Wet World Energy Solutions

Recensioner från anställda på Wet World Energy Solutions

den bästa delen av jobbet

Jag trivs väldigt bra på jobbet. Cheferna går att prata med och dom lyssnar på vad man ber om. Personalen är underbara. Har en superb kollega man får jobba med varje dag. Väldigt varierade uppgifter. Har jobbat här i snart 3 år

Kul på jobbet

En rolig arbetsplats med nya utmaningar varje dag. Den ena dagen är inte den andra lik vilket ger en variation som jag uppskattar.Har jobbat i nästan 30 år här.Att få ha roligt på sin arbetsplats är något som vi har fått lära oss här.Har flera kollegor som jag har jobbat med i många år vilket ger en fin familjerelation på arbetsplatsen.

Dålig ledning & värdelösa avtal

Inget kollektivavtal , pension eller friskvårdOsäker inkomst varje månad.Måste jobba mest eftm, kvällar & helger för att det ska fungera.

Fördelar

Lägger ditt schema veckovis

Nackdelar

Lönen och dåliga avtal . Osäker inkomst

Väldigt bra produkt - dålig support

Efter en otillräcklig utbildning du inte får betalt för slängs du ut på möten. Har du tur får du hjälp med dina presentationer 3-5 gånger, sen ska du själv lära dig.Ingen milersättning- utan du får räkna med att du är iväg på 12 timmars dagar utan garanti till lön. För är ena personen inte hemma så räknas ej mötet och du får inte pengarna. Samt du behöver ha avklarade möte för att få en grundlön. Så 40 färdiga möte = grundlön. Låter såklart jättebra att de har löst en annan deal pga körningen. Men i början tills man samlat ihop kontakter att besöka, så är det väldigt tufft. Och du får ingen ersättning för den tiden. Företaget struntar i vilket.Nu ska man inte vara för gnällig, det är sälj. Men det är så jäkla dåligt styrt Duktiga säljare, fantastisk produkt och hyffsad provision på pappret. Men i BÖRJAN, kan du räkna med att tjäna lite. Din bil slits, dyr bensin, alltid frakta ut produkterna i bilen. Obligatoriska möten du inte får betalt för i utbildningssyfte. Det här är Mlm med möjlighet till fast lön. Inte ett vanligt jobb. Söker du det här jobbet kan du räkna med att representera en väldigt bra produkt, men du kommer som de flesta andra, ha en väldigt tuff start. Tips. Det är bra att känna mycket folk innan du börjar här.

Fördelar

Bra produkt

Nackdelar

Inga förmåner, inget friskvård, ingen milersättning i början under träningsperiod, tidskrävande utbildningar (obetald) svårt att få rätt svar och hjälp.

Bästa jobbet jag haft!

Älskar jobbet! Kan välja mina arbetstider själv vfrån vecka till vecka, ta ledigt när jag vill och har fantastiska kollegor. Så tacksam att jag ändå sökte detta jobbet och fick bilda mig en egen uppfattning trots man är lite skeptisk till just säljföretag och hur de drivs.

Fördelar

Företagsresor jorden runt, tävlingar.

Nackdelar

Inte så mycket jobb på förmiddag

Ensamt och 0 sälj

Fick ingen hjälp av teamledaren, dålig information till kunderna ( blev bemött som jag var en städerska) ingen milersättning, få vill köpa denna mirakelmaskin för 44000 kr, otrevlig chef och kollegor. Man blev endast bra bemött om man sålde. Kostar mer att jobba på företaget än vad man tjänar.

Fördelar

Trevliga vid sälj

Nackdelar

200 kr/visning utan sälj och man kunde åka hur långt som helst

Nej

Dåliga avtal, ensamt, stor press. Var tvungen att åka från Borås till Malmö för att gå på möten och hämta material ca varannan vecka, med min egna bil.

En rolig arbetsplats

Jag började jobba på Solutions 2017 och det är en av dom bättre arbetsplatser jag har jobbat på. Det är en trevlig arbetsplats med bra lojala kollegor och jag har lärt mig otroligt mycket av alla som jobbar här.

Fördelar

Working lunch och Resor

Nackdelar

Lite stressigt ibland

Kul jobb, bra utbildning, fina möjligheter och motiverande tävlingar

Trivs verkligen. Jobbat här i några år nu och jag har svårt att tänka mig att arbeta med något annat. Bra, informativ och kontinuerlig vidareutbildning på alla kontoren i Sverige, grupptelefonmöte varje fredag samt dagliga personliga samtal med teamledaren och kontorschefen. Bra befordringsmöjligheter om man så önskar, samt peppande tävlingar, företagsresor och fester flera gånger om året.

Fördelar

tävlingar, resor, vidareutbildning

Nackdelar

Ensamt ibland

En trivsam och rolig arbetsmiljö.

Börjar med att vakna upp 06:00 och ringa kontrollen, kollar mina book ringer kunden och beger mig till första visningen. Lärde mig en hel del att bli vän med mina kunder och få ett bra intryck på kunden. Den svåraste delen av jobbet va som nybörjare att komma nära kunden men med tiden så lärde jag mig hur man kom närmre som vän och säljare. Bästa delen av jobbet var att få komma till olika typer av människor och visa vad man har att erbjuda, först vart dem lite skeptiska på maskinen sen efter en redåvisning så får dem ett stort leende på läpparna och slutade oftast med ett sälj.

Fördelar

Sitta ner med arbetskamraterna och ha en trevlig lunch.

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Wet World Energy Solutions. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

Jämför Wet World Energy Solutions med

Läs mer om Wet World Energy Solutions på populära orter