Recensioner från anställda på Volvo

good place to work.

21 februari 2020
A typical day start with discussing KPI and changes on it with help of blue collar. Inventory management is my core, along with product development. management was good. but had potential to improve specifically in my area i.e. planning and controlling. Data collection, as in may areas their is no monitoring policy. yet to come.
2 december 2020
Montör (Nuvarande anställd) - Torslanda
Tufft arbete, högt tempo och strikta tider, man har t.ex. en rast på exakt 12 minuter. Men jobbet är roligt och man lär sig vara stresstålig. Cheferna/ledarna är såklart olika beroende på vilken bana man är på men jag har ingenting ont att säga om de jag har träffat.Räkna med att ha ont i fingrar/händer den första tiden, man bygger 1 bil per minut.
Fördelar
Bra lön
Nackdelar
Stressigt
30 oktober 2020
Materialhanterare/Truckförare (Tidigare anställd) - Göteborg
Inte det bästa jobbet jag har haft, men absolut ett jobb som betalar otroligt bra. Om du är en social och utåtgående person är detta jobbet inte det roligaste. Högt tempo inne i fabriken och det är inte många som pallar trycket. Mycket folk som tar lugnande och annat för att lugna sina nerver. Jag kände från dag 1 att det inte var ett jobb för mig. Men det passar för vissa och det jättebra för dom. Om man gillar att jobba under högt tempo och stress är detta jobbet definitivt för dig.
Nackdelar
Arbetsskador
22 oktober 2020
Material hantering och slutmontering (Tidigare anställd) - Göteborg/Tuve
Jobbade på Volvo Lastvagnar i Tuve i mitten/slutet på 90-talet å trivdes nåt otroligt bra. Bra arbetskamrater å att jobba med lastbilar. Bra arbetsmiljö å arbetsledning