Vattenfall

Recensioner från anställda på Vattenfall

Hittade 40 recensioner som matchade sökningenVisa alla 166 recensioner

Trevlig arbetsplats med bra möjligheter men besvärande mellanchefslager

I allmänhet trevligt och kompetenta kollegor, ok lön (i linje med ingenjörsförbundets lönestatistik) och förmåner (gratis gym, lite bonus, sjukvård och medicin osv). Problemet som jag ser det efter ett par år är framförallt mandatdelegering och rapporteringsmetodiken hos Vattenfalls mellanchefer. Duktiga medarbetare som vill klättra i lön blir mellanchefer och kör fast i en gyttja av rapportering och en rädsla för att ta beslut som någon gång kan hållas emot en. Detta hämmar innovationskraften och affärsmannaskapet, chefer hinner inte leda och delta i det dagliga arbetet pga oändliga forum och funktioner... Där varje funktion ska visa på sitt existensberättigande genom att göra sig själva "viktiga". Om man inte bryr sig om vilja komma vidare och är en "förvaltare" av naturen är Vattenfall perfekt, är man mer av en "utvecklande" natur kan man helt klart bli frustrerad...

Dåligt ledarskap och organisation

Så länge du inte kräver det du har rätt till, när det kommer till organisatorisk och social arbetsmiljö så går du säker. När man börjar ställa krav och visar att man inte accepterar deras chefers okunskap inom chef-ämnen, så får man snabbt veta att man inte är bekväm. Chefskapet sitter i väggarna och inte i personerna.

Fördelar

Kollegorna

Nackdelar

Dåliga chefer

Bra

Hjälpsamt, öppet, flexibelt, bra, stort..........

Mycket byråkrati

Hej! Jag heter Ana. Jag har mångar som, städare, vårdbiträde, hemtjänst. Jag vill gärna jobba som lokalvårdare, som person är flexibel, lyhörd, serviceinriktad, har lätt att jobba själv ständig och i grupp. Jag har har lätt att lära mig nya arbetsuppgifter. Utöver svenska kan jag portugisiska, och lite engelska. Om ni är intresserad av avmna tjänster var vänlig kontakta mig då kommer jag på intervju.

Produktiv och kommunikativ miljö

Stora möjligheter med kompetenser på många olika nivåer. Bra inkörsport och bra möjligheter till inlärning.

lugn miljö

glada kollegor och lugn miljö, inför för svårt arbete och relativt enkelt att lära sig

Empresa internacional, inovativa

Trabalho com IT purchaser, trabalho com It e telecoms, IOT, business IT, common IT, SaaS, XaaS, SW, HW, turnkey implementations, etc.... Tem varias areas do trabalho. Bem dinâmico.

Productive and fun place

Nice management, balance between job and personal life. The overall culture is focused on family and personal life. I personally like the culture, people are relaxed. The not so fun part is that thinks are moving slow, as it is a big organisation

seriöst och professionellt

Som helhet lärde man sig mycket på arbetsplatsen och det fanns alltid någon man kunde fråga om hjälp.

Roliga arbetsmiljö och öppen och hjälpsam

Väldigt hjälpsamma och trevliga kollegor i Solna .

Fördelar

Fin idrottshall

Förvånansvärt dåligt

Fick en ny chef i samband med att jag påbörjade min anställning hos Vattenfall. Inte en tillstymmelse av intresse från denna nya chef. Under min tid hos Vattenfall hade vi inte en enda sittning där vi stämde av arbetet, totalt likgiltig och ointresserad. Istället så ängnade man tiden åt skämt som inte är rumsrena eller på andra arbetsplatser acceptabla.

bra

Vattenfall Service Nord AB bra företag Feriearbetare

väldigt härlig arbetsplats med fina kollegor

det var ett bra jobb även om arbetet är ganska monotont finner jag det ändå roligt och tiden går mycket snabbt.

En av de bästa arbetsplatserna jag varit på faktiskt

Trivs väldigt bra på Vattenfall men är ju inhyrd konsult så förmåner och annat gäller inte mig där på plats. Fint trevligt kontor och bra kommunikation och flex.

Fördelar

Nära hemmet

Nackdelar

Konsult

En bra arbetsgivare

Jag lärde mig en hel del om ledarskap och om råvaror

Stort men nationellt

Under denna tid förvandlades Vattenfall från ett statligt verk till ett huvudbolag samt några mindre bolag. Det betydde ett antal kulturkrockar men är praktiskt taget omöjligt att sammanfatta med några få ord.

flera avdelningar, därför kan man byta inom företaget

bra med flextid, lärorikt att byta avdelning, högt i tak,

Fördelar

friskvård

Nackdelar

flytten till solna

A lot of new challanges to face

Very intresting to handle many different tasks per day. Nuclear Plant includes a lot of security within IT sector. Workplace culture was very good and safe. Most enjoyable part is the variation of environment.

Arbetet var frit

Arbetet var varierande från dag till dag. Rondering av panncentraler. Samt jourtjänst.Arbetet var ganska så fritt. Dör fabriken var det skift gång. 06,00-14,00. 14,00-22,00.Jour o beredskap var var 4e,vecka.Torsdag till torsdag.Arbets miljön var mycket varierande om man jobbade inne I pannan.Eller ute. Kunde vara mycket sotigt I bland.Hantering av bränslet till pannorna son var flis,pellets kunde vara mycket dammigt.

Fördelar

MYCKET VAR UNDEREGET ANSVAR

Nackdelar

INGA

Ett företag med stort kundfokus

Ett företag som har miljö o kunden i fokus! Som arbetsgivare kan den ge dig spännande utmaningar men även stora utvecklingsmöjligheter!

Fördelar

Satsar mycket på idrott och hälsa

Nackdelar

Stora och många förändringar på gång samtidigt just nu, vilket gör situationen lite rörig.

Marknadsledare i spännande brytningstid

Vattenfallkoncernen är som marknadsledare väl positionerade för den stora omvandling energibranschen genomgår nu och som kommer att accentueras de kommande åren. Ett spännande företag att vara på de kommande åren, särskilt om man är intresserad av/inriktad mot energi, miljö och teknik.

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Vattenfall. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

3.7

• Vattenfall
Berätta hur vi kan förbättra den här sidan
Vad skulle du vilja lägga till eller ändra?