Västra Götalandsregionen

Recensioner från anställda på Västra Götalandsregionen

Mycket erefaren om transport av personer med lite ellet stora problem. Löst det på bästa sättet och hjäpt så gott det går! Arbetat morgon, dag, eftermiddag, kväll, natt. Hjälp till dem värsta. Öppen för det mesta både transport inom som ute.
Bedrövlig planering, chef som inte bryr sig och som satte personal mot personal, mobbing, plötsliga förändringar av arbetsinstruktioner och avtal. Har arbetat i över 30 år och är förvånad över att VGR tillåter chefer att förödmjuka personal. Att gråta på jobbet var tydligen normalt. Vägrar jobba under sådana förhållanden och bytte jobb där normala förhållanden råder.
Fördelar
Bra arbetskamrater och tider.
Nackdelar
Bedrövlig planering och chefsledning.
Vlora ademi jobbar i Munkedal kommun äldreboende usk
Att kunna förmedla o jobba i gruppen. Att kunna vara lyhörd.
Bra laganda. Påtaglig samhällsnytta. Arbetsrotation ger minskad belastning på kroppen och bidrar till stor variation över arbetsdagen.
Fördelar
Subventionerad frukost och tillgång till restaurangens lunch
jag jobbar som praktikant i VGR . jag har mycket bra chef och hjälpsamma kollegor. Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Tillsammans gör vi varandra framgångsrika. Vi lyssnar in. Vi lyssnar av. Feedback bidrar till vår utveckling.
En arbetsplats med mycket stor personalbrist som får en att känna sig värdefull varje dag.
Fördelar
Trevliga kollegor
Nackdelar
Stressigt
Jag har jobbat i väldigt många år samma verksamhet. Har gjort ett bra jobb tycker jag själv. Det har varit väldigt givande skulle bara vara här i 6 månader så blir det 15 år som det är idag. Tack !
Fördelar
Fri sjukvård. Stort arbetsområde.
Nackdelar
Liten budget -
Har lärt mig mer om mänskliga rättigheter. Det är mycket som jag inte visste om innan jag börja här.
Längesen nu, så svårt att säga något. Men trivdes bra, då jag var där.
Fördelar
Vet ej
Nackdelar
Vet ej just nu..
Operation på Frölunda Specialist Sjukhus kan jag inte rekommendera trots många års erfarenhet inom området. Var väldigt dålig introduktion, ingen handledning, tråkig attityd hos många snudd på mobbing. Orättvis arbetsfördelning inom kategorierna. Ingen bra erfarenhet av arbetsplatsen
Fördelar
Dagtid
Nackdelar
Starka viljor/ mobbning
Jobbade med orimliga arbetsuppgifter under 3 år, ledningen/team leaders är värdelösa, tar inte hand om personalen. Dålig lön, långsam utveckling inom IT.
Nackdelar
Dålig lön, dålig management
Det går aldrig förutsäga hur dagen blir så den kan bli ganska omväxlande. Det är en stor, komplex organisation som täcker många områden allt från vård till infrastruktur.
Fördelar
friskvårdsbidrag, fler semesterdagar
Lärt mig hur viktigt det är med hygien och hälsa inom arbetet.
Jätte roligt team med en god teamkänsla och bred kompetens.
Fördelar
Träning på lunchrasten och efter arbetstiden såsom yoga, core...
Alla kollegor hjälps åt, man utvecklas på företaget och man lär sig mycket varje dag.
Jag har en fantastisk närmaste chef som verkligen ställer upp på sin personal.
Inom jobbet som boendestödjare fick jag träffa mycket olika folk inom en region som är så fruktansvärt skild enligt socioekonomiska standarder vilket även gav en väldigt bra inblick på hur verkligheten kan se ut för missbrukare. Hur jobbet som socialarbetare verkligen kan påverka och förändra hur dessa människor och hur deras vardag kan se ut. Den roligaste med jobbet kände jag var just möjligheten att träffa olika människor med deras egna problem och försöka hitta på olika sätt att stödja men även försöka hjälpa de genom olika sätt för att kunna hantera sin vardag men även för att hitta struktur och försöka komma tillbaks in i samhällslivet. Den svåraste inom jobbet var även det jag kände som var det roliga, hur svårt det kunde vara att hantera dessa människor ibland. Det fanns en specifik klient jag hade som hade fått demens tack vare åratal av alkoholkonsumtion, denna klient var en fantastiskt trevlig individ och extremt charmig även under sina sämre dagar men det var i princip omöjligt att få en riktig kontakt. All material som man jobbade med och alla framsteg på förmiddagen kunde vara helt borta på eftermiddagen eftersom individen inte kunde komma ihåg vad som hade hänt. Det var frustrerande men även så fascinerade för när man väl var där och arbetade med individen kunde man verkligen känna att hen ville förändra sin situation och försöka att inte konsumera alkohol.
Trivs med arbetsuppgifterna och kollegorna. En arbetsplats där man känner sig trygg och kan utvecklas.
Goda möjligheter för kompetensutveckling, bra teamarbete.
Fördelar
Trygg arbetsplats, bra chef, goda arbetskamrater.
Nackdelar
Låg lön i förhållande till arbetsinsats, ansvar och utbildning.
Nu är det länge sedan men arbetsmiljön på Sahlgrenska var fantastisk. Högt i tak och en otroligt utvecklande tid. Mycket nya banbrytande arbetsområden (hjärttransplantationer) och spännande utveckling inom hjärtkirurgin på barn.