Vardaga

Recensioner från anställda på Vardaga

Hittade 76 recensioner som matchade sökningenVisa alla 77 recensioner

Jag tycker om de äldre brukarna och dom tyckte om mig också så det var kul.

Gruppcheferna slutar svara ifall det finns tillgängliga pass osv.

Fördelar

Gratis mat

Nackdelar

Gruppcheferna är helt värdelösa.

Väldigt hjälpsamma, glad och härlig stämning

Arbetsmiljön var avslappnande och trygg, trevlig personal.

Nackdelar

Ingen fördel med någon gratis lunch.

Gör inte samma misstag

Vet inte riktigt hur jag ska sammanfatta min mardröms upplevelse som det rent utsagt var att jobba på Vardaga Villa Täby Park.Konstant underbemannade, gruppchefer som helt saknade behörigheter att hjälpa till förutom en endaste utav 3st gruppchefer som varit med ifrån allra första början som kunde göra det hon var anställda för medans dom andra två inte kunde göra någonting och hon som kunde hjälpa oss fick man jaga… Orättvisorna genomsyrade hela boendet och alla kollegor likt mig söker/sökte sig vidare!Kränkande särbehandling och grupperingar trots att boendet nyss öppnat säger allt..Man får inte ens ha ett eget skåp i omklädningsrummet utan det ska tömmas efter varje pass.Om du vill lyckas på denna arbetsplats ska du helst jobba dygnet runt, aldrig klaga, göra allt du blir tillsagd och aldrig ifrågasätta någonting.Om dom anhöriga till dom boende ändå visste om hur det faktiskt såg ut skulle dom aldrig låtit sin nära anhöriga flytta in där!

Fördelar

Ingenting

Nackdelar

Verksamhetschefen underbemanning stressen grupperingarna särbehandling favorisering

Sämsta!!

Sämsta jobbet om du är svensk - kan svenska å skriva svenska i safedoc!Man är en nagel i ögat om du kan för mycket utöver de som är anställda får då blir det skitsnack direkt!Absolut sämsta företaget jag vart inom!!Det är en sekt!!

Fördelar

Nackdelar

Alla!!

Oseriöst

Blev inbjuden på arbetsintervju för sommarvikariat, fick intrycket att de var intresserade och personen skulle återkomma med svar (antigen ett ja eller nej) efter två veckor men återkom aldrig. Hade verkligen varit tacksam om de hade gett mig ett nej istället för att ignorera mig. Sedan hade vi även kommit överens om att jag skulle bli kontaktad. Är glad att jag har sluppit arbeta för en så oseriös arbetsgivare och tänker aldrig mer söka en tjänst hos dem.

Fördelar

Ren, prydlig arbetsmiljö

Nackdelar

Oseriös arbetsgivare, lågbetalt

Riktig slav jobb

Jobba aldrig på vardaga det är de dummaste valet du kommer göra, du kommer ångra dig stort!Gruppcheferna är totalt inkompetenta, dumma, respektlösa, underskattar personal, fjäskar när dom behöver få in personal, INGEN jämställdhet, rasister 80% ,allting handlar bara om pengar pengar och pengar!Man för aldrig nån svar nör man har en fråga för gruppchefen skickar dig till verksamhetschefen och verksamhetschefen skickar dig tillbaka till gruppchefen!Lönerna är ur usla riktig slav löner har dom!Skillnad på personal och personal pga hudfärg och etnicitet så det favoriseras mellan personalen.Personalen sliter och sliter men det syns inte någonstans och ändå får man ta emot skit dag in och dag ut!Vill du ha en ångestfylld arbete så varsågod kom och jobba på vardaga….Det finns ibland ingen mat till dom äldre med tanke på den rejäla hyran som dom betalar för att dom inte har nån koll på sina beställningar osv.I princip ALLTING förfinas på instagram men i bakgrunden så är det inget som stämmer!Alla vardaga boendena borde stängas ner och självaste Vardaga företaget borde stämmas rejält för all sitt fuskande som dom håller på med!

Dåliga arbetsförhållanden & usel lön med dåliga gruppchefer

Får klagomål varje dag för saker som gruppchef ska ta. Lönen är katastrofalt dålig och vi är underbemannade jämt! Ingen vet någonting om nåt och personal särbehandlas pga olika hudfärg. Dom äldre lämnas att dö själva utan närvarande personal. Ibland har man en stor klump i magen av hopplöshet. Ingen som lyssnar på oss. Börja aldrig jobba där, spring så långt ni kan. Vi blir lovade saker hela tiden men det bryts hela tiden.

Fördelar

Inget

Nackdelar

Dålig lön, dåliga förmåner.

Katastrof

Ingen moral. Lura äldre och personal. Fiktiva aktiviteter med dementa äldre bara för att ha en bra bil på Instagram. Inkompetenta chefer.De ge inte var de lovar på intervju. Chefer mer fokusera en vinna medaljer för att försättas klättra i företaget än att ta hand om äldre.

Fördelar

Godis då och då

Nackdelar

De lurar

Skulle inte rekommendera

Chef och gruppchef som inte bryr sig om något annat än att spara pengar. Föreslår man något, tillexempel ändringar hos boende eller behov av fler personal, blir man kallad i princip kallad lat eller så säger de ”Men det är ju ingen annan som har sagt något”. Underbemanning är ett stort problem. Inget samarbete mellan personalgrupperna och det är alltid någon annans fel. Förmånen är få och de som finns är inget att hänga i granen. Allt jag säger är att om du får ett jobberbjudande, lägg benen på ryggen och spring. Inget jobb är värt att må dåligt över och speciellt inte ett med detta företag.

Bra arbetsplats med fina medarbetare och bra kollegor. Väldigt bra koncept med Den goda dagen.

Tydlig företagskultur med bra koncept med kunden i fokus. Tydliga verksamhetsmål för alla på arbetsplatsen att gemensamt arbeta för att uppnå.

Fördelar

Varm och välkomnande arbetsplats där alla är måna om varandra. Bra chefer och bra verksamhetsstöd.

Nackdelar

Mycket administration - redovisning.

Sämsta företaget att jobba för...

Väldigt inkompententa ledare vars viktigaste uppgift verkar vara att spara pengar till koncernen. det enda man hör vid APT är "Det största kostnader är faktisk ni". Usel ledarskap när man försöker ändra på saker, då är man inte en av gänget utan möts utav otrevliga kommentarer så som tänk på resten av gänget/avd. gruppchefer som sköter semester personal innan juni/juli och sedan beklagar sig att vikarierna är dåliga för att dem inte kan ställa upp i sista minuten?!?! Vardaga precis som andra stora företag har börjat med Teamtailor för att annonsera sina kommande verksamheter/lediga jobb, när man söker ett sånt annons så skickas det ett automatisk mail till nuvarande chef och i mitt fall stämplas som "illojal" mot nuvarande arbetsplats trots man sökte någonting som ska byggas om 2-3 år... Vet inte om något intern kontroll görs gentemot verksamhetschefer men det känns inte som det då på mitt arbetsplats chefen har kommit undan med mycket skit...

Fördelar

Friskvård, skobidrag

Nackdelar

Dåligt arbetsmiljö - Hemska/inkompetenta Chefer - Vinstdrivande tänkt

Hieraki företag. Usel personalpolitik. Dåligt chefsskap

Lovar stort håller tunt. Ej närvarande VC/GC si sådär. Pengar,pengar, spara, spara. Dåliga löner/dålig arb miljö/hygienbrister personal sköta kök/matlagn och kunder. Dålig bemanning mot vårdtyngd. Visar ingen uppskattning av personal ex Jul med en julklapp. Förra året fick vi en vardaga ryggsäck med lite goodiebags reklamtrams det stod vardaga på. 2019 1 biobiljett i mars???? 2021 INGENTING utom sådär godis och julmust.Sånt får inte nån att känna sig värdefull el uppskattad, det är ett hån med tanke på vad Vardaga ambea drar in till aktieägarna. Rekommenderar ingen att söka jobb där.

Fördelar

Fri frukt/skobidrag

Nackdelar

Chefs/ledning

Sämsta platsen i hela eskilstuna

Rasister båda personal och anhöriga, Sämsta gruppchefer och stor chef, för dålig lön och de lovar men ljuger. Mycket skitsnack. Gruppchefer kan sitta och snacka om hur dålig personalen jobbar framför alla andra. Cheferna ser ner på oss som att vi är mindre värda och har knappt någon koll på deras boende eller vad de vill och tycker. De säger till personalen vad vi ska säga och göra när anhöriga kommer. Man jobbar i hjäl sig och går hem och gråter pga att de behandlar mig på ett dåligt sätt. Eller att grupp chefen kommer och skäller på mig framför alla och leker något fast hon inte är det. Så fula och sämsta platsen. REKOMENDERAR INTE ATT NÅN SKA JOBBA DÄR!!!

Fördelar

INGA

Nackdelar

Allt från personal och chefer

Dålig arbetsmiljö

Mycket dålig arbetsmiljö. Sök inte jobb på detta företag. De ser bra ut utåt, men arbetsmiljön är fruktansvärd.

Stressigt okunniga gruppchefer

Söker du jobb hos Vardaga? Spring så fort du kan! Dåligt företag som skäller ut sina medarbetare! Noll respekt för de boende och anhöriga!Gruppchefer är okunniga! Personal sliter om man klagar så får man sparken!

Fördelar

Ingenting

Nackdelar

Allt

Dåliga skyddsutrustningar

Stress, otillräcklig personer, dåliga skyddsutrustningar ,göra nästan allt även låga mat och betala dåligt !!

Fördelar

Grattis frukt, fina kollegor

Verkligheten skiljer sig från det som lovas

Enligt avtal ska den administrativa delen av arbetet vara 20 % och resterande 80 % består av omvårdnadsarbete. Verkligheten är att de administrativa arbetsuppgifterna upptar mer än 50 % av arbetstiden samtidigt som omvårdnadsdelen ofta utgör mer än 80 % så man får utföra mycket administrativt arbetet på raster eller "efter/innan" arbetspasset. Låg bemanning med tanke på arbetet och antal brukare/boende på varje enhet. Verksamhetschef förväntar sig att man ska svara i arbetstelefon/arbeta hemifrån när man är sjuk och när man inte gör det blir man utskälld för att "anhöriga" inte får tag på en. Personalen har inte egna skåp, utan måste bära sina saker fram och tillbaka vilket är oacceptabelt. Det kan hända att man behöver "duscha" om någon brukare har exempelvis kräkts över en och då måste man ha extra underkläder eller dylikt (handduk etc) i en väska som man måste bära med sig. Personalens arbetssituation tas inte på allvar. Det handlar om att "gå i vinst". Jag lärde mig att vara mer aktsam mot falska leenden från så kallade kollegor och att informera redan vid intervju att jag inte jobbar när jag är sjuk (vilket egentligen jag inte ska behöva göra för lagen är tydlig). Om alla Vardagas verksamheter är lika så kan jag säga att företagskulturen präglas av att tjäna så mycket pengar som möjligt utan att bry sig om att vårdpersonalen går på knäna.

Fördelar

intressanta interna utbildningar

Nackdelar

Gruppledare förväntas göra obligatoriska utbildningar på fritiden.

Dåligt

Sämsta företag jag jobbat på, har jobbat hos flera privata vårdgivare.

Fördelar

Nackdelar

Dåligt ledarskap, kass lön.

spara pengar och räkna timmar

Dålig arbetsmiljö för chefer och för många anställda. Allt handlar om att leta timmar dvs spara pengar! Urusel och inkompetent ledning som tror att ledarskap är att stå med piskan!.ALLA är utbytbara och inte ovanligt att folk blir utköpta om budget/utfall inte ser bra utChefer behandlas som småskolebarn och inte som välutbildade personer.Om det inte finns ersättare vid sommarsemester: då är budskapet att ta ut dina semesterdagar men vara fullt tillgänglig med dator och telefon hemifrån eller så ska du vara på arbetet utan att ha semester!

ingen bra arbetsmiljö

dålig arbetsmiljö och arbetsmoral, samt att man inte får de stöd man behöver av cheferna. Jobbets som görs ses ner på och dem har knappt något posetivt att säga trotts att man gör bra jobb, och ibland "för mycket". Vi är människor inte robotar, vilket de inte tas hänsyn till, man skall alltså göra allt och lite till...Önskeschema skall underlätta för dem som jobbar där men de blir bara till de värre i vissa fall.

Fördelar

Kollegorna på golvet

Nackdelar

Cheferna

Gruppchefer som har mycket makt

Klagomål på småsaker .Småchefer som går och skvallrar till gruppcheferna utan man inte får reda på något själv. Ringer upp och säger att man får sluta utan anledning. Jag skulle inte rekommendera att arbeta för detta företag och utnyttjar sin personal med usla löner. trots lång erfarenhet.Jag har arbetat på 2 olika ställen iStockholm och båda har genomsyrats av dåligt ledarskap och ingen ärlig och rak kommunikation alls Försökte att få kontakt med högre chefer efter orättvis behandling men ingen respons .Vardaga är oseriöst bryr sig inte alls om sina anställda.

Fördelar

Trevliga boenden.

Nackdelar

Falska kollegor

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Vardaga. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

• Vardaga
Berätta hur vi kan förbättra den här sidan
Vad skulle du vilja lägga till eller ändra?