Ur & Penn

Recensioner från anställda som Säljare på Ur & Penn

Har jobbat på ur&penn i 3,5 år ungefär, började när jag tog studenten 2014 som extraanställd 3h/veckan, klättrade relativt fort och började på 16h/v i oktober 2014 och runt februari 2015 blev jag biträdande butikschef. Ur&Penn är som de flesta butiksjobb, stressigt i perioder lugnt i perioder, alltid något att göra. Har lärt mig mycket om kundhantering och inprincip allt inom service, har även bokfört och är väldigt kassavan.
Tyvärr är detta det absolut värsta arbetet jag haft. De anställs i princip bara blonda blåögda personer i organisationen och alla har de någon koppling till någon; släkt, vän, m.m. Fick frågor om min religion som icke-svensk och annat som inte egentligen tillhör av en ur-usel chef. Som ny anställd frågade jag om det fanns saker jag kunde jobbat på, varpå man fick svar från chefer att "Nej du arbetar jätte bra" medans massa skit gick bakom ryggen på en att ditten och datten hade hänt. Att man seriöst inte tar och pratar med sina anställda om vad de behöver förbättra, ler i ansiktet och snackar skit bakom ryggen är ynkligt. Sedan fanns det många kunder som skrek på kollegor och mig själv på grund av att deras klocka gått sönder och de inte fick en ny utan kvitto. Folk blev kallade namn och annat av kunder, bryr sig cheferna om detta? Nej, kunden har alltid rätt och de backar inte sin personal för 5 öre. Under mitt jobb på Ur&Penn upplevde jag sammanfattningsvis två saker: Chefer som absolut inte borde vara chefer då de går och snackar skit om sin personal. Den vidriga sidan av mänskligheten där man skriker och förolämpar anställda i en butik på grund av att man själv ej har kvitto med sig för en billig klocka. Det absoluta hemskaste företag jag jobbat på.
Kräver stor produktkunskap och är inte de bästa på att lyssna på sin personal, inget samarbete mellan butikerna i regionen vid ex sjukdom utan att behöva dra in högre chefer.
Ingen upplärning i hur man skulle hantera klockorna samt kassan. Allt kändes väldigt oseriöst & chefen var mycket otrevlig och ohjälpsam. Rekommenderar inte denna arbetsplatsen.
Fördelar
Personalrabatt
Nackdelar
Ingen upplärning, dåligt bemötande av chef
Produktiv och lärorik arbetsmiljö som innefattar varierande arbetsuppgifter. Så som bankning, beställningar, leveranser, service och kundkontakt.
Ett arbeta jag lärde mig hantera alla människor med ett leende.
Fördelar
Lärt mig nytt jobb
Nackdelar
Ej anställning