Viasales

Recensioner från anställda på Viasales

Familjär och magisk arbetsplats.

Riktigt bra arbetsplats med sköna kollegor, stämningen är magisk och jag har mina möjligheter till fantastiska löner. Vad mer kan man önska sig? Så nöjd med Viasales.

Fördelar

Frukostfredag, Höga provisioner, Sköna kollegor, utvecklingsmöjligheter

Min första arbetsplats - och är kvar 5 år senare

Jag startade min anställning på VIASALES år 2015 - då arbetade vi endast med d2d försäljning. Det var min första erfarenhet av försäljning och jag föll pladask.Jag har under tiden fått möjligheten att arbeta med massvis med olika roller och samtidigt lärt mig försäljning i alla dess former. Om du är intresserad av att utvecklas inom kommunikation är det första steget att skicka in ansökan till VIASALES.

Bra ledarskap och nära kontakt med högre chefer, höga löner och sjukt bra bonusar

Jag har arbetat med försäljning i 9 års tid och kan inte komma på senast jag arbetade på ett sådant strukturerat och seriöst bolag. Bra chefer och medarbetare HÖGA löner samt oerhört stora utvecklingsmöjligheter, under mina 9 månader på viasales har jag vuxit mer som person och utvecklat min försäljning samt mitt mindset mer än vad jag gjort på mina hitintills 9 år i yrket VIASALES är mer än bara ett företag det är en familj

Fördelar

Inget lönetak, bra provisioner och bra kultur

Nackdelar

Hög press och ingen garantilön

Skyhöga möjligheter! Grymma och rättvisa löner och en fantastisk karaktärsutveckling!

Ett otroligt företag där den gemensamma kulturen driver allihop framåt! Fokus på utveckling, både inom försäljningsteknik men även i personlig utveckling. Ett kombinerat hälsosamt och resultatsorienterat mindset gör att alla kämpar för att nå sina mål.

Fördelar

Inget lönetak, bra provisionsmodeller

Nackdelar

Kräver disciplin och driv

Drivna och ambitiösa kollegor, bra gemenskap och bra ledarskap.

En arbetsplats där du utvecklas, har roligt och tjänar riktigt bra med pengar så länge viljan finns. Skulle starkt rekommendera Viasales.

Otroliga utvecklingsmöjligheter och riktigt sköna kollegor

Ända sen första dagen på Viasales har jag utvecklats enormt som person och jag lär mig nya sakes varje dag. När man har jobbat som säljare under en längre period börjar man verkligen förstå hur viktig en god kommunikationsförmåga är i alla aspekter i livet. Därför är jag väldigt tacksam att jag har fått chansen att jobba på Viasales! Ett stort plus är att man kan tjäna enorma summor pengar!

Fördelar

Möjlighet till riktigt bra löner, roliga tävlingar, mycket vidareutbildning

flytande och massor av nytt

Bra för människor på resande fot, tycker om förändring och sköna coacher, ledare, och arbetskamrater.

3 stjärnor

Viafeild behöver ordna upp sin balans av antagande säljare och fokusera mer på dem som jobbar nu.

Fördelar

Man jobbar det man tjänar.

Nackdelar

Ledarskapet kändes väldigt falskt och att många av dem andra ledarna inte hade tid för än.

Härlig atmosfär och push på bra sätt

uppstartsmöte lunch möte och tagga igång alla, sen var det bara jobba. Det bästa var taggningen!

Säljare

Ett underbart jobb där du får lära dig att bemöta olika typer av människor samtidigt som du lär dig att anpassa dig efter dem. Ifall du gillar att prestera och är en vinnar skalle så är detta jobb perfekt!

Lärorikt men psykiskt påfrestande

Det du kan förvänta dig om du söker jobb här är att lära dig mycket, du utvecklas som person. Nackdelarna: Det tär mycket på psyket. Du kommer må dåligt i början, men blir du duktig inom yrket kommer du lyckas. Det är för mycket fake hype som de vet att ungdomar tycker om som tex att man kan tjäna mycket pengar mm.. Du kommer garanterat äta mindre, sova mindre, du har ingen fritid. Du slutar som tidigast 21:00 ute på fält, du är på hotellet tidigast 22, ibland mycket senare. Du kommer somna 02 som tidigast och behöva gå upp senast 09 på morgonen,

Fantastiskt arbetsplats

Har jobbat på Viafield i 6 månader nu och har aldrig träffat bättre kollegor och det är verkligen en fantastisk arbetsplats. Mitt självförtroende har blivit så mycket bättre och jag har aldrig mått så bra som jag gör varje gång jag kommer till jobbet. Viafield passar många så länge du är målmedveten, vill träffa nya människor och vilja utvecklas kommer du passa in perfekt.

Riktigt skön arbetsplats!

Viafield är ett väldigt roligt ställe att jobba på. Man är omgiven av sköna kollegor hela tiden som alltid har energin och humöret på topp. Man får bra utbildningar också så man känner sig förberedd när man faktiskt ska ut på fält. Jag har jobbat här i cirka ett år och det är lätt den roligaste arbetsplatsen jag har varit på där det finns mycket rum för utveckling både personligt och inom arbetet. Ett stort plus i kanten är också att man inte har någon form av begränsning på vad man får för lön, lägger man ner tid och energi på det så kan man tjäna hur mycket som helst!

Rolig och utmanande arbetsmiljö

12:00 - Uppstart 13:00 - Lunch 14:00 - Uppstart 2 15:00 - Åker ut till de tilldelade adresser 16:00 - Knacka 17:00 - Knacka 18:00 - Knacka 19:00 - Knacka 20:00 - Knacka 21:00 - Knacka 22:00 - Hemresa mot hotellet/motellet/Vandrar hemmet Självaste kontoret var mycket inbjudande och ledningen bestod utav grymma säljare som mer än gärna gav tips och råd på hur du kunde förbättra försäljningen. Det svåraste var självklart att sälja, men tack vare att produkten vi sålde var så pass bra både i kvalité men också i pris så kunde man komma över den tröskeln. Det absolut bästa med jobbet för mig var all resande och alla människor man fick träffa och lära känna.

Fördelar

Gratis boende

Rolig och annorlunda arbetsplats

Viafield är ett väldigt annorlunda jobb. För mig var det precis det jag letade efter eftersom jag var trött på mitt bostadsområde och trött på att slita hårdast men få minst betalt (Yngst på föregående arbetsplats) Viafield erbjuder både gratis resor och boende under arbetsveckorna till olika städer runtom hela Sverige. Lönen är prestationsbaserat vilket leder till att jag kunde bestämma (mer eller mindre) vad jag själv skulle få ut varje månad. Det är visserligen ingen grundlön men inte heller något lönetak, och väldigt givmilda provisioner. Dom arbetar med välkända företag så ifall man var duktig på att skapa en god kundrelation i dörren så var det inga problem att i sin tur sedan få in flera sälj per dag. Efter ett år blev det tyvärr lite för långdraget med allt resande för min del, vilket också ledde till att jag sa upp mig. Önskar att det fanns en position som var kontorsbaserad med inriktning sälj.

Fördelar

Bra löner, bra utbildning & ledarskap. Väldigt bra sammanhållning

Nackdelar

I längden blev resorna lite mycket

Passar för några men inte för mig

Mycket konstigt jobb. Väldigt mycket prat om pengar, status och hur mycket du säljer. Nästan alla är pengarkåta. Kändes bra på arbetsintervjun men inte under utbildningen och mina första 3 dagar. Fjärde dagen ute på fält bestämde jag mig för att sluta helt. Jag brydde mig inte om lön eller någonting. Försökte prata med min chef om mina känslor men svarade inte när jag ringde

Rolig arbetsmiljö men kändes oseriöst i vissa tillfällen.

Det var ett svårt arbete och det är inte för alla. Det fanns mycket stor möjlighet till personlig utveckling och lika stor möjlighet till stora löner. Man fick lära sig massor om hur man ska bemöta folk för att dom ska ta dig på allvar och lita på dig. En vanlig arbetsdag bestod av uppstart vid klockan 12:00 till 13:00. Därefter gick vi på lunch i en timme för att sedan hinna ut på fält till 15:00. På fält så har man en mängd adresser som man ska knacka på. Halva jobbet är att hitta folk som vill släppa in en och ta tiden att lyssna på erbjudandet. Man knackade fram tills 21:00 och då åkte man hem till vandrarhemmet eller hotellet man är bosatt på för veckan. Arbetstiderna är lite sena vilket beror på att man måste knacka när folk har kommit hem från sina jobb.

Fördelar

Bra löner och mycket personlig utveckling.

Nackdelar

Ingen ekonomisk säkerhet och oseriös arbetsmiljö i vissa stunder.

Alltid olika arbetsområden

Om man verkligen gillar att resa genom Sverige och träffa nya människor varje dag. Varje vecka är man på en ny arbetsplats.

Härlig och innovativ arbetsplats

Ingen dag är en annan lik då man jobbar på fält och får träffa nya kunder dagligen. Mycket bra utvecklingsmöjligheter och chans till bra lön

arbetsmiljö

Det är viktigt för mig att alla har en bra arbetsmiljö och inte känner sig utanför. Det är även viktigt att hjälpa och motivera arbets kamraterna när de har en dålig dag. det var massor av gånger då man fick fel information och det var dåligt mer information angående vad man skulle göra

Fördelar

man fick åka runt Sverige

Nackdelar

vissa man arbetade med var inte så trevliga

Rolig och utvecklingsrik arbetsplats

Innan jag började på Viafield visste jag inte riktigt vad jag ville göra i livet och vilken väg jag skulle ta. Efter mitt år här har jag satt upp mål och visioner om vad jag vill göra och hur jag ska göra det. Det är en arbetsplats där jag har lärt mig om sälj, driv och ansvar vilket är något jag kommer ha med mig hela livet. På Viafield finns nya utmaningar varje dag! Det ena målet till det andra där det aldrig tar stopp. Nya lärdomar konstant och det absolut bästa är att man aldrig upplever en tråkig dag. Nya tävlingar, nya städer, nya sätt att jobba på och nya sätt att utvecklas! Det är är detta som gör att man dag för dag tar ett steg uppåt. Ett jobb som (enligt mig) alla borde testa på för att se hur långt man kan komma både lönemässigt och karriärmässigt. Våga ta chansen!

Fördelar

Resor, utveckling, tävlingar, hög lön

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Viasales. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

Jämför Viasales med

• Viasales