Verisure

Recensioner från anställda på Verisure

Hittade 31 recensioner som matchade sökningenVisa alla 2 402 recensioner

Härliga kollegor

Finns stor chans till utveckling om man är hungrig!

Utvecklande och rolig arbetsplats

En arbetsplats där man alltid har roligt och utvecklas dagligen då man träffar många olika typer människor

Ett företag med stora möjlogheter

Vill du hamna på ett företag där du kan klättra så är denna arbetsgivare helt rätt.Själv började jag som medarbetare och inom ett år fick jag chansen kliva in i en chefsroll, vilket gjorde så mycket för mig, att företaget trodde på mig och mina ambitioner!

Rolig och trygg miljö med härliga kollegor

Rolig och utvecklande jobb som ger goda karriärmöjligheter med snabba karriärsteg. Personlig utveckling och bra utbildning⭐️

Vi arbetar och lever med våra värderingar.

Involverad och nära till beslut. Värdeorden är inte bara på papper utan vi lever/ arbetar med dem. Det går snabbt i svängarna och älskar pulsen här- men kan också var den största utmaningen. Att få vara del av ett företag som gör skillnad- "proud to protect" är tillfredställande. Kunderna och kollegor gör vår dag. Verisure kan erbjuda flera olika utmaningar på olika avdelningar. Frågan man får ställa sig är vad man vill och hur långt man vill gå. Det finns en ödmjukhet emot varandra och här vinner ingen på att armbåga sig fram. Winning as a team.

Fördelar

Kulturen, företagsevent, Veriactive, Lena på HR, Närmsta chef och kollegorna

Nackdelar

Den personliga löneutvecklingen.

Bra och trevlig arbetsplats

Jag är än så länge nöjd med jobbet på Securitas Direct. Tycker alla är trevliga och bra på att hjälpa till. Rekommenderar. Ledningen är bra av det som jag har fått till mig.

Jag började på Verisure början av 2020. Har haft möjligheten att göra en karriär, rolig arbetsgrupp. Kompetenta ledare med stor vilja att lära ut!

Jag började på Verisure början av 2020. Har haft möjligheten att göra en karriär, en extrem personlig utveckling. När jag började hade jag ingen kunskap inom försäljning, men tillsammans med mina coacher och överordnade så kom man igång fort. Är evigt tacksam för möjligheterna och kunskapen man tagit del av här.

Fördelar

Tjänstebil Mycket bra lön mot rätt prestation Personlig utveckling

Snabbväxande företag med höga ambitioner och mycket duktigt folk

Varierande jobb med mycket frihet, du har alla möjligheter att snabbt få mer ansvar och utvecklas om du gör ett bra jobb.

Fördelar

smarta trevliga kollegor

Oprofessionella ledare, desperata men ingen lön.

Första 4 månaderna tjänar du ingenting. Du sliter 10 timmar om dagen med att knacka om du inte får några bok.

Fördelar

Firmabil

Nackdelar

Det är en bluff, hela systemet

Jobba dygnet runt och få låg lön

Jobba dygnet runt och få låg lön! De lurar sina anställda! Sålde 21 larm en månad och fick 23000 kr i lön!

Fördelar

Bil

Nackdelar

Aldrig ledig

Produktiv och rolig arbetsmiljö

På Verisure hade man det alltid kul, cheferna hittade på bra sätt att balansera jobb med nöje vilket underlättade arbetsdagarna.

Fördelar

Många och generösa tävlingar

Nackdelar

Prestationsbaserat

Fegis

Tar in mig på intervju och ringer inte ens upp under lovad tidsperiod (han har fortfarande inte ringt det gått en månad). Oseriöst gjort att inte bara ringa och säga hur det är. Fegis.

Fördelar

Erbjuder kaffe

Nackdelar

Företaget, kör på sector ;)

Behandlar arbetarna som skit

Cheferna på detta hemska företag behandlar en som skit. De förväntar sig att man ska ge allt man har och lite till utan att ge något tillbaka. När man klagar så blir man bara avvisad och när man väl får sparken för att man inte uppnått deras omöjliga förväntningar så flinar de bara och gör narr av en. Vissa kollegor är helt fantastiska medan andra leker snälla framför ansiktet på dig och sen hugger dig i ryggen så fort det passar dem.Om du funderar över detta jobb så förvänta dig inget annat än att bli behandlad som smuts, äckligt långa timmar ute i kylan, skrattretande låg lön och konstant konkurrens. På två veckor var tre avskedade och två sa upp sig och trots man sålt så får man ändå sparken bara man säger emot något.Jobbade för kontoret i Stockholm norr. Branch managern är en fegis som inte vågar ta situationen utan sitter tillbaka och flinar medan du får en utskällning av VD’n som skriker och är hotfullt så fort man har klagomål. Hoppas ni alla gör er själva en tjänst och söker något annat.

Fördelar

Ingenting

Nackdelar

Allt!

Helt jävla oprofessionellt

Jag jobbade där i knappt 2 månader och fick sparken. Anledning till att jag inte hade nått budget på första månaden men när dem ger att när ens första sälj kommer då jävlar kan ingen stoppa än. Ja dagen efter jag fick mitt första sälj som jag kämpat som fan för sparkade dem mig o skyller på mig varför de har gått så dåligt. Har haft världens SÄMSTA teamleader som bara pekar på ett hus o inget mer. Sen sög lönen, jobbade minst 200h o fick knappt 5000kr i lön. Vilket jävla skämt. Jobba över tiden de är tydligen en självklarhet enligt dem o man han se sin familj Max 30 min om dagen. Har själv sektor hemma o de vart dem inte nöjda av men de får dem fan ta för att behandlat mig och många där illa.

Fördelar

Inget

Nackdelar

ALLT

Bra sammanhållning med kollegor

Kollegorna lättar upp alla dagar.Bra driftledare/teamleaders.

Fördelar

Frukt, fika, kaffe, förmånsportal med rabatter.

Nackdelar

Hög belastning, korta raster, jobba obekväma tider, storhelger

Ett arbete där dem kräver allt från dig, men ger 0 tillbaka.

Som säljare/installatör på Verisure blir du hjärntvättad från dag ett att du ska ge allt och lite till till förmån för framtida förtjänster i o med högre lön. Men man insåg snabbt att som anställd va man inte ett dugg värd, och att det enda som spelar någon roll är att man säljer. Att vårda kunderna va heller inget prio, då man istället skulle va ute o knacka dörr på områden som va så sönderknackade att det ej fanns något att hämta där. Tunga budgetkrav gjorde också att man tvingades att jobba helg, och nästan alltid övertid. På en månad kunde man lätt jobba över 200h för en klen provision och garantilön som tröst. Oklar ledning, kass utbildning och endast fokus på att få in så mycket sälj som möjligt.

Fördelar

Firmabil

Nackdelar

Resten

Produkten är den bästa på marknaden men inte billigast

Företaget i sig är mycket bra många tävlingar och aktiviteter man kan tjäna riktigt bra om man är driven för den tävlingsinriktade är det det bästa företaget man kan jobba på kollegor mycket bra dem tar verkligen hand om sina anställda

Fördelar

Frihet under eget ansvar

Nackdelar

Provision kan leda till stress för den som inte är van

Dåliga arbetsledare

Dåliga teamleader som inte vissade något intresse att hjälpa en att utvecklas i rollen och otrevliga kollegor som inte alls gjorde saken bättre. Blev bara utfryst och frågad om jag hade tänkt jobba kvar. Inte ett bra ställe att jobba på om man ej har tidigare erfarenheter av sälj, speciellt dörr knack.

Fördelar

De hade ett gym och jobb bilar

Nackdelar

Dåliga teamleder och branschmanager, inget förstånd för nya och noll intresse av att hjälpa nykomlingar

Stressigt och icke förstående chefer

Funkar inte alls bra, för mkt stress och dålig lön

Fördelar

Parkerar gratis

Nackdelar

Mycket...

Spännande

Tillfredsställande. Utmanande och trevligt. Teamkänsla samt ensamarbete

Som alla andra sälj-jobb

+ kanon säljutbildning + bra sammanhållning, roliga kollegor + otroligt mycket frihet och eget ansvar - dålig lön för mycket slit där ledarna menar på att man bara måste lära sig jobba "smartare" - sektliknande - det förväntas att man ska jobba över varje kväll och helger "för teamets skull"

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Verisure. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

Baserat på 2 402 omdömen

Jämför Verisure med

Läs mer om Verisure på populära orter

• Verisure