Vardaga logo
Vardaga

Recensioner från anställda på Vardaga

Hittade 59 recensioner som matchade sökningenVisa alla 60 recensioner

Rolig och bra arbetsmiljö

Bra stämning, Bra chefer, Får lära nytt, Nöjd med sin arbetsinsats, Jobb och fritid går att förena, Inflytande, Bra fysisk miljö

Dåligt

Sämsta företag jag jobbat på, har jobbat hos flera privata vårdgivare.

Fördelar

Nackdelar

Dåligt ledarskap, kass lön.

spara pengar och räkna timmar

Dålig arbetsmiljö för chefer och för många anställda. Allt handlar om att leta timmar dvs spara pengar! Urusel och inkompetent ledning som tror att ledarskap är att stå med piskan!.ALLA är utbytbara och inte ovanligt att folk blir utköpta om budget/utfall inte ser bra utChefer behandlas som småskolebarn och inte som välutbildade personer.Om det inte finns ersättare vid sommarsemester: då är budskapet att ta ut dina semesterdagar men vara fullt tillgänglig med dator och telefon hemifrån eller så ska du vara på arbetet utan att ha semester!

ingen bra arbetsmiljö

dålig arbetsmiljö och arbetsmoral, samt att man inte får de stöd man behöver av cheferna. Jobbets som görs ses ner på och dem har knappt något posetivt att säga trotts att man gör bra jobb, och ibland "för mycket". Vi är människor inte robotar, vilket de inte tas hänsyn till, man skall alltså göra allt och lite till...Önskeschema skall underlätta för dem som jobbar där men de blir bara till de värre i vissa fall.

Fördelar

Kollegorna på golvet

Nackdelar

Cheferna

Gruppchefer som har mycket makt

Klagomål på småsaker .Småchefer som går och skvallrar till gruppcheferna utan man inte får reda på något själv. Ringer upp och säger att man får sluta utan anledning. Jag skulle inte rekommendera att arbeta för detta företag och utnyttjar sin personal med usla löner. trots lång erfarenhet.Jag har arbetat på 2 olika ställen iStockholm och båda har genomsyrats av dåligt ledarskap och ingen ärlig och rak kommunikation alls Försökte att få kontakt med högre chefer efter orättvis behandling men ingen respons .Vardaga är oseriöst bryr sig inte alls om sina anställda.

Fördelar

Trevliga boenden.

Nackdelar

Falska kollegor

Mycket bra jobb

.bra jobba jos vardaga. Bra fina miljöer . Bra sammarbete

Fördelar

Bra

Nackdelar

Aldrig jobbat på ett så fruktansvärt ställe.

En del bra personal.Sämsta cheferna någonsinFår sparken för inget.Riktigt vidrig gruppchef!Hon borde få sparken, så som hon sparkar alla.Börja aldrig på vardaga, villa fornudden! Sämsta arbetsplatsen.

Fördelar

Inget

Nackdelar

Allt

Vilket bottennapp!

I tron om en bättre arbetsgivare blev detta mitt absolut sämsta val i arbetslivet, att börja arbeta på Vardaga. Tydlig hierarki och ett ständigt jagande och piskande av inkompetenta chefer. (varför behövs det ens gruppchefer?) Dåliga scheman och personal sparkas till höger och vänster och ersätts av billig arbetskraft utan erfarenhet.

Nackdelar

Chefer, Schema och dålig bemanning

Dålig ledarskap

Gruppcheferna och chefen är mycket dåliga. Oavsett sjukdom var man tvungen att arbeta.

Fördelar

Nackdelar

många

Bra arbetsplats

Vardaga är en bra arbetsplats med bra ledarskap och fantastisk Chef!

Lediga jobb på Vardaga

Se fler jobb

Dåligt bemötande av chefer

Rekommenderar inte nån att börja arbeta på Vardaga...dem håller inte vad dem lovar. Inkompetenta chefer, du är inte vatten värd i deras ögon. Dem sparkar folk hejdvilt och in med nya som inte har nån utbildning alls inom vården,och inte heller behärskar svenska heller. Tack och adjö.

Roligt

Vi har arbetstid dag ,kväll och natt och helgen också varannan vecka.

Katastrofal arbetsplats

Respektlösa chefer. Värst av allt att dom aldrig arbetet med demens vård, gruppchefer med ingen erfarenhet

Fördelar

Boendena

Nackdelar

Arbetstider, lön samt okunniga chefer

Bra kollegor

Bästa delen av jobbet är de boende, man skapar ett band med dem och de flesta uppskattar vår hjälp väldigt mycket. Det gör jobbet väldigt givande.

Fantastiskt

Samarbete är en av vardags styrkan och jag tycker att det gör jobbet väldigt lätt för alla personalen.

Eslövs kommun

Intresserar att jobba på hemtjänst för vill utbilda mig som vård och omsorg. Tycker om att hjälpa de gamla människorna som behöver hjälp. Jag studerar på Eslövs folkhögskola. Jag har inte jobbat på hemtjänst innan. Jag pratar Dari, persiska, svenska och engelska

Tråkig arbetsmiljö

Omändring av personal,dåligt schema och håller inte va dom lovar

Dåligt företag och med dåligt ledarskap

Riktigt uselt företag, dåligt bemötande av chefer och gruppchefer. Dåliga rutiner för dom boende. Mobbning av kollegor och chefer bryr sig inte om det. Regionschefen bryr sig inte heller gällande dessa saker. Så skulle aldrig rekommendera någon att arbeta på detta företag.

Trevligt folk men tråkigt arbete

Boende och personal var trevliga men miljön är inte den mest behagliga. Arbetsuppgifterna är i princip bara att diska och "underhålla" de boende, vilket egentligen bara är att titta på TV med dem och prata lite ibland.

Excellent arbet plats med Ergonomi

Excellent foretag. Det roligt att jobba hos de. Allt fräch

Händelserik arbetsplats

En vanliga dag börjar med att få rapport från natten. Sedan ställer man fram frukost i köket så den finns framme. Sedan börjar man hjälpa de boende allt efterhand som dom vill komma upp. När man närmar sig lunchtid är det dags att börja fixa maten. Här fixar vi vår egen mat i köket. På eftermiddagen sen är det eftermiddagskaffe och sen middag på kvällen. Där mellan ger man mediciner, hjälper till med toabesök, tvättar, fixar i köket osv. En väldigt bra arbetsplats.
  • Vardaga