Vaggeryds kommun

Recensioner från anställda på Vaggeryds kommun

Trygg arbetsmiljö
Man lärde sig ta itu med problem i arbetet tillsammans när de uppstog. Växte lätt i yrkesroll med mångsidiga uppdrag.
Fördelar
Färdiglagad lunch mot avdrag på lön
Nackdelar
Blev lite halt i utförandet av uppgifter när någon i ledningen saknades
Småstaden som stack ut
Hit kom jag som rekryterad för att införa ständiga förbättringar med inspiration av Lean. Man hade dessutom tagit ett politiskt beslut om en för platsen gemensam Marknadsplan, näringsliv och offentlig sektor tillsammans, även föreningsliv och handel deltog när jag aktiverade den.

Utmaningen i att förändra arbetssätt i en offentlig organisation var det som fick mig att hyra ut min hälsingegård och bege mig söderöver. Jag tänkte att det vore kul att se hur sådant funkar i regioner där det råder arbetskraftsbrist och man måste se tillväxten på ett annat sätt.

Men småstaden är småstaden, och kommunala förvaltningschefer och frifräsande lokalpolitiker också - det är baksidan på myntet där kärleken just Småstaden var min framsida. Ett ekonomiskt fullkomligt slöseri med skattebetalarnas pengar utifrån den fantastiska kompetens som ryms hos medarbetarna. Så: De ville och försökte, men fastnade i samma fällor som vanligt. Revir, rädslor och budgetstyrning istället för förbättringar utifrån resurser.
Fördelar
Gott om kompetenta yrkeskunniga människor med snudd på eldbesjälat driv
Nackdelar
Uråldrigt ledarskap, stenålder faktiskt efter att den gamla Kommunchefen som var den modige, slutade efter sina rekordlånga 27 år på posten. han var en nytänkare, jämställd, orädd ekonom(!)
roligt
det är jätteroligt att jobba med baen eller på lager.
Underbart
Mitt jobb med kommunen var ett framme steg och värde steg för mig i Sverige. Att vara anställd i en Kommun, är det något special, tycker jag.
När jag åte tillsaman med chef och arbetskollegor
Det var en roliga dag när mina arbetskollegor och arbetsgivare hämta mig present.
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Vaggeryds kommun. Vår community är redo att svara.
4,2
4,4
4,2
4,4
3,8
Vaggeryds kommun recensioner per plats