Recensioner från anställda på Volvo

Stressig, toxisk arbetsmiljö

18 april 2020
Jag kan inte rekommendera att arbeta som montör på Volvo. Jag hade en introduktionsdag men blev aldrig informerad över arbetet som jag skulle utföra, med andra ord gick jag in blind i det hela. I allmänhet bör man informeras om ens arbetsuppgifter och detta fick jag inte. Orsaken kunde varit att jag sökte via Flexpool. Jag utsattes för mobbning av mina kollegor. Dagarna var 9 timmar långa, varav 8 timmar arbetar man. Det fanns väldigt många oergonomiska stationer och till början var man tvungen att hålla sig vid en station hela dagen för att lära sig. Det handledarna inte tänker på är att man kan skada sig av att repetera rörelserna och montera 1000 bilar om dagen. Lönen var väldigt bra. Däremot kan jag fortfarande inte rekommendera Volvo montör (Torslanda) som en god arbetsplats. Det enda man tänker på är jobbet och man får inget privatliv. Jag kan rekommendera jobbet till er som inte har något emot att arbeta fysiskt, som inte brukar få arbetsskador och som gladligen arbetar hela dagen och inte får något privatliv. ------------ Svåraste delen var att hålla tempot i samband med att lederna börjar slitas. Det blir tillslut omöjligt och man skadar sig. Handledarna bryr sig inte ett dugg och Volvo i helhet bryr sig inte om sina arbetare. Varför är lönen så hög kan man fråga? Jo, för att man ska bli deras slav. Riktigt dåliga arbetsförhållanden.
20 juli 2020
Montör (Tidigare anställd) - Skövde
Jobbade 5 år på Volvo Cars i Skövde, psyket tog stryk genom att allt arbete var fruktansvärt monotomt och chansen till förflyttning till bättre avdelningar finns ENBART om man fjäskar för sin chef, vilket många gjorde och fick bättre jobb. Men vill man ha sin värdighet kvar så blev man kvar på monteringen.
Fördelar
Bättre leasing avtal av bil, bra lön.
Nackdelar
monotomt, stress
8 juni 2020
Montör (Tidigare anställd) - Tuve
Man lär sig väldigt mycket med att jobba under stress, du lär dig mycket om kvalité och hur viktigt det är. Man lär känna väldigt mycket människor.
16 maj 2019
Samma rollSamma plats
Montör (Tidigare anställd) - Torslanda
Jag trodde aldrig Volvo cars I Torslanda skulle vara en sån cirkus till arbetsplats.. Jobbade där 3 månader sen sa jag upp mig! Om du har fundering att börja på Volvo, tänk om.
Fördelar
Kan inte komma på någonting
Nackdelar
Allt!
  1. Stressig, toxisk arbetsmiljö