WEBHELP
Se alla WEBHELP omdömen

WEBHELP

Recensioner från anställda på WEBHELP

Rekommenderar inte

Det bästa med jobbet var mina kollegor, min närmsta chef och att man kunde jobba hemifrån.Lönen är under all kritik även med OB och eventuell provision. Under lång tid har där varit lååånga köer, det som hela tiden kommer från ledningen är att "det är en arbetstopp just nu" eller "det är tillfälligt pga xxx". Det kan inte vara arbetstopp eller tillfälligt i flera månader. Som någon annan skrev så sitter man oftast över sin tid då man inte har någon administrativ tid innan man ska sluta, visserligen får man betalt för tiden man sitter kvar men är ändå ohållbart att inte kunna planera. Finns även ganska höga krav, som är svåra att jobba vid långa köer. Skulle inte rekommendera att börja där men de har ju flera uppdrag så kanske finns det som är bättre.

Fördelar

Bra kollegor, bra närmsta chef

Nackdelar

Dålig lön, stressigt, höga krav.

Rolig arbetsplats med trevliga kollegor

En bra första arbetsplats med fina kollegor och god sammanhållning. Stundtals stressigt och påfrestande, men allt som oftast både givande och hanterligt. Försäljningskraven kan vara ett orosmoment, men det går över efter ett tag. Se till att vara trevlig mot kunderna så är allt gott.

Fördelar

Provision utöver grundlön

Nackdelar

Försäljningskrav

Chefer i förhållanden med sina anställa och dålig arbetsmiljö

Ett företag byggd så konstigt att alla team-ledare styr sitt team som de vill, jätte enkelt att ge någon sparken, alla går att byta ut beroende på hur just din TL är som person. Vissa behöver inte leverera alls i vissa teams och vissa kan inte komma in 1 minut för sent i andra teams för RTM har koll på de. Det finns så mycket fel med det här företaget och jag skulle aldrig i mitt rekommendera att någon annan säker jobb hos de. Själv jobbade jag där i mer än 2 år, tills jag bytte jobb till annat företag i samma bransch och insåg just då att jag hade varit i ett "absuvie relationship" Plus så finns det ledare som är i förhållande med sina agenter hahahaha.

Fördelar

Kollegor

Nackdelar

Allt annat

stressig arbetsmiljö samt dålig schemaplanering

Det mest stressande var att se schemat och att man ibland kunde jobba 6+ dagar med 1 dags ledighet mellan.

Fördelar

----

Nackdelar

Sämre schemaplanering

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos WEBHELP. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

Baserat på 3 264 omdömen

Jämför WEBHELP med