Viafield
Recensioner från anställda på Viafield

Rolig och annorlunda arbetsplats

19 november 2019
Viafield är ett väldigt annorlunda jobb. För mig var det precis det jag letade efter eftersom jag var trött på mitt bostadsområde och trött på att slita hårdast men få minst betalt (Yngst på föregående arbetsplats) Viafield erbjuder både gratis resor och boende under arbetsveckorna till olika städer runtom hela Sverige. Lönen är prestationsbaserat vilket leder till att jag kunde bestämma (mer eller mindre) vad jag själv skulle få ut varje månad. Det är visserligen ingen grundlön men inte heller något lönetak, och väldigt givmilda provisioner. Dom arbetar med välkända företag så ifall man var duktig på att skapa en god kundrelation i dörren så var det inga problem att i sin tur sedan få in flera sälj per dag. Efter ett år blev det tyvärr lite för långdraget med allt resande för min del, vilket också ledde till att jag sa upp mig. Önskar att det fanns en position som var kontorsbaserad med inriktning sälj.
Fördelar
Bra löner, bra utbildning & ledarskap. Väldigt bra sammanhållning
Nackdelar
I längden blev resorna lite mycket
29 maj 2020
Samma rollSamma plats
säljare (Tidigare anställd) - Sverige
uppstartsmöte lunch möte och tagga igång alla, sen var det bara jobba. Det bästa var taggningen!
30 mars 2020
Säljare (Tidigare anställd) - Stockholm
Ett underbart jobb där du får lära dig att bemöta olika typer av människor samtidigt som du lär dig att anpassa dig efter dem. Ifall du gillar att prestera och är en vinnar skalle så är detta jobb perfekt!
11 februari 2020
Säljare (Tidigare anställd) - Stockholm
Det du kan förvänta dig om du söker jobb här är att lära dig mycket, du utvecklas som person. Nackdelarna: Det tär mycket på psyket. Du kommer må dåligt i början, men blir du duktig inom yrket kommer du lyckas. Det är för mycket fake hype som de vet att ungdomar tycker om som tex att man kan tjäna mycket pengar mm.. Du kommer garanterat äta mindre, sova mindre, du har ingen fritid. Du slutar som tidigast 21:00 ute på fält, du är på hotellet tidigast 22, ibland mycket senare. Du kommer somna 02 som tidigast och behöva gå upp senast 09 på morgonen,
  1. Rolig och annorlunda arbetsplats