Uniflex

Recensioner från anställda på Uniflex

Bra arbetsplats men mycket störande ljud. Ingen förståelse för om man inte hade hjälp med familjen
Uniflex i sig funkar väldigt bra. Lönen betalas ut i tid och bolaget i sig verkar seriöst. Däremot är uppdragsgivarna som anlitar Uniflex inte alltid bra arbetsplatser. Har ett uppdrag inom kundservice hos ett bolag som har en mycket tveksam personalpolitik. Anställda och konsulter behandlas som förbrukningsvaror, ledarskapet syns inte och möjligheter till att påverka arbetet eller utvecklas är obefintlig. Här har ni definitionen av "skitjobb". Uniflex samarbetar med några av branschens mest ökända skitbolag; Transcom, SYKES och Releasy bland andra, något som de försöker dölja i sina annonser. Lönen är otroligt låg, så låg att jag överväger att säga upp mig. OB-tillägget är inte heller mycket att hänga i granen. Skulle inte jobba en dag till om jag kunde tjäna pengar på annat sätt. Jag säger snart upp mig, för att börja plugga. Bättre att investera i sig själv, istället för att sitta i den här skiten. Förstår inte hur folk orkar jobba kvar under dessa usla villkor.
Fördelar
Seriöst, betalar ut lön i tid, enkel tidsrapport
Nackdelar
Löner på existensminimum, ingen möjlighet till utveckling, dålig kommunikation
Att arbeta med Uniflex var väldigt roligt lärde mig jätte mycket med min tid hos dem och växte otroligt mycket som person
Fördelar
Bonusar
Nackdelar
Som anställd hos Uniflex är en inget annat än en utbytbar arbetskraft. Dålig grundlön, näst intill obefintligt skydd från arbetsgivaren vid varsel och du kan stationeras ut på vilket jobb de känner för inom 7,5 mil från stationerad ort.
Bra jobb överlag för nya på arbetsmarknaden, passar perfekt för folk som tar sabbatsår eller bara vill ha ett förstajobb. Det är väldigt utvecklande då du kommer att ta hand om fakturafrågor, avtalsfrågor, teknisk support o.s.v. Kollegorna är väldigt sköna och det är ett ungt och modernt team (förutom ledningen).
Fördelar
Billigare gymkort
Nackdelar
Mycket slit och lite stressigt
Avråder alla att börja på Uniflex bemanning! De utnyttja dig eller blåser dig på dina rättigheter!
Jag jobbade där, men jag kommer inte arbeta där igen.
Fördelar
Bra lön
Nackdelar
dålig kommunikation, tar inte hänsyn till ens hälsa.
Dålig information om ens rättigheter! Börja bara på Uniflex eller bemmaningsföretag om du är riktigt tvungen! Fick i stort sätt ingen info om mina rättigheter/anställningsavtal/uppsägning mm. Man har skyldigheter men bara lite rättigheter...…………..
Besviken på Uniflex som arbetsgivare och bemanningsföretag!
De tänker bara på sina kunder och sig själv, hamnar man hos en dålig arbetsgivare....så får man skylla sig själv.....för felet måste ligga hos dig.....kunden har alltid rätt.
Undvik Bemanningsföretag och särskilt Uniflex, de utnyttjar alltid en!
Du får ingen hjälp om du hamnar hos en dålig arbetsgivare! Om man är arbetstagare, skall man bara ta emot och foga sig! Allt handlar om pengar, kvittar om deras kund är kass, bara kulorna rullar in!
Fördelar
Knappast
Nackdelar
Kan inte komma på något
Som rubriken lyder, kan inte utforma ett anställningsavtal ens! De har ingen integritet, får inget stöd även om man har rätt! Skulle passa mig väldigt noga för att börja på Uniflex! Även jag reagerade på att det var så positiva omdömen, nästan så man tror de har skrivet dom själva!
Fördelar
Nackdelar
Bara
Uniflex är ett väldigt bra företag med många anställda. Ibland är det tävlingar. Det negativa är att det känns som att dem kanske inte riktigt hinner med alla anställda.
Jag tyckte om mina chefer på Uniflex! bra och trevliga.
Fördelar
Bra chefer som lyssnar på en !
Nackdelar
finns inte...jag trivdes !
Min arbetsplats innebar mycket besöksbemötande där ingen dag var sig lik. Många härliga företag i huset som ofta brukade komma fram och prata. Jag fick vara med och inreda receptionen jag satt i och ge förslag på hur entren skulle se ut. En del ekonomiuppgifter gjordes och vardagliga besök hos två kunder för post och paket utlämning. Att kunna få den tröttaste personen till att le en morgon och ett gott skratt gjorde många dagar roliga. Jag tycker även det är viktigt med att ha bra kommunikation mellan kollegor och chef vilket jag hade.
Trevliga kollegor, bra chefer, bra arbetsplatsen, nya utmaningar varje dag
Känns som ett utnyttjande företag och de förmedlar riktigt tråkiga jobb
Fördelar
Nackdelar
allt
Har arbetat för uniflex sedan 2012 så för mig har det varit en trygg arbetsgivare då jag alltid har varit utbokad hos kunder.
Bra jobb om man är flexibel och har något annat att göra.
Ganska roliga och oftast positiva människor att jobba med. Arbetsdagarna varierade, man kunde jobba från 8:00-13:00 ibland men ibland blev det 9:00 - 18:00 Ibland var det 5 timmar och ibland 8. Miljön kan verka positiv eftersom det är en stor sal hos kunden som Uniflex hade och vi jobbade åt (kundtjänst). Men det gick inte att öppna fönstrena, fanns dock ventilation. Typisk kontorsmiljö basicly... Sålde man bra kunde man få helt ok lön, annars var grundlönen jättelåg
Fördelar
Gratis Massage på raster och även gymkortsrabbat
Nackdelar
låg lön som fan