Vimmerby kommun

Recensioner från anställda på Vimmerby kommun

Bra kolegor
Trevligt arbetsmiljö som var anpassad för de anställda.

Bra chef
Jag heter Britt-Marie och har jobbat ett antal år i vården. Man kan tro att jag inget annat kan.
Jag började när jag var 17år och nu 56.

Men jag tycker det är så roligt. Jag är glad av mig. Och gör det svåra till positivt.
Fördelar
Att ha ett jobb
I mitt nuvarande jobb så är den väldigt olik den ena dagen till den andra, med tvätt, städ, handling mm.
Väldigt rörigt där speciellt vårpersonal som är timvikarier slits ut och det stressande arbetsmiljö då man inte vet vart man är från dag till dag.
Fördelar
Finns inga
Nackdelar
Många
En arbetsdag för mig är varierande,kan vara lugn o fin ibland o ibland är det hur stressigt som helst.Försöker o inte stressa upp mig för det blir inget bra av det,men det är väldigt svårt o lugna ner sig.Jag har väldigt bra arbetskolleger vi går bra ihop.Den svåraste delen i mitt jobb är att man får inte så god tid på sig att prata med de äldre,man har vissa tider på sig o vara hos en brukare iallafall i hemtjänsten.När man känner att man har kunnat göra ett bra jobb det är viktigt för mig och att ha bra arbetskolleger då går jobbet mycket lättare,det är inte så lätt alla gånger.Jag vet inte så mycket hur allt funkar jag jobbar som timvikarie lite överallt.