Volvo Group

Recensioner från anställda på Volvo Group

Hittade 257 recensioner som matchade sökningenVisa alla 1 738 recensioner

Roligt och utmanande

Ett företag att utvecklas i. Bra förmåner: t.ex pensionsavsättningar m.m. Bra medarbetare.

Modernt Slaveri med LÖN. påfrestande på HÖG NIVÅ.

Vart ska man börja?Volvo CE i Braås använder sig av inhyrd personal till stor del. Du får jobba bokstavligt talat r*ven av dig, fjäska för chefen och skulle du vara sjuk mer än genomsnittligt 1 tillfälle i månaden är du körd. Du kan glömma en fastanställning hos Volvo då.Arbetet är på takt tid, vilket i sig är stressigt. Men de har personal som har räknat ut hur de ska utnyttja varenda minut av takt-tiden utav dig. Så om du stressa och jobbar i högt tempo så kanske du kan vila i 5-8 minuter var 35 minut. Men det tar på en. Stressa man inte så blir det konstant hela tiden.De har mestadels luftdragare med mycket vibration. Folk som jobbat där länge skadar ofta sig, VÄLDIGT ofta vibbrationsskador som är livet ut. men också axlar och ryggen. Väldigt många som börja här har en tendens att efter några månader kontinuerligt vara "sjuka". Det beror på att jobbet är väldigt krävande psykiskt och fysiskt. Chefskulturen är väldigt simpel. Du skall lyda med en näst intill militäriskt inställning. Skulle du ha någon åsikt skriv det på ett papper och kastar i papperskorgen. Cheferna går i led, deras högsta chefer har satt extrema mål i produktionen, och orden lyder "få det gjort till vilket pris som helst".Väldigt simpel beskrivning är att du kommer känna dig, samt är väldigt utbytningsbar. Det är därför de betalar så bra för de vill lock många dit, sen de absolut tuffaste arbetshästarna är de som stannar och får fast jobb tillslut.Att vara montör på Volvo CE i Bråas kan vara bland de sämsta och mest pissiga jobben du kan ha, du blir utnyttjad till max, Varenda dag du går -

Fördelar

Betalar ok (inte tillräckligt för din uppoffring). samma arbetstid 6:30 - 15:30 mån-fre.

Nackdelar

Sliter ut din kropp till max, med risk för livslånga skador, du är en blir behandlad som en i mängden utbytsbara person. Din chef utnyttjar dig till MAX.

Dåliga värderingar, och förlegat arbetskultur.

Dåliga värderingar, och förlegat arbetskultur.Ledningen är lite trötta och vill gärna göra saker som det alltid har varit. Rekommenderar någon annan arbetsplats.

Fördelar

Kaffeautomat

Nackdelar

- låga värderingar - förlegat arbetssätt

engagement

How the cooperation between different departments and countries work. learning new stuff everyday is very interesting and developing. Project meeting were fruitful and giving by having open dialogue.

Stressigt, man var osynlig

Man var osynligStressigt, Man var robot, inte människaSlipsarna syntes bara till vid kritikStyrd uppifrån, som denna recension, ni bestämmer vad man skall skriva, för att komma vidare

Fördelar

Nackdelar

Det mests

my exsperience working at volvo braås

you are overworked, there is little or no team work at all, the latest equiptment is not available to the assembley because the higher ups complain that it costs to much , because of the old assembly equiptment there is way to much vibration to the hands,wrist,shoulders and spine, which has given me permanent damage to my muscles tendons and nervous system I live in pain and will for the rest of my life with limited mobilety.the production leaders are ruthless and want people to kiss there asses they dont care about anything but get it done . I would not recomend anyone to work there unless they like being treated like shit and not having any time for themselves.

Bra arbetsmiljö

Fullfart framåt, man har inte tråkigt 🙂.Bra arbetskollegor bra chefer!

Kan rekomenderas

Bra arbetsplats, kn rekomendera att man söker dit, den är inte lika teygg som förut, vad det gäller om man får va kvar och jobba där, efterfråga styr altså hur mycke volvo säljer, men vilkor, lön rutiner mm kläder å tex sånt funkar jättebra!

Fördelar

Bra lönesystem mm

Nackdelar

Ovist om man jobbar kvar på sin avd el ej

Stressigt och ansträngande

Det var ett väldigt högt tempo och det var viktigt att hålla sin tid. Minsta frånvaro och man får inte var kvar även om det är arbetsplatsens fel till att man behövde vara ifrån jobbet någon dag. Dom prioriterar dig inte om det är något som är fel eller om du behöver hjälp eller ändra på något. Dom har ingen medkänsla för sina arbetare där inne. Dom behandlar helt enkelt inte en bra där inne

Fördelar

Mycket ledigt men fullt betalt nu under coronan

Nackdelar

Du blir behandlad dåligt utav chefer

Rolig arbetsmiljö

Trivsam miljö med bra kollegor och chefer som bryr sig om en

Fördelar

Benify rabatter, aktier, mm

Man blir litad på och har mycket inflytande till lösningar.

Ingenjörsmiljö med väldigt lite politik. En känsla av att man kan göra skillnad. Alla tenderar att dra åt samma håll, det som är bäst för företaget. Mycket eget ansvar på egna karriären och utvecklingen av den och med stöd av företaget.

Fördelar

Prestigelöst

Nackdelar

Kontorslandskap, kan vara svårt att prestera i sån miljö.

Bra ledarskap och arbetsmiljö

Bra ledarskap och arbetsmiljö. Trevliga arbetskamrater.

Bra chefer och arbetskamrater

Allt var perfekt och jag trivdes som fisken i vattnet.

Its a great culture

There is always a lot to do, but you can make a difference if you come with your ideas. Teams are small enough that you can be seen and you will get more responsibility if you demonstrate your willingness to take that and to improve things.

Stressigt men givande och roligt

Tufft arbete, högt tempo och strikta tider, man har t.ex. en rast på exakt 12 minuter. Men jobbet är roligt och man lär sig vara stresstålig. Cheferna/ledarna är såklart olika beroende på vilken bana man är på men jag har ingenting ont att säga om de jag har träffat.Räkna med att ha ont i fingrar/händer den första tiden, man bygger 1 bil per minut.

Fördelar

Bra lön

Nackdelar

Stressigt

Stressig arbetsmiljö och högt tempo

Inte det bästa jobbet jag har haft, men absolut ett jobb som betalar otroligt bra. Om du är en social och utåtgående person är detta jobbet inte det roligaste. Högt tempo inne i fabriken och det är inte många som pallar trycket. Mycket folk som tar lugnande och annat för att lugna sina nerver. Jag kände från dag 1 att det inte var ett jobb för mig. Men det passar för vissa och det jättebra för dom. Om man gillar att jobba under högt tempo och stress är detta jobbet definitivt för dig.

Nackdelar

Arbetsskador

Spännande och utvecklande

Jobbade på Volvo Lastvagnar i Tuve i mitten/slutet på 90-talet å trivdes nåt otroligt bra. Bra arbetskamrater å att jobba med lastbilar. Bra arbetsmiljö å arbetsledning

Stressigt men bra betalt.

Som sagt stressigt, men bra betalt dock så var de rätt tråkigt att dom inte anställer så många uthyrda.

Fruktansvärt monotomt!

Jobbade 5 år på Volvo Cars i Skövde, psyket tog stryk genom att allt arbete var fruktansvärt monotomt och chansen till förflyttning till bättre avdelningar finns ENBART om man fjäskar för sin chef, vilket många gjorde och fick bättre jobb. Men vill man ha sin värdighet kvar så blev man kvar på monteringen.

Fördelar

Bättre leasing avtal av bil, bra lön.

Nackdelar

monotomt, stress

Lärorikt och Samarbetsvilligt

En miljö som ger dig flexibilitet till att växa och där du får din röst hörd i processförbättringar

roligt, mycket ungdommar som jobbar där

Man lär sig väldigt mycket med att jobba under stress, du lär dig mycket om kvalité och hur viktigt det är. Man lär känna väldigt mycket människor.

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Volvo Group. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

Baserat på 1 738 omdömen

Jämför Volvo Group med

• Volvo Group
Berätta hur vi kan förbättra den här sidan
Vad skulle du vilja lägga till eller ändra?