Vardaga

Recensioner från anställda på Vardaga

Bra stämning, Bra chefer, Får lära nytt, Nöjd med sin arbetsinsats, Jobb och fritid går att förena, Inflytande, Bra fysisk miljö
Respektlösa chefer. Värst av allt att dom aldrig arbetet med demens vård, gruppchefer med ingen erfarenhet
Fördelar
Boendena
Nackdelar
Arbetstider, lön samt okunniga chefer
Bästa delen av jobbet är de boende, man skapar ett band med dem och de flesta uppskattar vår hjälp väldigt mycket. Det gör jobbet väldigt givande.
Samarbete är en av vardags styrkan och jag tycker att det gör jobbet väldigt lätt för alla personalen.
Intresserar att jobba på hemtjänst för vill utbilda mig som vård och omsorg. Tycker om att hjälpa de gamla människorna som behöver hjälp. Jag studerar på Eslövs folkhögskola. Jag har inte jobbat på hemtjänst innan. Jag pratar Dari, persiska, svenska och engelska
Omändring av personal,dåligt schema och håller inte va dom lovar
Riktigt uselt företag, dåligt bemötande av chefer och gruppchefer.
Dåliga rutiner för dom boende. Mobbning av kollegor och chefer bryr sig inte om det. Regionschefen bryr sig inte heller gällande dessa saker. Så skulle aldrig rekommendera någon att arbeta på detta företag.
Boende och personal var trevliga men miljön är inte den mest behagliga. Arbetsuppgifterna är i princip bara att diska och "underhålla" de boende, vilket egentligen bara är att titta på TV med dem och prata lite ibland.
Excellent foretag. Det roligt att jobba hos de. Allt fräch
En vanliga dag börjar med att få rapport från natten. Sedan ställer man fram frukost i köket så den finns framme. Sedan börjar man hjälpa de boende allt efterhand som dom vill komma upp. När man närmar sig lunchtid är det dags att börja fixa maten. Här fixar vi vår egen mat i köket. På eftermiddagen sen är det eftermiddagskaffe och sen middag på kvällen. Där mellan ger man mediciner, hjälper till med toabesök, tvättar, fixar i köket osv.
En väldigt bra arbetsplats.
Bättre lönen kan göra att det blir en ännu mer bättre arbetsplats.
Vi har jätte bra ledare som gör att vårt jobb blir lättare, mindre stressig.
Fördelar
Det finns rum för utvecklingen .
Nackdelar
Lön.
Mycket lärorikt och stor glädje varje dag jag går till jobbet. Tycker om att lägga upp min dag och gillar att jobba självständigt. Träffat och lärt känna många nya arbetskamrater vilket gett mig mycket glädje. Känner stor trygghet efter mina 30 år inom akutsjukvård och är inte rädd för utmaningar.
Dålig organisation på den Avd jag bla arbetade på,Du kände dig som en okompetent personal tydlig hiarki att du bara hade ynnesten att få arbeta på deras villkor på timmar.
Dåligt planerat med dokumentation du fick vänta med inloggning fast du är Uska och klarar av det,att dokumentera,och att ge medicin upplevde att personalen kände sig hotat av nytt friskt blod(kompetens) och försvårade dina möjligheter till att komma in i verksamheten,delegering är ett måste för att fungera tillfredställande,rörigt i köket 2 ärthjärnor som sprang och störde köksansvarig personal,som blev väldigt stressande då du skulle ta hand om kök patient 2 stycken +ta hand om 2 personal,tycker personligen man skulle beställa mat rån resturang istället med det är vardagas koncept.

Väldigt ofta var det brist på hygienslarv med duschar oftast var det 30% av boende över sommaren som ej fick dusch,flera gamla behövde fotvård fick ej? tå naglar på fötterna 1 cm långa trots att man påpekade till fast personal,naglar på händer särskilt damer hade långa smutsiga naglar,listan är lång medicin glömdes bort att signera av nån andledning.
Fördelar
Träffa äldre visa människor.
Nackdelar
Fast personal.Se ovan text.
Dålig organisation Ej, kompetent personal USK,ej möjlighet till delegering trots USK kompetens,tycker att aktivitetsledare får för mycket forum,gör att usk ej kan nyttja sitt kontaktmannaskap på Avd,för mycket personal med bristande Svenska som gör det svårt att komunicera,flertalet av dom förstår ej svensk kultur och respekterar ej svenska kultur traditioner,där jag arbetade i somras,fick ej dom gamla duscha 1 gång i veckan.
Fördelar
Inga med personalen.Dom gamla var behållningen.
Nackdelar
Du hinner ej nyttja några förmåner.
Chefer bemöter anställda respektlöst, kränkande.
Dålig stämning på arbetsplatsen

Inget inflytande från arbetstagare gällande arbetet
Nackdelar
Mobbning
Roligt och väldigt givande att hjälpa och stötta äldre människor i deras vardag. Dock tungt och stressigt med för lite personal.
Fördelar
Roligt hjälpa människor
Nackdelar
Stressigt, oregelbundna arbetstider
Jätteroligt att arbeta på vardaga jättebra chef och bra gruppchef, fina arbetskamrater.
Fördelar
Bra friskvårdsbidrag
Nackdelar
Dåliga tider
Bra och trygg arbetsplats där det finns chans att utvecklas till viss del. Mycket eget ansvar och finns möjlighet att ta egna initiativ och visa vad man går för.
Fördelar
Skobidrag, friskvårdsbidrag
Nackdelar
Många arbetsuppgifter, lite tid vissa dagar.
Det var ett tillfredsställande arbetsplats som passade mitt liv de åren.
Fördelar
Önskeschema
Nackdelar
Inga förmåner.
Alla är bra som ledning och som utbildning på arbetsplatsen. Nackdelar är att arbetskamrater prata på kaffe rasten på finska språket.
Fördelar
gratis lunchen
Nackdelar
dem tala på finska, låg tim lön
Trevlig arbetsplats med mycket bra omsorg av äldre bra och givande aktiviteter,bra arbetsmiljö,trygg gruppledare med empati och bra samarbete
Fördelar
Arbetskläder
Nackdelar
Ser inga