Recensioner från anställda på Volvo

roligt arbete

21 maj 2020
Ett högt tempo som har lärt mig mycket om hur man skall hantera stressfyllda situationer!
20 juli 2020
Montör (Tidigare anställd) - Skövde
Jobbade 5 år på Volvo Cars i Skövde, psyket tog stryk genom att allt arbete var fruktansvärt monotomt och chansen till förflyttning till bättre avdelningar finns ENBART om man fjäskar för sin chef, vilket många gjorde och fick bättre jobb. Men vill man ha sin värdighet kvar så blev man kvar på monteringen.
Fördelar
Bättre leasing avtal av bil, bra lön.
Nackdelar
monotomt, stress
8 juni 2020
Montör (Tidigare anställd) - Tuve
Man lär sig väldigt mycket med att jobba under stress, du lär dig mycket om kvalité och hur viktigt det är. Man lär känna väldigt mycket människor.
30 oktober 2020
Materialhanterare/Truckförare (Tidigare anställd) - Göteborg
Inte det bästa jobbet jag har haft, men absolut ett jobb som betalar otroligt bra. Om du är en social och utåtgående person är detta jobbet inte det roligaste. Högt tempo inne i fabriken och det är inte många som pallar trycket. Mycket folk som tar lugnande och annat för att lugna sina nerver. Jag kände från dag 1 att det inte var ett jobb för mig. Men det passar för vissa och det jättebra för dom. Om man gillar att jobba under högt tempo och stress är detta jobbet definitivt för dig.
Nackdelar
Arbetsskador