Volvo – recensioner om Ledarskap

Jobbade på Volvo Lastvagnar i Tuve i mitten/slutet på 90-talet å trivdes nåt otroligt bra. Bra arbetskamrater å att jobba med lastbilar. Bra arbetsmiljö å arbetsledning
Du är en slav på volvo om du frågar mig. Ingen bryr sig om dig som anställd, visst har du bra inkomst men med tanke på hur du sliter för dina pengar så är det i slutändan inte värt. Arbetade där 1 år och skulle aldrig någonsin rekommendera någon att jobba där, det var rena fängelset. Söker du en arbetsplats med massvis med stress, övertid, rasism, sexuella trakasserier och chefer som skiter i ditt välmående så har du garanterat kommit rätt!
Nackdelar
ALLT
Som anställd är jag trevlig, lojal, punktlig med stark arbetsmoral och lätt att samarbeta med då jag är prestigelös. För mig är det viktigt med en bra arbetsmiljö och stämning som jag gärna bidrar till.
Dålig lön, dåliga arbetstider och dålig arbets ledning
mycket kund kontakt. som jag tycker är bra. Roligt att planera och strukturea arbetet.
Suveränt att arbeta på VPP, bra chefter som såg och uppskattade sina anställdas kompetenser och arbetsinsatser.
Bra arbetsplats men dåligt ledarskap, som varken vill eller kan förstå de anställdas insatser varje dag.
Jobbade som extra. Volvo är ett stressigt jobb men ändå ett roligt jobb. Lärde mig att jobba snabbt och vara extra noggrann.
Trycket det var rolig. Men fanns inte så mycket att göra då det var sommar period
Fördelar
bra kommunikation
Skapa monteringsunderlag till personalen, rapportera avikelser samt föreslå förbättrings vägar
Fördelar
Rikskortet
Nackdelar
Fantastiskt att arbeta i ett globalt företag med dagliga internationella kontakter, både internt Volvo och med alla leverantörer. Jag har stort förtroende för ledningen av Volvo, känns som mål och strategier är realistiska och väl förankrade i ledningen. Kärnvärdena Kavalité, Miljö och Säkerhet kan man vara stolt över där framför allt utvecklingen mot hybrid och el-fordon drivs med hög prioritet.
Det var roligt att få jobba på Volvo med bra penrsonal och ledning
Volvo CE braås is a great place to work. The Work times were good, The workload was very well balanced. I really enjoyed my time there and i made some great friends both in management and my coworker.
Fördelar
High salary, Good hours, Well treated by the management.
Nackdelar
Loud work.
Mycket pålitlig organisation, man presterar mer och bjuder på med mycket god samvetet, man kan bara älska sitt jobb här.
Fördelar
Allt. och extra plus till ledningen.
Nackdelar
No -
En typisk arbetsdag börjar 06:48, man stäpmlar in och går till sin arbetsplats. Under läsåret har vi haft både teoretiskt och praktiskt inlärning. Det har varit roligt att få testa på och lära sig så mycket på så lite tid. Jag valde min fördjupning inom teknik för jag ville bredda mina kunskaper, då jag redan pluggat logistik på gymnasiet och montering kände jag räckte för mig det vi fick lära oss på praktiken. Dem har dålig rotation på de anställda, jag kan tycka att man ska rotera lite då och då för att lära sig mer men samtdigt inte stå på samma ställa alldeles för länge. Det tråkigaste här är att ingen kan stå för sitt om någon har gjort fel, alla skyller på någon annan. Det har varit tufft att komma in som ny. Men att stå för det man gjort tycker jag underlättar för arbetssituationen. Hade jag fått chansen hade jag gärna gått Volvosteget igen.
Fördelar
Friskvårdsbidrag
Très bonne entreprise, très bon espace de travail .
Under de år jag var anställd på Volvo var jag väldigt nöjd med företagets personalpolecy...anställningen kändes trygg, förmånerna och lönen var bra. Det fanns stor utvecklingspotential om jag stannat kvar.
Fördelar
Lön och förmåner
Nackdelar
Enformigt arbete
Over all good plaxe to work, competetive colleagues good environment. Management is cooprative, flexible time offered, growing industry. Only thing is high tax rates in Sweden.
Les avantages : Excellent esprit d'entreprise et d'équipe Possibilité d'évolution Très bonnes conditions de travail Inconvénient (vraiment?): Il faut vivre en Suède
Jag trivdes mycket bra på volvo. En mycket bra arbetsplats.
Flat organization, your opinion always matters, high quality product design and implementation. Friendly working atmosphere. No superiority and the FIKA culture