Recensioner från anställda på Volvo

En miljö som ger dig flexibilitet till att växa och där du får din röst hörd i processförbättringar
Man lär sig väldigt mycket med att jobba under stress, du lär dig mycket om kvalité och hur viktigt det är. Man lär känna väldigt mycket människor.
Jag har Erfarenhet över 30 år i Volvo _ scandiatransport och keolis. Med utbildningen teknik hus d&d
Jag vill jobba jag har hög arbetes moral och jag längta min yrke
Fördelar
Jag är hög arbetes moral
Nackdelar
Jag vill jobba
Ett högt tempo som har lärt mig mycket om hur man skall hantera stressfyllda situationer!
Det är en bra arbetsplats där man kan utvecklas som person.
Fördelar
Bra lön
Nackdelar
Bra arbetsgivare som är kompetent och långsiktig. Bra kompetenta arbetskamrater och god arbetsstämning
Tidvis bra arbetsplats mem stundtals ostrukturerad och rörig i kombination med högy tempo
Jag kan inte rekommendera att arbeta som montör på Volvo. Jag hade en introduktionsdag men blev aldrig informerad över arbetet som jag skulle utföra, med andra ord gick jag in blind i det hela. I allmänhet bör man informeras om ens arbetsuppgifter och detta fick jag inte. Orsaken kunde varit att jag sökte via Flexpool.

Jag utsattes för mobbning av mina kollegor. Dagarna var 9 timmar långa, varav 8 timmar arbetar man. Det fanns väldigt många oergonomiska stationer och till början var man tvungen att hålla sig vid en station hela dagen för att lära sig. Det handledarna inte tänker på är att man kan skada sig av att repetera rörelserna och montera 1000 bilar om dagen.

Lönen var väldigt bra. Däremot kan jag fortfarande inte rekommendera Volvo montör (Torslanda) som en god arbetsplats. Det enda man tänker på är jobbet och man får inget privatliv. Jag kan rekommendera jobbet till er som inte har något emot att arbeta fysiskt, som inte brukar få arbetsskador och som gladligen arbetar hela dagen och inte får något privatliv.

------------

Svåraste delen var att hålla tempot i samband med att lederna börjar slitas. Det blir tillslut omöjligt och man skadar sig. Handledarna bryr sig inte ett dugg och Volvo i helhet bryr sig inte om sina arbetare. Varför är lönen så hög kan man fråga? Jo, för att man ska bli deras slav. Riktigt dåliga arbetsförhållanden.
Att vara produktiv, kreativ och engagerande och koncentrera sig på ämnet på jobbet! Blanda inte, privata, ideologi, eller religion, som är privat!
To be productive, creative and engaged and concentrate on the subject at work! Do not mix, private, ideology, or religion, which is private!
Jag tyckte om min tid hos Volvo.
Det hjälpte mig växa som en person och mina kunskaper ökade. Tiden jag var där kan jag med självförtroende säga var värt min tid.
Bra arbetsplats, bra lön rent o fint okej chefer hög säkerhet
lacks management speed on transformation and decision taking is quite low
A typical day start with discussing KPI and changes on it with help of blue collar.

Inventory management is my core, along with product development.

management was good. but had potential to improve specifically in my area i.e. planning and controlling.

Data collection, as in may areas their is no monitoring policy.

yet to come.
It is pleasant environment to grow by latest skills.
Personnels collaboratif et accueillant. Bonne ambiance
Mycket bra, bra arbetskamrater, positiva arbetsledare
Fördelar
Grupp jobb
Nackdelar
Lite striss
Det är ett seriöst arbetsplats med mycket koll och säkerhet. Varje person skall genomgå säkerhets punkter.
Jag arbetade i fabriken på Volvo, där det finns flera uppgifter. Jag jobbade däremot på sammansättningen där man arbetar med bildelar. Väldigt roligt jobb. Rekommenderar.
2.5 fantastiska år, synd att det blev ner skärning på personal bara, men önskar dom all lycka och att det går bättre med tiden.
I worked at Volvo cars group for 5 years, all shifts. It is an individual experience and I learned alot, both good and bad. Only thing I can recommend is to read the agreements and be in a Good state of mind and good health. Not a place to stay for a life time but it is very good to begin somewere in life after graduating or to gain a better understanding of a working place in an industry enviromenr.