Uppsala kommun

Uppsala kommun – recensioner om Jobbsäkerhet och befordran

3.4Jobbsäkerhet och befordran

Hittade 20 recensioner som matchade sökningenVisa alla 84 recensioner

Bra men stressig arbetsplats.

Väldigt givande att arbeta med brukare.Man känner att jag som person kan göra stor skillnad i deras vardag och man får alltid positivt feedback. Respekt och omtanke är nånting jag strävar efter på mitt jobb!

Fördelar

Givande relationer

Nackdelar

Sressiga moment att ha flera bollar i luften samtidigt.

Tungt, stressigt

Tungt, underbemannad och stressigt. Mycket dålig lön.

Nackdelar

Dålig lön

Arbetstrygghet

Uppsala kommun är trygg om man får fast anställning hos dem men i mitt fall är det inte eftersom jag jobbar som timme anställd.

Fördelar

trygghet

Nackdelar

mindre lön

Produktiv och givande tid

Det var en givande och intressant tid på Uppsala kommun. det bästa med jobbet var möjligheten att träffa och lära känna många människor samt utvecklas både som ledare och som person. Tack vare Uppsala kommun har jag defintivt blivit bättre på att uppnå mycket svåra mål och utmaningar. Det roligaste var att dagarna inte var lika varandra. Det var berikande att gå kommunens interna utbildningar och delta i deras event. Den svåraste delen var den gamla jante-kulturen som vårdas och bevaras. Vidare var det svårt/omöjligt att klara av sexuella trakasserier från bl.a. närmaste chefen och inte få stöd utav arbetsgivaren.

Lyssnar inte

Om Uppsala kommun tog till sig när medarbetare inom förskola inte längre trivs, skulle det inte gå så långt att utbildad personal slutar.

Behöver jobba mer med värderingar

Många eldsjälar som gör livet roligare för andra, men behöver mer stöd och utbildning för att hitta till ännu mer inspiration och glädje. Känslan av allt slit försvinner då du ser att ha kunnat få en utan hopp börja le och återigen se solskenet i sitt liv.

bra och stabilt

Uppsala kommun är trevligt, jag har inte så stor erfarenhet, men den erfarenheten har gett mg mer smak att utbilda mig och att engagera mig i arbetsmarknaden här.

trivsam och rolig arbetsplats

I det stora hela hade jag en väldigt trevlig och trivsam arbetsplats med mycket eget ansvar,trivdes med både brukarna och personalen. Mycket utbildningar och kurser för att klara av arbetet och utvecklas. friskvårdsersättning/kuponger var alltid ett plus i kanten för min del som gillar att vara aktiv,

Fördelar

Bra arbetskamrater, trivsam arbetsplats, friskvårdsersättning

Nackdelar

arbetsmiljön (mycket höga ljud till o från) osv

Stark arbetsgrupp

Utvecklande att arbeta med barn med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Det var givande att följa deras framgångar.

Fun place to work with children.

⦁ Flexible and adaptive ⦁ Positive atmosphere promotion ⦁ Actively inspire knowledge ⦁ Standardized testing techniques ⦁ Active listening skills ⦁ Motivating students ⦁ Student / Parent rapport ⦁ Organizational development knowledge ⦁ Conflict Resolution ⦁ Reporting and documentation ⦁ CPR/First-aid certified ⦁ Behavioral development

Fördelar

free lunches

Nackdelar

There isn't.

Givande och bra arbetsmiljö

Har trivts mycket bra. God arbetsmiljö och bra kollegor!

God

,ger utbildningar.... Bra utbildningar trevliga ...bra arbetsmiljö

Bra arbetsplats

Bra jobb timanställd första jobbet innan jag slutade skolan.

Fördelar

Yrkeserfarenhet

Nackdelar

Fick fast jobb på Karlit

Lärorikt och produktivt

En vanlig arbetsdag var att åka runt mellan 2-3 olika badplatser och plocka skräp, tömma soptunnor, sopa bryggan, rensa ogräs samt klippning av träd. Av de lärde jag mig att arbeta effektivt så att de går undan och man hinner med de olika platserna. Jag lärde mig sammarbete samt uthållighet och även anpassning. Vi hade en handledare som såg till så att allt blev klart. Natur och traditionella badplatser. Det var inga svårigheter allt flöt på.

Fördelar

samarbete

Nackdelar

finns inga

Utvecklande

Jag har lärt mig mycket när jag har jobbat för Uppsala Kommun, blir ofta erbjuden att gå olika utbildningar. Min närmsta chef är oerhört hjälpsam och ställer alltid upp när man behöver det.

Utvecklande och mångfacetterat

Spännande period med mycket kvalitets säkrings arbete och utbildning av omvårdnadsgrupper

Fördelar

Fritt och omväxlande

Nackdelar

Oklara riktlinjer

Bra kommun

Svårt att få jobb fast man har utbildning. Får inte svar eller möte efter sökning av jobb. Anställer inte efter utbildning utan man gör som man vill

Fördelar

Nackdelar

Vet ej

Bra arbetsgivare

Generellt bra, fast det finns inte mycket jobb att bli erbjuden.

Helt ok

Börjar kl 7 på morgonen, går ut och sköter parkarbete, tar lunch, återupptar arbetet och slutar sedan för dagen. Bra arbetskollegor och ledning. Slitsamt arbete med dålig lön fast ändå en utmärkt erfarenhet att ta med sig!

Fördelar

Erfarenhet

Nackdelar

Dålig lön

En typisk dag som måltidsvikarie

Morgonen är spänningfylld med en väntad ring på mobilen. Samordnaren är ofta en person jag känner igen sedan länge men de senaste veckorna efter en omorganisering har det börjat höras andra röster. Man träffar nästa aldrig vikariepoolens samordnare och har så mycket att göra på dagen att man inte tänker på dem innan nästa morgon samma tid och med samma förväntansfulla spänning. När jag kommer till stället som ibland ligger lite utanför stan så hittar jag köksdörren och går in och det första jag blir tillfrågad är ofta "Har du med dig kläder?" Det har jag och eller så lånar jag vilket går bra och så sätter vi igång med sallads förberedning,disk och städ tills barnen börjar kommar in lite innan 11. Då har vihunnit ställa ut bleck och skåla rmed mat och sallad och väntar på dem. Har jag tur hinner vi fika också och då är det en lyckad dag enligt mig. Medan barnen kommer in för lunch så diskar jag, och diskar och diskar, de tacker ofta vid diskstället för den goda maten. Den kommer oftast via utkörning från ett större kök, så det är bara att le och ta emot deras beundran. Senare äter vi innan städar upp hela köket och diskar allt inkluderat själva diskmaskinen och diskrummet. Då har mellis gått ut redan och vi är beredda att ta emot de klasser som ska ha mellanmål. Efter deras disk kanjag gå hem. Om jag ska berätta om mina arbetskollegor så är vi väldigt olika, vi jobbar för olika anledningar och ser olika ut i våra svarta tröjor utan logos. Men värmen och igenkännandet i samhörigheten med vikariepoolen finns, hmm för mig i alla fall. Det bästa med dagen är för det första -

Fördelar

Aktiv och givande

Nackdelar

Skador

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Uppsala kommun. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

3.7

• Uppsala kommun
  • Jobbsäkerhet och befordran
Berätta hur vi kan förbättra den här sidan
Vad skulle du vilja lägga till eller ändra?