Recensioner från anställda som Montör på Volvo

Tufft arbete, högt tempo och strikta tider, man har t.ex. en rast på exakt 12 minuter. Men jobbet är roligt och man lär sig vara stresstålig. Cheferna/ledarna är såklart olika beroende på vilken bana man är på men jag har ingenting ont att säga om de jag har träffat.Räkna med att ha ont i fingrar/händer den första tiden, man bygger 1 bil per minut.
Fördelar
Bra lön
Nackdelar
Stressigt
Jobbade 5 år på Volvo Cars i Skövde, psyket tog stryk genom att allt arbete var fruktansvärt monotomt och chansen till förflyttning till bättre avdelningar finns ENBART om man fjäskar för sin chef, vilket många gjorde och fick bättre jobb. Men vill man ha sin värdighet kvar så blev man kvar på monteringen.
Fördelar
Bättre leasing avtal av bil, bra lön.
Nackdelar
monotomt, stress
Man lär sig väldigt mycket med att jobba under stress, du lär dig mycket om kvalité och hur viktigt det är. Man lär känna väldigt mycket människor.
Ett högt tempo som har lärt mig mycket om hur man skall hantera stressfyllda situationer!
Det är en bra arbetsplats där man kan utvecklas som person.
Fördelar
Bra lön
Nackdelar
Jag kan inte rekommendera att arbeta som montör på Volvo. Jag hade en introduktionsdag men blev aldrig informerad över arbetet som jag skulle utföra, med andra ord gick jag in blind i det hela. I allmänhet bör man informeras om ens arbetsuppgifter och detta fick jag inte. Orsaken kunde varit att jag sökte via Flexpool. Jag utsattes för mobbning av mina kollegor. Dagarna var 9 timmar långa, varav 8 timmar arbetar man. Det fanns väldigt många oergonomiska stationer och till början var man tvungen att hålla sig vid en station hela dagen för att lära sig. Det handledarna inte tänker på är att man kan skada sig av att repetera rörelserna och montera 1000 bilar om dagen. Lönen var väldigt bra. Däremot kan jag fortfarande inte rekommendera Volvo montör (Torslanda) som en god arbetsplats. Det enda man tänker på är jobbet och man får inget privatliv. Jag kan rekommendera jobbet till er som inte har något emot att arbeta fysiskt, som inte brukar få arbetsskador och som gladligen arbetar hela dagen och inte får något privatliv. ------------ Svåraste delen var att hålla tempot i samband med att lederna börjar slitas. Det blir tillslut omöjligt och man skadar sig. Handledarna bryr sig inte ett dugg och Volvo i helhet bryr sig inte om sina arbetare. Varför är lönen så hög kan man fråga? Jo, för att man ska bli deras slav. Riktigt dåliga arbetsförhållanden.
Mycket bra, bra arbetskamrater, positiva arbetsledare
Fördelar
Grupp jobb
Nackdelar
Lite striss
Jag arbetade i fabriken på Volvo, där det finns flera uppgifter. Jag jobbade däremot på sammansättningen där man arbetar med bildelar. Väldigt roligt jobb. Rekommenderar.
roliga arbets kamrater. massa skratt. Finns alltid stöd o hjälp.
det var lätt att lära sig och man var direkt välkommen.
Lärde mig att arbeta snabbt. hade en bra och roliga kollegor som gjorde jobbet roligare. ansträngande för kroppen.
Lärorikt och diverse olika uppgifter som undersköterska.
Fördelar
Gratis lunch
Jag trodde aldrig Volvo cars I Torslanda skulle vara en sån cirkus till arbetsplats.. Jobbade där 3 månader sen sa jag upp mig! Om du har fundering att börja på Volvo, tänk om.
Fördelar
Kan inte komma på någonting
Nackdelar
Allt!
Som montör på Volvo Cars ska man vara stresstålig, arbeta omständligt, följa standarder samt jobba inom grupp. Dessa kompetenser och förmåner utvecklades hastigt under min arbetstid här.
Fördelar
Man blir stresstålig, jobbar i ett team, man är effektiv
Nackdelar
Kan belasta ergonomin
Tuckkörning både inne å ute. Högt tempo. Bra arbetskollegor.
Att ha jobbat på Volvo Powertrain var ett väldigt roligt, varierande och lärande jobb. Det var alltid kul att gå till jobbet och prestera och utvecklas inom koncernen Volvo. Ett jag jag gärna vill fortsätta jobba inom.
Börjar på natten 00.30, man lär sig tåla stress. Tufft jobb med mycket stress man måste tåla jobbet, de bästa med jobbet är personalen.
Fördelar
egen lunch
Nackdelar
dålig miljö
Det är ett bra arbete md mycket fart och mycket skratt. Trevliga arbetskollegor
Fördelar
Bra
roliga kollegor och alltid bra takt i arbetet både som truckförare samt montör
Fördelar
parkering
Nackdelar
kort rast
Volvo PV är en bra arbetsgivare som ge möjlighet att utvecklas,arbete är utmanande och roligt.
Volvo lastvagnar är en bra arbetsplats son har olika avdelningar som kan mas prova på.
Fördelar
Rolig arbetsplats