Recensioner från anställda som Logistiker på Volvo

Börja med att alla skall samlas för ett kort daglig möte med chefen, där han informerar om vad vi har för mål och vad vi ska tänka på. Sedan går alla till sina balanser och börjar arbeta.
Har bara positiva saker att säga om Volvo som arbetsplats. Bra arbetstider, omväxlande arbetssysslor och teamledare som är lyhörda
Bra arbetsplats men dåligt ledarskap, som varken vill eller kan förstå de anställdas insatser varje dag.
Arbetslagen/kollegorna är bra. Volvo Lastvagnars personalpolitik är under ALL kritik.
Fördelar
Bra lön
Nackdelar
Personalpolitiken/Slitoch släng
Arbetet på Volvo Lastvagnar är mycket varierande då det ofta inkluderar diverse olika projektarbeten. Produkt- och processprojekt har genomsyrat de senste åren och har varit mycket lärorikt. Upplever att det har varit svårt att "avancera" på min nuvarande avdelning och man får känslan av att man måste byta för att utvecklas. Ledningen förespråkar tvärfunktionellt arbete vilket är bra, dock mycket tidskrävande och ofta sätts snäva deadlines vilket påverkar resultat och motivation. De variarande arbetsuppgifterna och kollegorna är den bästa delen av jobbet.
det var 2 skiftarbete ,jag har lärt mig mycket genom industri och logistik och teknik och kvalitet ansvarighet ,jag jobbade med mer än 1000 tals folk i olika gropar och jag har inte träffat något svårigheter jag är glad och trivs men slutar arbetet på grund av arbetsbrist ,det var bra jag lärde mig mycket och jag fick mycket erfarenhet att jobba i olika gropar med olika erfarenheter
Fördelar
grattis kaffe
Nackdelar
Tar emot flygdelar från hela världen. Det innebar att jag fick använda min kunskaper i Engelska, Tyska, Italienska och lite Holländska. Mina arbetskamrater blev även mina privata vänner.
Fördelar
Billiga flygresor
Nackdelar
?