Växjö kommun

Recensioner från anställda på Växjö kommun

Hittade 54 recensioner som matchade sökningenVisa alla 55 recensioner

Mycket arbetsskada och med låga löner.

Har lärt mig hanterar stress och, samarbete I group är det bästa som jag upplevt på jobbet.

Som vikarie har man inte samma rättigheter än fast anställda

Några trevliga kollegor i ett stort team där det fanns olösta konflikter. Enhetschefen tog inte tag i situationen, var bästa kompis med just den medarbetare som orsakade dålig stämning och konflikter. Dålig ledarskap, ingen samordning. Vågar man som vikarie uppmärksamma problemet så var det kört med möjlighet till förlängd anställning eller annat vikariat.

Fördelar

Fina engagerade kollegor

Nackdelar

Dåligt ledarskap

Otrygg arbetsmiljö

Man kan aldrig lita på sina jobba kompisar, rättpsykiatriTex. En kvinnlig skötareL.J. som har relation med en patient, som sitter för grov misshandel och över 200 ggr sexuel utnyttjade av sin egen dotter,I flera år.Personalen blir bara förflyttad till en annan avdelning.Tex.En annan personal ,med utländsk bakgrung säljer nark. klassade tabletter till patienter.Fick spark från jobbet direkt.Cheferna är skämt, spec. Magnus Carlsson.alla är inkompetenta personer som har fått jobbet via kontakter.!!!

Lagerarbetare industri och äldreomsorgen

HejJag heter Filimon meles personnummer 199405013013 jag. Jag har program efter 2 år men inom de är två år. Jag kan inte hittat jobb. Det blir att svårt att hitta jobb just nu

Ja roligt att man jobbar i Växjö kommun

Hej jag intresserad att sök jobb i Växjö kommun jag har jobbat från 4/2018 till 1/2021 . Där jag var lycklig i mitt arbete trots svårigheter, hoppas jag återvända till mitt arbete.

Fördelar

Nej

Rolig och produktiv arbetsmiljö

Får snabbt återkoppling, trevlig atmosfär på arbetsplatsen.

Produktiv och rolig

Det skulle vara bra att dem hjälper arbetslössa att komma in i arbetslivet

Fördelar

Gratis lunch

Nackdelar

Inga förmån

Bra arbetsmiljö

En vanlig vård och omsorg arbete . Samma arbets mument.

nöjd

man kan bli nöjd, när man jobbar inom Växjö kommun.

Ok

Bra arbetsplats på det stora hela . Vi har dock alldeles för låg lön med tanke på arbetet vi utför och ansvaret vi har för framtida individer i samhället

trevlig arbetsmiljö

trevlig arbetsmiljö, jag vet inte hur det är större delen av året, då jag arbetade där under sommaren

Roligt

Det var roligt att jobba. Och det var lärorikt om barnen.

stimulerande jobb

Varje dag var speciell på ett bra sett. Man fick göra många olika saker.

En bra arbeteplats för att jobba som ger möjlighet att ta fram det bästa i en person.

Fördelar

Möjlighet arbetesplats för att träffar olika människor.

Nackdelar

De spara mycket Sen det blir tuff att jobba

Gärna vill inte jobba i VK

Början i kommunen gick jätte bra men småningom de har börjat hogt tempo ,byt cheferna väldigt ofta som jag tyckte inte om

Verkstad

måndag till fredag Jag har lärt mig mycket och fick mycket erfarenheter. Arbetskultar var bra. Det var mycket vämt och inte AC Trevliga kollegor

Fördelar

ingen

Nackdelar

in´gen

utmanande jobb som chef

Jämfört med andra kommuner är det mer administrativt jobb; höga förväntningar; olika upplevelse mellan olika förvaltningar och bolag; relationer och personligt kemi är viktig

En arbetsplats med höga ambitioner

Är överlag nöjd med min arbetsplats, närmsta chef och mina kollegor. Vi har en hög ambitionsnivå och jobbar för att uppnå goda resultat. Men är tyvärr inte nöjd med Växjö kommun som arbetsgivare och som de har hanterat vissa saker i min omgivning. Är inte heller nöjd med den löneutveckling jag har haft under de senaste 10 åren, med tanke på min erfarenhet och vad jag utfört. Av dessa anledningar väljer jag därför att söka mig till andra kommuner.

Givande

Mycket bra jobb som gav mig arbetslivserfarenheter samt bra livserfarenheter.

rolig arbetsmiljö

Den bästa delen av jobbet, det är när alla dina kollegor och chefen är nöjda med mig.

Fördelar

Roliga personalen

Stressigt

Hög ljud och stressnivå, hög arbetsbelastning. Tydliga arbetsuppgifter, trevlig personal.

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Växjö kommun. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

Jämför Växjö kommun med

Recensioner av Växjö kommun efter plats

Läs mer om Växjö kommun på populära orter

• Växjö kommun