Recensioner från anställda på Veolia

Varierande arbete på driftcentral; larmhantering, kundtjänst, arbetsledning. Lärorikt att ha ansvar för fastigheterna och det felavhjälpande underhålleet. Ibland viktiga beslut under stress, ibland inget att göra.
Inget jag kan rekommendera.
Kommer aldrig tillbaka
Fördelar
Nackdelar
Allt
Kan bara säga att gänget jag jobba med i Göteborg var det bästa hade jag fått boende där hade jag jobbat kvar
Fördelar
Intern utbildning
Fullt förtroende för detta företag och önskar det fanns plats för mig kvar. Har bara positiva saker att säga om Veolia. Om både deras synsätt mot kund som anställd.
Fördelar
Vi räddar världen
Nackdelar
Att inte få jobba kvar
Seriöst företag som tar hand om sin personal, men något oroligt arbetsklimat.
Fördelar
Bra Trygghetsavtal
Nackdelar
Något oroligt företag.
Alla är goa och trevliga på ytan.finns som på alla arbetsplatser,bra och dålig personal,chefer.
Styrd av börsen,chefer som saknar kompentens i hantverk.
Nackdelar
Börsen styr, ej byggnads avtal, utan fastighet.
Stort ansvar med bra stöd av arbetsgivare.
Hade bra kontakt med personalchefen. Väldigt stöttande när man behövde det.
Arbetar som lageransvarig, en normal dag börjar med att jag packar och skickar reservdelar. Därefter packar jag upp inkommande gods och placerar på rätt lagerblads. Göra in- och utleveranser i NAV. Hålla koll på lagret, lägga upp nya rutiner mm.
Ett trevligt företag med bra arbetsanda och trevliga arbetskamrater.
Jag har lär mig att om man har en bra ledarskap presterar man bättre. Arbetskamraternas tillmötesgående är det viktigt. Jag är social och samarbetsvillig.

Det svåraste delen av mitt jobb var att ibland träffar kunder som inte har tålamod med något och att de själva är stressad och det är vi som tar det.

Det bästa av mitt jobb var att träffa många fina kunder och att man kan prata med sina arbetskamrater och att hjälpas åt.
Fördelar
Att företaget satsat på friskvården.
Nackdelar
Schemat
Omväxlande jobb med mycket kundkontakter men har inga utmaningar på jobbet väldigt många enkla jobb som kan utföras av fastighets eller drifttekniker
Fördelar
Fritt
Nackdelar
Lön
En arbetsplats där det är relativt hög omsättning av personal på vissa enheter dock ej på min enhet. VI var en tajt grupp som arbetat ihop sen 2001. Arbetsledningen samt HR är inte så bra på att lyssna på sina anställda och det var en generell uppfattning på de flesta enheterna. "Kom gärna med förslag men vi gör inget" var en vanlig uppfattning om cheferna av de anställda. På min enhet var det kundkontakterna som bar upp dagen plus ett fantastisk gäng. Vi stöttade varandra till 100%. Vår senaste chef var också en av de bättre.
Rullande med mer el mindre resenärer. Morgonen är i regel lugn med fasta resenärer. Fm innehåller många äldre med rullatorer el annat. Vid lunchtid börjar det att fyllas på med många skolelever och dom som skall handla. Eftermiddagen innehåller alla åldrar mellan bäbisar med vuxna till gamla med käppar och rullatorer. Detta betyder väntetider vid både påstigning och avstigning, vilket medför förseningar. M a o så ingen dag den andra lik ifråga om detta. Jag hälsar glatt på mina kollegor som jag möter på spåret och även dom i bussarna som färdas på körbana bredvid. Det som drar ner humöret och som gör att det inte känns så kul att köra längre är hoten och ilskan man får utstå från resenärerna när man är sen. Bråken på spv om kvällarna som man blir rädd av. Det som är bäst och roligt är att köra och mötas av positiva tillrop och glada vink.
Fördelar
Friskvårds ersättning
Nackdelar
Jag trivdes bra på Veolia. Många trevliga arbetskollegor.

Jag har lärt mig att inte vara stressad. Jag har lätt för att skratta och jag är en social person.

Det bästa med jobbet var att träffa olika typer av folk och att jag hade bra arbetskamrater.
En typisk arbetsdag, att se till att komma i tid så man inte blir utskälld på första hållplatsen, innan dess kollar man att bussen är ok.
Det är ett stressig yrke så det gäller att hålla lugnet och att man är trevlig och tillmötes gående till sina resenärer även om det kan hända mycket under resans gång.

Mina kollegor är helt underbara, de kommer från alla världens hörn. Nackdelen är att det är 99% män.

Det bästa med att köra buss att den ena dagen var inte den andra lik.
Fördelar
inget
Nackdelar
schema tider och ensamheten
Ett arbete som kräver stor känsla för människor och service. Väldigt höga krav på flexibilitet och stort säkerhetsansvar.
Fördelar
Omväxling
Nackdelar
Mycket oregelbundna arbetstider
Kulturen på arbetsplatsen och kollegorna var helt underbara, ledningen hade mycket påtryck från högre chefer och det skapade dålig stämning bland kollegor där det krävdes en hel del och dom flesta kände att dom inte fick något tillbaka, för övrigt var allt underbart. Det bästa med jobbet var kollegorna.
Fördelar
Kollegorna var den störta fördel
Nackdelar
Ledning var en liten nackdel
Jag har lärt mig att en planerad dag inom detta yrke inte blir som man planerat. Med 80 bussar med 7 olika fabrikat har jag och mina mekare fått lära oss en hel del. Har man då bussarna på 3 olika depåer krävs det både planering och tålamod av hela teamet. Svåraste delen av mitt jobb var helt klart att få fram reservdelar eftersom det var så många olika fabrikat och modeller av bussarna.
Lättaste biten var delar till Volvo och Scania som fanns på nåra håll.
Fördelar
Utbildningar efter hand
Vår uppgift var att hjälpa företaget få högre betyg från skånetrafiken vilket vi lyckades mycket bra med. De hade aldrig haft så höga betyg som när vi var klara med jobbet. Vi jobbade två och två, de va roligt att hjälpa folk, man fick se mycket och man lärde sig jobba i olika miljöer och med olika människor.
Fördelar
Gratis Caffe
Nackdelar
Jobbade utomhus
Har världens underbaraste kollegor, de är duktiga, serviceinriktade och ställer upp i alla lägen på resenärerna och oss andra.
Bra företag.Trevliga arbetskollegor.
Att arbeta för det här företag var intressant och positivt.
Fördelar
Trevliga arbetskollegor