har lärt mig hur man ligger varor på hyllor.
Fördelar
Rast
Nackdelar
Hade inte bra rast room.
Ingen bra arbetsmiljö
Butiksmedarbetare (Tidigare anställd) –  Helsingborgs kommun27 april 2019
Hade 5 års erfarenhet från samma bransch innan jag kom hit. Gillade inte första dagarna men tänkte ändå att jag ville ge det en chans. Höll ut i 3 månader tills jag hittade annat jobb i stället. Ett väldigt krävande och stressfullt jobb med tunga lyft. Man arbetade oftast själv på sin avdelning och det var svårt att hinna plocka upp så mycket leverans på kort tid samtidigt som man hade andra uppgifter att hinna med. Lätt att hinna med om de flesta pallarna är uppvisade och man inte blivit tilldelad truckkort?

Ledningen var otroligt dålig och missvisande. 3 olika personer bestämde vissa uppgifter och alla sa olika. I frukt och grönt avdelningen skulle man oftast slänga och reklamera sådant som det inte var något fel på. Exempelvis ny blomkål som kom dagen innan skulle slängas och bytas till nytt. Fick ständiga kommentarer om jag inte slängde sådant med minsta lilla repa på eller ett skal som gått av löken.

Aldrig något positivt bemötande eller exempelvis "bra jobbat". Personalen kändes gruppindelad så det var svårt att komma in i gruppen. Jag och en kollega bad om hjälp en gång med fick kommentarer från chefen under ett möte att man inte kan be om hjälp och att de då börjat tveka. Kollegor kom och gick och jag är nöjd över att jag inte är kvar!
Fördelar
Gratis frukost. Uppdelad rast
Nackdelar
Allt annat
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 14Nej 2Rapportera
Arbetsplatskultur
Jag vill ha jobba som Lagarbete
Nej jag jobba inte (Nuvarande anställd) –  Uppsala kommun13 april 2019
Jag heter Samson Tekie Ghebreab. Jag har fru och tov barn. Jag bor i Uppsala och jag kom från Eritrea.jag kom 5 år sedan Jag bodde i Norge. Jag jobbade Lagatarbe i Norge .kom för komma
Välige hälsning
Samson
Hoppa pass positiv svare
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1Nej 10Rapportera
ne
Städare (Tidigare anställd) –  Eskilstuna20 mars 2019
jag vill ha jobb med er. jag har intressant i städa.
Fördelar
NE
Nackdelar
ja
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2Nej 15Rapportera
Stressigt
Butiksmedarbetare (Tidigare anställd) –  Lidköping19 mars 2019
Är du mycket stresstålig så är det ett jobb för dig. Arbetsbördan är enorm. Hade med mig 14 års arbetserfarenhet från annan matbutik. Vilket underlättade en del. Men sa upp mig pga stressnivån och kraven blev överväldigande. Det var några till sa sa upp sig av denna anledningen.
Fördelar
Gratis frukost
Nackdelar
Stress
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 12Nej 1Rapportera
Jobba
Heltid (Tidigare anställd) –  Nybro30 januari 2019
Hej!
Jag heter seyd Zaman och är 20 år gammal som fyller år i 18 augusti. Jag är väldigt intressant att få jobb hos er. Jag har erfarenhet på vissa ställer som en  mekaniker som jag har haft praktik men har också jobbat som en riktigt vikarie i Guldfågeln från 26/06-2018 till 20/08-2018.
Det andra min egenskap är bästa kock som har jobbar två år inom restauranger.
Jag kan prata svenska, engelska och persiska. Jag har  jobbat förut som har lärt mig hur viktigt det är att passa och hålla arbetstider.

Visa citerad text
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1Nej 26Rapportera
Jag vet inte?
Säljare (Nuvarande anställd) –  Örebro karlskoga skovde halförs23 januari 2019
Hej jag heter munssar abdullahi? Jag behöver sök jobba? Jag tycker om att jobbar hos willsy?
Fördelar
Fully tiden
Nackdelar
Jag jobbet många restaurant
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1Nej 29Rapportera
Arbetsplatskultur
Det funkar bra att handla där
Butiksplockare (Tidigare anställd) –  Göteborg12 januari 2019
Det är väldigt enkelt att hitta så dem har det väldigt bra sorterat och också väldigt bra personal som är trevliga och villiga till at hjälpa
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3Nej 8Rapportera
lärorik
Butiksbiträde (Tidigare anställd) –  Mjölby4 januari 2019
mer lärdom om hur arbetslivet ser ut. Mycket nyttigt inför framtida jobb.
Fördelar
Bra arbetsmiljö
Nackdelar
Ingen gratis lunch
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 6Nej 2Rapportera
Gör anspråk på denna företagssida

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Willys. Vår community är redo att svara.

Ställ en fråga

3,7