Recensioner från anställda på Volvo

Good company

3 juli 2019
Volvo is a good company to work, but the corporate culture and management culture needs to change a lot especially on the rewarding system. A positive side is the work-life balance cultures. One of the main problem is how the feedback and reward system works.
Fördelar
Work-life balance
Nackdelar
No real feedback on job.
21 augusti 2013
Samma rollSamma plats
Research engineer (Master thesis) (Tidigare anställd) - Göteborg, O
Jag har haft en stor fördel under ex-jobbet genom att skaffa mig nya erfarenheter och även knyta nya kontakter. Att gå från en idé till en riktig produkt var väldigt lärorikt eftersom man fick sätta ihop de kunskaper man haft med sig från Chalmers och även knyta upp nya kontakter på Volvo. Kollegorna på Volvo var verkligen hjälpsamma och gav oss bra tips och hjälp när lösningen skulle implementeras i bil, vilket hade stort betydelse för att få lösningen fungera i praktiken. Det svåraste o tråkigaste delen av jobbet var att vänta på att saker som skulle levereras till oss, och ibland kunde det dröja lite. Det bästa delen med jobbet var att verkligen se ens lösning funkar i praktiken och det är väligt tillfredsställande att se bra och fungerande resultat
30 oktober 2020
Materialhanterare/Truckförare (Tidigare anställd) - Göteborg
Inte det bästa jobbet jag har haft, men absolut ett jobb som betalar otroligt bra. Om du är en social och utåtgående person är detta jobbet inte det roligaste. Högt tempo inne i fabriken och det är inte många som pallar trycket. Mycket folk som tar lugnande och annat för att lugna sina nerver. Jag kände från dag 1 att det inte var ett jobb för mig. Men det passar för vissa och det jättebra för dom. Om man gillar att jobba under högt tempo och stress är detta jobbet definitivt för dig.
Nackdelar
Arbetsskador
22 oktober 2020
Material hantering och slutmontering (Tidigare anställd) - Göteborg/Tuve
Jobbade på Volvo Lastvagnar i Tuve i mitten/slutet på 90-talet å trivdes nåt otroligt bra. Bra arbetskamrater å att jobba med lastbilar. Bra arbetsmiljö å arbetsledning