Upplands Väsby kommun

Upplands Väsby kommun – recensioner om Ledarskap

På ett av mina föregående jobben, så lärde jag inte mig så mycket. Anledningen till det, var att det inte fanns så mycket att göra. Man jobbade i princip 2 timmar, och resten av jobbtiden var fika. Det var dock bra arbetskultur, trevliga medarbetare och trevlig personal.
Om du vill jobba på en plats där ledare kommer undan med att göra som de vill med sina anställda ska du jobba här. Du ska inte heller bli allvarligt sjuk eller våga kritisera en ledare som missbrukar sin makt. Många år har de jobbat på att ändra en tråkig kultur i kommunen. Det hjälper inte när det aldrig blir några konsekvenser för ledare som missbrukar sin makt. Många slutar eller går med i kulturen.
Fördelar
Kollegor
Nackdelar
Lön, IT, förmåner
Anställdes i ett projekt 2006-2008. Startade och metodutvecklade ett boende för kvinnor där risk för hemlöshet var överhängande. Målet var självförsörjande via arbete/utbildning och mot eget boende.
En arbetsam och punktlig tjej efter yrkesgymnasiet handel och administration som är arbetssökande just nu och är 23 år gammal, kan anpassa till alla arbetsuppgifter samt till arbete i gruppen jag alltid hittar min plats och kan tänka på några förslag och försöka kämpa mig med bra eller nya idéer. Alltid snäll och stresstålig kan flytande svenska, och min modersmål språk polska. Bor i Upplands Väsby men har inga problem med att åka nån annanstans att jobba där. Förut jag haft mycket praktik i olika mataffärer som daglig arbetare samt som kassören, kan göra redovisning på kassan samt plocka ut varor med att kolla alltid med datum samt göra skyltar och andra grejer som man måste kunna i matbutiker. Jag är också öppen på nya arbetsuppgifter att lära sig eftersom jag tycker om att förbättra mina kunskaper samt jag kan prova med nånting nytt som aldrig har gjort tidigare i mitt arbetsliv. Mina mål är att stabilisera mitt liv och kunna resa till olika länder. I kort mening jag är en person som man kan lita på, mycket neutral samt jag kan jobba även extra timmar när det behövs. Inga barn, efter gymnasiet utbildning och praktik.
Har inte varit anställd så länge, svårt att ha fått en full bild av kommunen som arbetsgivare.
Fördelar
Pedagogiska luncher, närhet till hemmet
jobbar inom vården sen 7 år tillbaka och har tröttnat. vill byta inriktning helt inom butik eller cafe.
Den bästa delen av jobbet är vi har snälla chef och kula arbetskollegor
Fördelar
grätis lunchar
Se fler recensioner av Upplands Väsby kommun