Viafield

Recensioner från anställda som Säljare på Viafield

Säljare11 recensioner
uppstartsmöte lunch möte och tagga igång alla,
sen var det bara jobba.

Det bästa var taggningen!
Ett underbart jobb där du får lära dig att bemöta olika typer av människor samtidigt som du lär dig att anpassa dig efter dem. Ifall du gillar att prestera och är en vinnar skalle så är detta jobb perfekt!
Det du kan förvänta dig om du söker jobb här är att lära dig mycket, du utvecklas som person.
Nackdelarna: Det tär mycket på psyket. Du kommer må dåligt i början, men blir du duktig inom yrket kommer du lyckas. Det är för mycket fake hype som de vet att ungdomar tycker om som tex att man kan tjäna mycket pengar mm..

Du kommer garanterat äta mindre, sova mindre, du har ingen fritid. Du slutar som tidigast 21:00 ute på fält, du är på hotellet tidigast 22, ibland mycket senare. Du kommer somna 02 som tidigast och behöva gå upp senast 09 på morgonen,
Har jobbat på Viafield i 6 månader nu och har aldrig träffat bättre kollegor och det är verkligen en fantastisk arbetsplats. Mitt självförtroende har blivit så mycket bättre och jag har aldrig mått så bra som jag gör varje gång jag kommer till jobbet.
Viafield passar många så länge du är målmedveten, vill träffa nya människor och vilja utvecklas kommer du passa in perfekt.
Viafield är ett väldigt roligt ställe att jobba på. Man är omgiven av sköna kollegor hela tiden som alltid har energin och humöret på topp. Man får bra utbildningar också så man känner sig förberedd när man faktiskt ska ut på fält. Jag har jobbat här i cirka ett år och det är lätt den roligaste arbetsplatsen jag har varit på där det finns mycket rum för utveckling både personligt och inom arbetet. Ett stort plus i kanten är också att man inte har någon form av begränsning på vad man får för lön, lägger man ner tid och energi på det så kan man tjäna hur mycket som helst!
12:00 - Uppstart

19:00 - Knacka

20:00 - Knacka

21:00 - Knacka

22:00 - Hemresa mot hotellet/motellet/Vandrar hemmet

Självaste kontoret var mycket inbjudande och ledningen bestod utav grymma säljare som mer än gärna gav tips och råd på hur du kunde förbättra försäljningen.

Det svåraste var självklart att sälja, men tack vare att produkten vi sålde var så pass bra både i kvalité men också i pris så kunde man komma över den tröskeln.

Det absolut bästa med jobbet för mig var all resande och alla människor man fick träffa och lära känna.
Fördelar
Gratis boende
Nackdelar
Viafield är ett väldigt annorlunda jobb. För mig var det precis det jag letade efter eftersom jag var trött på mitt bostadsområde och trött på att slita hårdast men få minst betalt (Yngst på föregående arbetsplats)

Viafield erbjuder både gratis resor och boende under arbetsveckorna till olika städer runtom hela Sverige. Lönen är prestationsbaserat vilket leder till att jag kunde bestämma (mer eller mindre) vad jag själv skulle få ut varje månad. Det är visserligen ingen grundlön men inte heller något lönetak, och väldigt givmilda provisioner.

Dom arbetar med välkända företag så ifall man var duktig på att skapa en god kundrelation i dörren så var det inga problem att i sin tur sedan få in flera sälj per dag.

Efter ett år blev det tyvärr lite för långdraget med allt resande för min del, vilket också ledde till att jag sa upp mig. Önskar att det fanns en position som var kontorsbaserad med inriktning sälj.
Fördelar
Bra löner, bra utbildning & ledarskap. Väldigt bra sammanhållning
Nackdelar
I längden blev resorna lite mycket
Mycket konstigt jobb. Väldigt mycket prat om pengar, status och hur mycket du säljer. Nästan alla är pengarkåta.
Kändes bra på arbetsintervjun men inte under utbildningen och mina första 3 dagar. Fjärde dagen ute på fält bestämde jag mig för att sluta helt. Jag brydde mig inte om lön eller någonting. Försökte prata med min chef om mina känslor men svarade inte när jag ringde
Ett oseriöst företag som behandlar sina anställda som slavar.
Rolig arbetsplats med varierande vardag, stora utvecklingsmöjligheter och härliga kollegor!

Redan från min första kontakt med Viafield så har jag alltid fått ett gott bemötande från samtliga. Jag började som säljare och redan efter att jag fått in mitt första avtal kände jag att detta verkligen var för mig. För varje dag som går gör jag framsteg i min yrkesroll och jag känner hur jag utvecklas både inom min karriär och på ett personligt plan. Jag skulle rekommendera Viafield till dig som vill vara med och bestämma över din utveckling och framgång. På Viafield bestämmer du själv över vad du vill bli, tjäna och komma. Möjligheten finns det gäller bara för dig att ta den.
Fördelar
Grymma löner, härliga kollegor och bra ledarskap!
Ansvarsfullhet är en egenskap jag värderar högt och ser som en av mina främsta egenskaper. Under min tid som återförsäljare hos Viafield för ComHem arbetade jag den större delen av arbetet på egen hand där lönen var provisionsbaserat. Tidigt insåg jag att arbeta på egen hand med lön som baseras på min prestation krävde mycket ansvar, under mitt år hos Viafield fick jag en ny inblick på vad ansvarsfullhet faktiskt betydde i arbetslivet, tillskillnad från skollivet.
På en mer personlig nivå anser jag mig vara en trevlig, humoristisk och snabblärd person, som har ett hjärta för fotboll och träning. Något som driver mig och jag värdesätter högt är att hjälpa människor, genom att göra det lilla extra för kunden, men samtidigt åstadkomma det bästa åt min arbetsgivare. Speciellt föredrar jag ett arbete som kräver mycket av mig, fysiskt.
Verifierad profil
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Viafield. Vår community är redo att svara.
3,9
4,1