WEBHELP
Se alla WEBHELP omdömen

WEBHELP

Recensioner från anställda på WEBHELP

Katastrofalt dålig middle management

Till början ett okej jobb, bra utbildning med bra lärare. Men ju längre man arbetade där förstod man allt mer hur inkompetent hela management-gruppen var. Omöjligt att få något information om status på företaget, ens egen framtid eller förändringar i ens arbetsuppgifter. Slutade till stor del pga den stress som det skapade.Krävdes enormt mycket arbete för att få tag på arbetsgivarintyg efter anställningens slut, närmsta chefen började ghosta mig och var tvungen att ta kontakt med facket. Tog till slut nästan två månader från sista dagen att få ett intyg.Håll er långt borta från Webhelp, även om man skulle kunna tro att det är ett hyfsat första jobb så är det inte värt den psykiska bördan att behöva jobba under kompletta idioter.

Bättre än att vara arbetslös? Tänk igen.

Värre än ArbetsförmedlingenFörst fick jag göra tester som för att prova om jag klarade jobbet. Ändå fanns såna på Kundservice som inte alls verkade kunna engelska eller skriva så andra förstår på svenska. Men det viktiga på Webhelp är att sälja på kunderna fler tjänster, högre bredbandshastigheter och större kanalpaket. Klarar du inte det så börjar dom leta fel på annat du gör som dom inte bryr sig om annars och så får du inte förlängd provanställning.Utbildningen var kass. dom som utbildar har problem att fylla ut tiden och gick långsamt fram. I min grupp jobbade nästan alla på distans hemifrån och jag såg hur alla gäspade i webcam. Det tog tid att få utrustningen och den var skitig och begagnad. Skurade tangentbordet jag fick med svinto för det låg snus och matrester överallt.När vi sen gick ut i jobb upptäckte vi viktiga saker som man aldrig fick lära sig på utbildningen och frågor från kunder i nästan alla samtal som jag inte kunde svara på. Dom som ska hjälpa med frågor vill bara ha frågor om hur man ska sälja mer, allt annat ska man fråga i en chatkanal och vänta ibland flera minuter på svar. Nu vet ni som ringer Telenors kundservice och hela tiden blir tillsagda att vänta ett ögonblick, varför det är så.Jobbet är omväxlande med olika typer av personer man får prata med. Oftast hjälp med fakturafrågor och ibland en och annan som vill beställa Men vad de vill är inte så noga, bara man säljer och når upp till säljmålen som man aldrig får sätta själv. Chefen frågar en men det spelar inte nån som helst roll vad man säger. Det bestämmer företaget vad alla har för mål. -

Fördelar

Kollegorna

Nackdelar

Allt annat

Oseriöst

Oseriös ledning, konstant bristande system och hårdvara vilket leder till köer, arga kunder och stress för anställda. Söker du detta så var medveten om att du kommer avlyssnas och bli mätt i allt, hela tiden. Du sitter hela dagarna i samtal så det finns ingen som helst variation. Tiden på samtal och loggning får inte bli för lång, då blir du ifrågasatt direkt.Väldigt mycket säljfokus så är du ingen försäljare sök ej detta. Du ska konstant sätta nya mål inom tex försäljning som ska uppnås. Det räcker med att du behöver snyta dig mellan två samtal för att bli frågad av ledning varför du inte är i samtal. Mycket dålig provision så man blir inte sporrad att sälja. Blir du sjuk måste du anmäla dig varje dag fasten det är avgjort att du inte kommer på tex en vecka, och jobbar du hemifrån måste du vara 100% sängliggande eller bunden till wc för att vara ursäktad. Psykisk ohälsa är inte en giltlig anledning till att sjukanmäla sig så räkna med ett h*****e med att få tag på en läkare första dagen.Räkna med att få tjata på dom för att få tex arbetsgivarintyg.

Fördelar

Möjlighet till distansarbete

Nackdelar

Oseriös ledning, mkt övervakning, nästan mer säljfokus än kundservice

Hemsk mijö

Krävande, stressigt, och inget stöd. Hemsk arbetskultur där medarbetare ofta blev mobbade och förnedrande. Aldrig stött på något liknande innan.

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos WEBHELP. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

Baserat på 3 264 omdömen

Jämför WEBHELP med

• WEBHELP
  • Katastrofalt dålig middle management
Berätta hur vi kan förbättra den här sidan
Vad skulle du vilja lägga till eller ändra?