Vardaga

Vardaga – recensioner om Ledarskap

Bra stämning, Bra chefer, Får lära nytt, Nöjd med sin arbetsinsats, Jobb och fritid går att förena, Inflytande, Bra fysisk miljö
Samarbete är en av vardags styrkan och jag tycker att det gör jobbet väldigt lätt för alla personalen.
Omändring av personal,dåligt schema och håller inte va dom lovar
Riktigt uselt företag, dåligt bemötande av chefer och gruppchefer.
Dåliga rutiner för dom boende. Mobbning av kollegor och chefer bryr sig inte om det. Regionschefen bryr sig inte heller gällande dessa saker. Så skulle aldrig rekommendera någon att arbeta på detta företag.
Boende och personal var trevliga men miljön är inte den mest behagliga. Arbetsuppgifterna är i princip bara att diska och "underhålla" de boende, vilket egentligen bara är att titta på TV med dem och prata lite ibland.
Bättre lönen kan göra att det blir en ännu mer bättre arbetsplats.
Vi har jätte bra ledare som gör att vårt jobb blir lättare, mindre stressig.
Fördelar
Det finns rum för utvecklingen .
Nackdelar
Lön.
Dålig organisation på den Avd jag bla arbetade på,Du kände dig som en okompetent personal tydlig hiarki att du bara hade ynnesten att få arbeta på deras villkor på timmar.
Dåligt planerat med dokumentation du fick vänta med inloggning fast du är Uska och klarar av det,att dokumentera,och att ge medicin upplevde att personalen kände sig hotat av nytt friskt blod(kompetens) och försvårade dina möjligheter till att komma in i verksamheten,delegering är ett måste för att fungera tillfredställande,rörigt i köket 2 ärthjärnor som sprang och störde köksansvarig personal,som blev väldigt stressande då du skulle ta hand om kök patient 2 stycken +ta hand om 2 personal,tycker personligen man skulle beställa mat rån resturang istället med det är vardagas koncept.

Väldigt ofta var det brist på hygienslarv med duschar oftast var det 30% av boende över sommaren som ej fick dusch,flera gamla behövde fotvård fick ej? tå naglar på fötterna 1 cm långa trots att man påpekade till fast personal,naglar på händer särskilt damer hade långa smutsiga naglar,listan är lång medicin glömdes bort att signera av nån andledning.
Fördelar
Träffa äldre visa människor.
Nackdelar
Fast personal.Se ovan text.
Dålig organisation Ej, kompetent personal USK,ej möjlighet till delegering trots USK kompetens,tycker att aktivitetsledare får för mycket forum,gör att usk ej kan nyttja sitt kontaktmannaskap på Avd,för mycket personal med bristande Svenska som gör det svårt att komunicera,flertalet av dom förstår ej svensk kultur och respekterar ej svenska kultur traditioner,där jag arbetade i somras,fick ej dom gamla duscha 1 gång i veckan.
Fördelar
Inga med personalen.Dom gamla var behållningen.
Nackdelar
Du hinner ej nyttja några förmåner.
Chefer bemöter anställda respektlöst, kränkande.
Dålig stämning på arbetsplatsen

Inget inflytande från arbetstagare gällande arbetet
Nackdelar
Mobbning
Roligt och väldigt givande att hjälpa och stötta äldre människor i deras vardag. Dock tungt och stressigt med för lite personal.
Fördelar
Roligt hjälpa människor
Nackdelar
Stressigt, oregelbundna arbetstider
Jätteroligt att arbeta på vardaga jättebra chef och bra gruppchef, fina arbetskamrater.
Fördelar
Bra friskvårdsbidrag
Nackdelar
Dåliga tider
Alla är bra som ledning och som utbildning på arbetsplatsen. Nackdelar är att arbetskamrater prata på kaffe rasten på finska språket.
Fördelar
gratis lunchen
Nackdelar
dem tala på finska, låg tim lön
Tyvärr dålig arbetsmiljö. Svårt att hinna med det man vill och ska. 2 undersköterskor på 9 kunder som alla behöver hjälp, och då ska vi även laga mat, tvätta och städa varje dag.
Det sparas in på fel saker så som personaltimmar, mat och inkontinensskydd. Många medarbetare slutar pga att de inte vill och kan stå för dessa saker. Därför lämnar även jag Vardaga.
Fördelar
Önskeschema, fantastiska kollegor som ställer upp för varandra.
Nackdelar
Dålig arbetsmiljö. Finns knappt tid att sitta ner med de boende man är där för, eftersom vi usk har för mycket ansvar.
Glada medarbetaren
Goda kunskap i ledningen

Respekt mellan medarbetaren
Fördelar
Grattis frukter
Hej!

Jag heter Cecile Tshiamala Nseya och är 20 år. Jag studerar på Skärholmen gymnasium i Stockholm. Jag söker jobb på sommarlovet och jag slutar skolan i början av juni och är mycket flexibel.

Jag pratar flytande franska och kan utan problem uttrycka mig skriftligt. Jag förstår och pratar bra svenska och få jobb hos er skulle ge mig en otrolig möjlighet att förbättra mina svenskkunskaper.

Jag har jobbat på Vardaga äldreboende i Rotebro förra sommaren 2016. Jag ansvarade för att lagade mat och hjälpa de äldre med alla möjliga saker till exempel med att duscha, gå på toalettbesök, klä på sig, mm .

Jag har även jobbat på Bite Mark och Anläggning AB sommaren 2017 där jag utförde utomhusarbete

Jag tycker väldigt mycket som service och vård , servitören i restaurang, städning, och skulle jättegärna vilja jobba på äldreboende, sjukhus, restaurang, grupp städning eller på dagis. Dessutom har jag erfarenhet av att ta hand om andra.

På fritiden tränar jag på gym och jag älskar att gå långa promenader i naturen. Jag läser även mycket böcker och umgås med mina nära och kära.Som person är jag nyfiken, social och lugn. Jag älskar att prata med nya människor och det är därför som jag trivdes med att jobba inom vården och samtala med de äldre. Jag är intresserad av teknik och IT och i framtiden drömmer jag om att jobba för ett stort IT företag. Jag skulle även tycka det det vore kul att jobba på ett IT företag under sommaren för att lära sig användbara kunskaper inför framtiden.
Men jag är mycket flexibel och kan jobba med vad som helst under sommaren och helgen.

Hoppas
 - mer...
Kontinuerliga kontakter med ledningen, anhöriga och uppdragsgivaren.
Att se svårigheterna som en utmaning för att hitta lösningar.
Fördelar
Skobidrag, 1000:- per år för inköp av t.ex. gymkort.
Nackdelar
Inga nackdelar!
Har stort förtroende för företaget .
Jag har möjlighet att utveckla mig.

Har jobbat tidigare under 6 goda år och det är faktistkt bra att börja igen.
Fördelar
Utbildning och bra bemöt
Älskade mitt jobb att jobba med kunderna att göra allt för dom va något jag brann för !
Fördelar
Äta mat på jobb för endast 100 kr i månaden va jätte bra om man glömde lunchen
Nackdelar
Företaget spara in på så mycket ! Inte bra för personal eller kunderna
Jag är positiv,trevligt bra samarbetsförmåga och ha bra arbetsmoral.Jag har jobbat genom vården sen 2001 och har bra erfarenhet .Jag är ärlig och ärtig.
MINA DAGAR börjar lite olika, har alltid jobbat i skift, bade dag och kvällar. Det är kul att kunna variera men roligt att ha en rutin i vardags. Jag har lärt mig att anpassa mig till olika situationer och kunna samarbeta med andra människor. jag har haft många och olika personer i ledningen som gjorde att arbetsplatskulturen speglade alltid de i ledningen. Det svåraste med mitt jobb är det underbemanning har alltid varit det största nackdelen ich fördelen är att kan jobba i en önskat schemat.
Lågt bemannat, stora krav från både arbetsgivaren, kommunen, anhöriga och vårdtagare. Många olika chefer skapar osäkerhet och stress. Den svåraste delen av jobbet var att aldrig räcka till, att se behoven som finns och pga tidpress inte hinna med att utföra ett bra jobb. Átt bli sjuk pga av hur det ser ut inom äldreomsorgen idag. Den bästa delen är när man haft möjlighet att utföra ett bra jobb och vårdtagaren mår bra.