VH assistans

Recensioner från anställda på VH assistans

En lugn harmonisk arbetsplats. Mycket trevlig kund.
Stor frihet under ansvar . Arbetsuppgifter finns tydligt formulerade - både förenklad beskrivning och en mer fördjupad och omfattande beskrivning . Aldrig problem med misskötsamma arbetskamrater , arbetsledare backar upp alla . Det är tillåtet att göra fel men även krav på förbättring
Fördelar
Man får Upplärning hos kunden och genom kurser så behövs ingen vårdskola eller vårderfarenhet
Nackdelar
Många kunder men utspridda över landet - hade varit kul med kontor närmare
älskar att jobba med människor i alla åldrar och det är väldigt roligt, och jag trivs med mitt jobb men jag söker nytt för jag är arbetslös just nu
Otroligt låg lön. Obekväma pass man får utan något tillägg. Det finns inga kurser de erbjuder. Det enda bra är familjerna, de är trevliga och vänliga då man kan jobba lugn och bra. Men Arbetsgivarna är snåla med lönen och de vill spara hur mycket pengar som helst till sig själva. JOBBA INTE HOS DETTA FÖRETAG! HUR SNÅLA SOM HELST!
Produktiv och rolig arbetsmiljö
Den svåraste delen av jobbet :Om kund sover inte på natten

Den bästa delen av jobbet:När kund är glad och nöjd med ditt jobb och saknar dig när du är inte på jobbet .

Vad du har lärt dig: Kund som är sjuk behöver mer omsorg och de vill kommunicera annars de börjar deprimera
Under min tid hos VH fick jag uppleva min första negativa upplevelse av att jobba inom personlig assistans. För det första, väldigt låg lön, mycket lägre lön än hos min tidigare arbetsgivare och då fick man dessutom olika förmåner samt fika, internet på arbetet, julmiddagar m.m) Inget sånt fick man överhuvudtaget + låg lön. Jag tycker att det säger ganska mycket att bolaget försöker spara så mycket pengar som möjligt på personliga assistenterna och istället låta ägarna få pengarna. (Vilket de såklart aldrig skulle erkänna.)

Om man söker på VH assistans så kommer det upp ganska mycket negativt om företaget och under min tid sa flera kontaktpersoner/chefer på VH upp sig, vilket indikerar ganska dåliga arbetsförhållanden på kontoret också. På min arbetsplats sa flera kollegor upp sig också, trots den korta tid jag var där. För att inte tala om hur många sjukanmälningar det var varje månad, vilket alla vet betyder att arbetsplatsen är dålig. Jag har aldrig mått så dåligt av att gå till ett arbete tidigare och jag är glad att jag aldrig behöver gå dit igen. Flera av mina kollegor fick ingen semester under sommaren eller fick inte bestämma när de skulle ha semester under sommaren. Just för att man skulle anpassa sig helt och hållet till brukarens behov, som var ganska motvillig till att anställa vikarier under sommaren. Hen + VH tyckte att man kunde ta semester på hösten eller vintern istället, ha ha. Välj inte VH om du har ett val. Det var allt för mig! Peace out.
Arbetsgivaren gick tydligt emot kollektivavtal, vägrade betala ut lön och blev omöjliga att få tag på när jag förklarade mina rättigheter.
Dåliga kollektivavtal, en tillsvidareanställning innebär absolut ingen trygghet hos detta oseriösa företag.
Fördelar
Familjen var snälla men det har ingenting med företaget att göra.
Nackdelar
Dåliga kollektivavtal, okunniga chefer, oseriöst företag, dåliga löneavtal
Trivdes mycket bra, men jag ansåg att jag måste gå vidare.

Det var ett 12-tim.pass, så en ganska lång dag.Min började för 5.00,eftersom jag var ute och gick på morgonen.

Att få min brukare upp på morgonen för duchning och påklädning.

Senare frukost,och att läsa tidningen.Lie vila ,eftersom brukaren hade en rehabiliterad medfödd skada.

Vi gick ut i permobil eller tog sjukresa.Åt sen lunch.Man fick tiden att gå genom att samtala och vara så mycket sysselsatt som möjligt!
Fördelar
Bara erfarenhet att få kunskap av något nytt!
Nackdelar
Min kund rökte!
Mitt arbete som personlig assistent var otroligt roligt och utvecklande. Familjen jag arbetade hos var vänliga, inbjudande och positiva och hjälpte mig med allt. Företaget hade dock ingenting att göra med min positiva upplevelse av jobbet. Jag hade kontakt med dem ca en gång om året för att gå utbildningar, annars kändes det nästan inte som att jag jobbade för dem.