Varbergs kommun

Recensioner från anställda på Varbergs kommun

Uppgifterna var lätta: Servera glass till turister! Jag lärde mig hur jag använder kassan och den svåraste delen av jobbet var i slutet av dagen när jag brukade stänga kiosken, men den bästa delen av jobbet att man träffar många turister från olika länder och man lär sig lite av andras kulturer.
Fördelar
Goda arbetskamrater
Nackdelar
Trötthet i slutet av dagen
Vi var för få i arbetslaget, och det gick ut över trivseln.
Hej Caroline Eriksson
Söker fasta timmar och har en bred kompetens errfarenhet på Förskola .

10 års Branchvana.Tycket om att leka och lyssna på Barnens Förslag inspirationer.

Söker mig Tjänst hos er.

Har vart och arbetat 5 år på förskolor i Åsa och Kungsbacka kommun.

Roligt att träffa nya upplevelser tillsammans med barn och vuxna.

Hör av er inom kort/

Caroline mobil 0736293063
Fördelar
Glada barn nöjda och vi vuxna tillsammans med Barnrn
Nackdelar
Olika önskemål ibland/.men vi löser det mesta
Jag lärde mig mycket och fick paketera mycket varor
jag trivdes bra där men ville ha mer jobb så därför skolade jag om mig till svetsare
En dag såg väl ut så att man samlades på en matta i början av fritids. man gick igenom vilka som var där och nuddade in dem i en app där föräldrarna hemma kunde se om dem är på fritids eller inte. Dem fick även en frukt vid detta tillfälle som dem fick välja själva. Efter samlingen går man ut och är ute från 13-14.15 och därefter är det mellanmål. Då är det åter samling i soffan där man räknar och ser så att alla är med. Man sitter och äter 20min ungefär innan man får börja gå. Därefter sker något som vi bestämt innan elelr något som barnen får vara med att bestämme, allt från utedag, promenad, gympasalen, film, spel osv..
det jag lärt mig under min tid på Fritids är väl kontroll, ansvar och självöfförtroende. Barnen litar på mig, jag måste visa att jag är säker på det jag gör och inte tveksam. man måste vara rak på sak och vara klar i sitt språk. Man har även lärt sig mycket om konflikthantering, olika metoder att jobba på och samarbetet mellan kollegorna och även föräldrarna till barnen.

det svåraste med detta jobbet var väl att vi var alldeles för lite personal på Fritids dvs jag jobbade ganska mycket själv med barnen vilket var väldigt stessigt och jobbigt.

det bästa med jobbet är definitivt barnen i sig, man får så mycket tillbaka från dem.
Givande och kunskapslärande arbetsmiljö. Gott samarbete med kollegor.
Jag tycker om livet som det vill jag jobb som jag är kan mycket
Inget jobb jag skulle gjort igen då det var krångel och ingen visste vad man skulle göra!
Trevliga och snälla personal och arbetskamrater med.
Nackdelar
Jag hjälpte dem gamla, vilket jag kände mig bra. Jag hadde mycket trevliga arbetskollegor jag lärde mig mycket av dem. Anledningen jag inte vill forstsätta jobba på ett äldreboende är bara att jag höll på att skada ryggen och så jag vill göra nånting nytt. Annars var det ett mycket bra arbete.
Visa stället jobbar mycket på helgen och det är inte bra för personal
Fördelar
Utväxlar sig hela tiden
Nackdelar
För många timmar
En typisk arbetsdag var att jag började 7.30.
Kort därefter var det frukost med barnen sedan hade man olika aktiviteter antingen inomhus eller utomhus beroende på väder. Sedan var det lunch och efter det var det aktiviteter igen, det som var planerat för dagen tills barnen började åka hem. Har haft mycket trevliga arbetskolleger vart jag än har arbetat och jag trivs mycket väl med folket. Anser inte att det är svårt, det bästa med jobbet är att man får möta en hel del olika barn från olika kulturer, tycker att det är väldigt lärorikt och intressant.