Recensioner från anställda på Volvo i Skövde

Skövde11 recensioner
det var lätt att lära sig och man var direkt välkommen.
Jobbade 5 år på Volvo Cars i Skövde, psyket tog stryk genom att allt arbete var fruktansvärt monotomt och chansen till förflyttning till bättre avdelningar finns ENBART om man fjäskar för sin chef, vilket många gjorde och fick bättre jobb. Men vill man ha sin värdighet kvar så blev man kvar på monteringen.
Fördelar
Bättre leasing avtal av bil, bra lön.
Nackdelar
monotomt, stress
Att ha jobbat på Volvo Powertrain var ett väldigt roligt, varierande och lärande jobb. Det var alltid kul att gå till jobbet och prestera och utvecklas inom koncernen Volvo. Ett jag jag gärna vill fortsätta jobba inom.
Jag börjar morgonen/eftermiddagen (beroende på om jag kört morgon/kvällspass) med uppstartsmöte där vi går igenom hur dagen ser ut på ett ungefär, vad tidigare skift har gjort, om det har hänt något ovanligt, förbättringar m.m. Varje dag lever sitt egna liv egentligen, men sammanfattningsvis så gör man ungefär samma sak som alla andra dagar. Det är stressigt och intensivt emellanåt men i det stora hela så brukar man gå hem och veta att man har klarat av ytterligare en dag. Det blir några muggar med kaffe om dagen för att hålla huvudet starkt inför kommande uppgifter. Sedan så har vi totalt 2 raster och en halvtimmas lunch som man måste ta vara på ett bra sätt. Det är viktigt att vila och få tänka på annat medans man kan, speciellt i en stor industrifabrik som Volvo där arbetsmiljön kan vara ganska stressig emellanåt.
Ledningen är förtroendegivande och visar hänsyn till samtliga medarbetare, vilket ger mycket respekt tillbaka.

Jag tycker att Volvo har en arbetsplatskultur som säger att man ska jobba hård, visa respekt för varandra och vara försiktig samtidigt som man ska göra ett bra jobb. Alla hjälps åt och alla är välkomna.

Den svåraste delen utav jobbet är tidspressen som kan smyga sig fram emellanåt. Ibland hinner man inte tänka på annat för att det är mycket att göra, och ibland så går det lite lättare. Personligen så tycker jag alltid att det är lite svårt att lära sig nya saker som man aldrig har hört talas om, sett eller arbetat med tidigare, det brukar oftast vara en gåta som tillslut fastnar på näthinnan det också.

Det bästa med Volvo är personalen och arbetskamraterna.
 - mer...
Fördelar
Gratis Kaffe
Spännande arbetsplats med mycket att lära sig och mycket bra arbetskamrater
Under de år jag var anställd på Volvo var jag väldigt nöjd med företagets personalpolecy...anställningen kändes trygg, förmånerna och lönen var bra. Det fanns stor utvecklingspotential om jag stannat kvar.
Fördelar
Lön och förmåner
Nackdelar
Enformigt arbete
välorganiserad arbetsplats, jag drömmer om att få jobba på detta företag.
Fördelar
Allt var planerat i förrväg
Nackdelar
märkte inga
Jättebra. Lugnt. Trivsamt. Bra lön. Roliga kollegor.
Fördelar
Lön
Nackdelar
Raster
Högtrivsel
bra arbetskollegor

tekniskt kunnande viktigt
Fördelar
trevliga arbetskamrater
Jag kom till jobbet antingen 06.30 eller 15.06, beroende på vilken vecka jag jobbade.
Jag pratade med mina arbetskollegor en stund innan jag satte igång med mitt arbete. Jag fixade alla möjliga verktyg till CNC maskinerna. Fräsar, borr, gängtappar osv.

Jag lärde mig väldigt mycket om hur viktigt det är att vara noggrann och exakt! Vi arbetade med tusendelar, så det var inte att "bara" göra verktygen om man säger så.

Jag älskade mina arbetskollegor. Så gott som alla inne på volvo är hur trevliga som helst och man kommer överens med de flesta.

Fanns inget svårt där jag jobbade, allt var ganska lätt i mitt tycke.

Miljön och arbetskollegorna gjorde att man ville tillbaka till arbetet en måndag morgon.

I övrigt ett jättebra företag i sig. Bra lön, bra jobb. MEN behandlingen.... Bemanning i sig är inget dåligt alls! Men att just Volvo låter sjukt bra människor gå som bemanning i FLERA år utan att anställa är ren idioti. Att varje dag behöva gå nervös för att inte veta hur länge man får vara där innan de ringer och kickar ut en.

Usch.
Fördelar
Bra lön. Bra folk. Bra miljö.
Nackdelar
Tråkig personalplan.
Arbetet på volvo var spännande och variationsrik. Inte många dagar som var den andre lik. Bra kollegor och chefer. Många utvecklingsmöjligheter.
Fördelar
Stort kontaktnät
Nackdelar
arbetstiderna