Ur & Penn

Recensioner från anställda på Ur & Penn

Väldigt roligt, utmanande, mycket att göra och lärorikt.
Jobbet i sig var inget fel på och jag trivdes med arbetsuppgifterna - man sålde smycken, klockor och bijouterier till kunder. Genomförde byten av klockbatterier och kortning av länkar, städning av butiken, uppackning av varor, skyltning etc.

Företagskulturen var däremot inte bra, vi hade en oerhört otrevlig butikschef - snackade skit om sina medarbetare, diskriminerade personal, gav ut konfidentiell information om medarbetare, lovade anställning muntligt men avskedade sedan alla trots att de gjorde ett mycket bra jobb. Butikschefen genomförde inga av sina faktiska arbetsgifter och misskötte rollen som BC totalt. Hon är nu avskedad, så jag är glad att de som jobbat där nu förhoppningsvis har en trevlig och härlig ny chef. Även ledningen var dålig, favoriserade vissa butikschefer framför andra, regionchefen var otrevlig mot personal och fick de att känna sig dåliga etc. Butikschefer som sedan pratade illa om sin regionchef, men även om sina kunder. Vi i personalen blev helt ställda av det oproffesionella beteendet.

Jag är nu på en fantastisk arbetsplats, och är så tacksam för att jag inte längre jobbar kvar på Ur & Penn. Rekommenderar ingen jobbet. Finns så många andra bra arbetsplatser där ute, så välj inte denna.
Stressiga dagar men roligt.
Jag lärde mig mycket om kundbemötande och kundhantering.
En typisk arbetsdag på Ur&Penn, är väldigt mycket batteribyten och sälj av klockor & smycken.
Jag har lärt mej mycket genom att jobba där, som exempel mycket klockkunskap, vad det är för olika märken och hur de fungerar.

Har även lärt mej mer om rekrytering och hur man håller arbetsintervjuer.

Företaget i helhet är väldigt hjälpsamma, vill alltid alla väl.

Det svåraste med detta jobb är att lära sej allt om klockor och smycken utantill.

Den bästa delen med detta jobb är att man har alltid så kul på jobbet, kollegor och kunder är alltid trevliga.
Tyvärr är detta det absolut värsta arbetet jag haft. De anställs i princip bara blonda blåögda personer i organisationen och alla har de någon koppling till någon; släkt, vän, m.m. Fick frågor om min religion som icke-svensk och annat som inte egentligen tillhör av en ur-usel chef. Som ny anställd frågade jag om det fanns saker jag kunde jobbat på, varpå man fick svar från chefer att "Nej du arbetar jätte bra" medans massa skit gick bakom ryggen på en att ditten och datten hade hänt. Att man seriöst inte tar och pratar med sina anställda om vad de behöver förbättra, ler i ansiktet och snackar skit bakom ryggen är ynkligt. Sedan fanns det många kunder som skrek på kollegor och mig själv på grund av att deras klocka gått sönder och de inte fick en ny utan kvitto. Folk blev kallade namn och annat av kunder, bryr sig cheferna om detta? Nej, kunden har alltid rätt och de backar inte sin personal för 5 öre.

Under mitt jobb på Ur&Penn upplevde jag sammanfattningsvis två saker:

Chefer som absolut inte borde vara chefer då de går och snackar skit om sin personal.

Den vidriga sidan av mänskligheten där man skriker och förolämpar anställda i en butik på grund av att man själv ej har kvitto med sig för en billig klocka.

Det absoluta hemskaste företag jag jobbat på.
Det var ingenting nästan som var svårt för mig för jag gillar fysiska jobb
Fördelar
Man kan hämta eget lunch
Kräver stor produktkunskap och är inte de bästa på att lyssna på sin personal, inget samarbete mellan butikerna i regionen vid ex sjukdom utan att behöva dra in högre chefer.
Ingen upplärning i hur man skulle hantera klockorna samt kassan. Allt kändes väldigt oseriöst & chefen var mycket otrevlig och ohjälpsam. Rekommenderar inte denna arbetsplatsen.
Fördelar
Personalrabatt
Nackdelar
Ingen upplärning, dåligt bemötande av chef
Produktiv och lärorik arbetsmiljö som innefattar varierande arbetsuppgifter. Så som bankning, beställningar, leveranser, service och kundkontakt.
Har jobbat på ur&penn i 3,5 år ungefär, började när jag tog studenten 2014 som extraanställd 3h/veckan, klättrade relativt fort och började på 16h/v i oktober 2014 och runt februari 2015 blev jag biträdande butikschef. Ur&Penn är som de flesta butiksjobb, stressigt i perioder lugnt i perioder, alltid något att göra. Har lärt mig mycket om kundhantering och inprincip allt inom service, har även bokfört och är väldigt kassavan.
A typical day at Ur&Penn started with opening the store. Look that all products were exposed. See that the cashregister was set. See and welcome all costumers. Help every costumer. Do easier repairs on watches. Give informations about our watches, brands and personal experinces with our products.
I learned more about what good service is and how to be a top salesman.

The topmanagement was good, the management in the store I worked in was excellent. Always felt welcomed, and that I kept growing.

I worked at the most stressfull street in Stockholm and have met ALL types of people.

The hardest part of my work was dealing with shoplifters since they we're most of the time drugaddicts, but we had professional securitystaff that was just minutes away if we gave them a call.

The most enjoyable part of my job was hearing that I gave costumers excellent service and that I was good at my job.
Fördelar
salary.
Nackdelar
Didn't get so much info about dealing with shoplifters.
Ett arbeta jag lärde mig hantera alla människor med ett leende.
Fördelar
Lärt mig nytt jobb
Nackdelar
Ej anställning
Se fler recensioner av Ur & Penn