WEBHELP logo
WEBHELP

Recensioner från anställda på WEBHELP

2,8
Balans mellan arbete och fritid

Hittade 18 recensioner som matchade sökningenVisa alla 2 396 recensioner

Helt okej

Var inte där så länge för blev mobbad av ledarna två st, men överlag så var det rätt okej

Fördelar

Trevligt kontor

Nackdelar

Oseriösa

Dåligt Ledarskap

Dåligt ledarskap och riktiga dåliga löner. Om du inte vill bli pressad för att jobba väldigt stressigt och samtidigt ha riktigt kass lön så sök inte hit

Fördelar

Inget.

Nackdelar

Gratis Kaffe

Chefer i förhållanden med sina anställa och dålig arbetsmiljö

Ett företag byggd så konstigt att alla team-ledare styr sitt team som de vill, jätte enkelt att ge någon sparken, alla går att byta ut beroende på hur just din TL är som person. Vissa behöver inte leverera alls i vissa teams och vissa kan inte komma in 1 minut för sent i andra teams för RTM har koll på de. Det finns så mycket fel med det här företaget och jag skulle aldrig i mitt rekommendera att någon annan säker jobb hos de. Själv jobbade jag där i mer än 2 år, tills jag bytte jobb till annat företag i samma bransch och insåg just då att jag hade varit i ett "absuvie relationship" Plus så finns det ledare som är i förhållande med sina agenter hahahaha.

Fördelar

Kollegor

Nackdelar

Allt annat

sparkad på födelsedagen :(

Behöver man säga mer? lönen är låg, stressen är hög, jag är glad att det är över.

Fördelar

ingenting

Nackdelar

Låg lön, korta raster, micromanaging.

Stressig arbetsplats med icke fungerande arbetsverktyg, oseriös ledning med inkompetenta ledare.

En vanlig dag på jobbet innebär att vi ska försöka sälja produkter till kunder som kan självmant få tag i dem för betydligt lägre pris och få med dyra produkter i form av gåva, te x vinglas. Vi är konstant klockade och övervakade i produktionen, av så kallad "Team Managers" och "Säljcoach" varav majoriteten av dem inte har någon aning om hur det är att jobba inom produktionen som säljare eller som benämningen de använder "Säljande kundtjänstmedarbetare". De har noll kunskap om systemet och hur saker funkar och har inge intresse av att lära sig det eller testa på att sitta och jobba med produktionen under en veckas tid, eller ens en dag, för att se hur det egentligen är. De vill att man ska vara som maskiner, bara sitta på våran plats, göra vårat jobb och aldrig klaga eller ens råka vara otrevlig mot en kund, för då blir det chefssamtal och hot om löneavdrag och sparken.Felaktiga fakturor skickas ut och det händer även att fakturor skickas ut långt i efterhand, upp till två år, med hänvisning till att företag har rätt att efterfakturera upp till tre år. Företaget vill inte heller investera i ett system som fungerar utan ifrågasätter oss som tycker att det finns mycket nackdelar med detta och brukar säga "Men kom på någon bättre lösning själv, istället för att klaga." Hade du haft förtroende för ditt elbolag om de skulle två år senare skicka ut en faktura och säga "VI hade problem med vårt faktureringssystem för två år sedan, och du hade en obetald månad/år, så nu har du en månad på dig att betala detta, annars skickar vi det till inkasso."Skulle du haft förtroende -

Fördelar

Provision, trevliga kollegor

Nackdelar

Dålig ledning, dåligt arbetsförhållande.

Väldigt trevliga kollegor/ledning, men otroligt stressigt jobb

Det absolut bästa med Webhelp var alla trevliga kollegor, samt en ledning som oftast var väldigt förstående kring mental ohälsa och att det är ett väldigt stressigt jobb. En kunde i stort sätt prata med vem som helst, och det var alltid trevlig stämning oavsett.Det var dock oroligt krävande på så sätt att det ofta är stressigt med konstanta samtal, det tas statistik på allting som har med dina samtal att göra, samt arga kunder som skyller alla problem på lilla dig (dock inte alltid arga kunder, fanns även de som var väldigt tacksamma för hjälpen). Finns även stor risk för hälsoproblem om en ej är försiktig: jag fick till exempel en återkommande svår huvudvärk på jobbet, med största sannolikhet från ljudnivån vid stressigare perioder.Jag har dock lärt mig otroligt mycket genom att jobba på Webhelp, speciellt strategier för hur man för en konversation med olika typer av människor, och hur jag leder samtalet dit jag vill. Lärde mig ju självklart också en hel del om elektroniken som vi gjorde support för, vilket alltid är ett plus.Overall, det var inte ett "dåligt" jobb på så vis, det är bara att det är otroligt krävande i längden. Jag ångrar inte att jag jobbade här den tiden jag gjorde det, men är än mer glad över att jag sa upp mig.

Fördelar

Väldigt trevliga kollegor, poängsystem för prestationer, där "mynten" man tjänar kan bytas ut mot diverse produkter

Nackdelar

Stress, lätt att få olika hälsoproblem pga att man tittar på en skärm hela dagen i en högljudd miljö

Sök inte jobb

Det finns inget bra med det här företaget. Lönen ligger på ca 20700 oavsett ålder och kollegorna är outbildade dumskallar med ofullständiga betyg. Tips från mig till sökande är sök på teamledarnas namn på mrkoll och kolla för er själva på deras bakgrund. De anställer vem som helst, tro mig det är inte en bra anledning

Arbeta inte för Electrolux i Solna!

Jag skulle aldrig rekommendera någon att arbeta för Webhelp Electrolux i Solna. Teamledare och operations manager samt andra chefer snackar så mycket skit om deras anställda. En kollega var anställd i ca en månad och blev hotad att bli sparkad minst ett tjugotal gånger samt utsatt för trakasserier innan denna kollega sa upp sig själv. Man blir behandlad som om ens liv inte är värt någonting. detta företag är lika värdelöst som teleperformance och deras egna chefer är de som skriver de positiva omdömena. Lönen ligger på 20700kr permånad och detta är den högsta lönen du kan aldrig tjäna mer om du inte på något sätt lyckas få en vän att söka detta jobb då får du en extra 1000kr en gång och det är allt. Inte värt ens tid och energi alls. Sök jobb via ett annat Bemmaningsföretagetföretag istället där du tjänar mer

Dålig atmosfär i överlag

Företagets ledning prioriterar inte välmåendet av de anställda. Deras inställning till att lösa ett problem de skapat själva är att sparka en och anställa någon annan som inte klagar när de inte blir behandlade som de ska.

Fördelar

Tillgång till hela Solna centrum

Nackdelar

Låga lönen

Telemarketing

Det är en intressant kultur, på arbetsplatsen så är teamleaders supertrevliga, de vill veta hur du kan växa som arbetare. När du lyckas med att sälja något så finns det små belöningar som du kan få, i form av spel och tävlingar, vilket motiverar en arbetare att göra bra ifrån sig. Nackdelarna väger nog tyngre. Jag fick reda på att om jag ville gå på toaletten så fick jag sätta min användare på rast, dvs, jag fick ta av den lilla rasten som jag hade, för att göra mina behov.... Vi blev övervakade så att vi hela tiden hade rätt läge på våran användare, så att de såg att vi var produktiva. Lönen är väldigt låg, men med möjlighet till provision om du var en duktig säljare. Varorna och erbjudandena som vi erbjöd var helt okej. Detta kan vara en bra första erfarenhet som ett första jobb. Både för- och nackdelar var att vi alla hörde varandra när vi ringde. Så jag kunde höra något som en kollega gjorde som var smart, då kunde jag implementera detta. Nackdelen är när man är så nervös, ny och rädd för att göra fel, så är det riktigt jobbigt att alla andra hör dig.

Fördelar

Trevliga teamleaders

Nackdelar

Toalettbesök dras av din rast

Lediga jobb på WEBHELP

Se fler jobb

Rolig arbetsplats med trevliga kollegor

En bra första arbetsplats med fina kollegor och god sammanhållning. Stundtals stressigt och påfrestande, men allt som oftast både givande och hanterligt. Försäljningskraven kan vara ett orosmoment, men det går över efter ett tag. Se till att vara trevlig mot kunderna så är allt gott.

Fördelar

Provision utöver grundlön

Nackdelar

Försäljningskrav

En fartfylld och härlig arbetsplats omgiven av engagerade och fantastiska medarbetare

En typisk arbetsdags innefattade inkommande samtal där huvudfokuset låg på att bemöta kunderna med lyhördhet och engagemang. Merförsäljning var en naturlig del av varje samtal, där man med hjälp av enkla frågor tog reda på vad kunden är intresserad av och skräddarsydde anpassade lösningar. Jag fick lära mig mycket, hur man hanterar kunders medvetna såväl som omedvetna behov. Utvecklat sociala kompetenser och blivit mycket mer självsäker i samtal. Ledningen var fantastisk, lärde mig mycket av dem samtidigt som jag tyckte att det var motiverande och lärorikt att få hjälpa och ställa upp för andra och bidra till en bra teamkänsla. Stämningen på kontoret var energisk, öppen och positiv. För att stärka sammanhållningen i teamet anordnades det med jämna mellanrum aktiviteter eller gemensamma tävlingar. Den svåraste delen av jobbet var försäljningsdelen men det var också den bästa och roligaste delen av jobbet!

Riktigt härliga kollegor

Utbildning på en måndag. Väldigt bra sådan. Väldigt härliga kollegor och en riktig skön känsla. Man kunde gå till lunch rummet och alltid ha någon att sitta och tjöta med.

Icke varierande arbetsmiljö, förbättringsbara rutiner.

I övrigt var det slarviga rutiner som ledde till missnöje hos många kunder och många långa trista samtal man fick ta. Hoppas det har blivit bättre nu :)

Fördelar

Schysta kollegor

Nackdelar

Dåliga servicerutiner och långa kundköer.

Fun and vibrant

I liked working with my team, we had a big office with table tennis, TV and Xbox, everything to have fun breaks in between all the serious work. Overall a goof place to work

Fördelar

big office, good team

Nackdelar

low salary, some team members were not working well.

stressig arbetsmiljö samt dålig schemaplanering

Det mest stressande var att se schemat och att man ibland kunde jobba 6+ dagar med 1 dags ledighet mellan.

Fördelar

----

Nackdelar

Sämre schemaplanering

utvecklingsmöjligheter

Bra arbetsplats om man vill utvecklas och bygga en karriär

Mycket ansvar

Man får mycket ansvar och lär sig mycket saker under kort tid.

Fördelar

Resa med jobbet
Se fler recensioner av WEBHELP
  • WEBHELP