Uniflex

Uniflex – recensioner om Ledarskap

Bra arbetsplats men mycket störande ljud. Ingen förståelse för om man inte hade hjälp med familjen
Arbetade som utbildare handledare, mentor och säljcoach. Utbildnigar som jag genomgått under arbetsperioden: kundservice, handledare, avancerad säljcoach, försäkring, faktura och roaming. Aditro
Fördelar
Många olika arbetsplatser
Nackdelar
När man inte var fast visste man inte om man skulle jobba en dagen till den andra.
Arbetsplatsen jag blev placerad på var toppen. Precis som Uniflex berättat. Trivdes jättebra med arbetsuppgifterna. Kunde varit lite bättre lön
Fördelar
Gratis frukt, kaffe, te mm
Arbetade på Daros Federal Mogul under 6 mån, jobbade med att fräsa kolvringar och mäta toleransmått. Bra kollegor men jobbiga arbetstider.
Jobbade på Postnord i Uddevalla. Anställd via Uniflex bemanning blev lovad jobb från Juni-Dec Men anställningen bröts i Augusti Pga arbetsbrist enligt Uniflex. Men enligt Postnord hade dom inte kommit överens om något annat en att jag var semestervikarie vilket jag tyckte var riktigt illa att komma överens med mig till dec, När något helt annat gällde. Var absolut inte att jag hade skött mig dåligt enligt chefen på post nord! Själva jobbet var lärorikt och bra! Fick inte det bästa folket till att lära upp mig, hade alldeles för brotomt hade inte tid att lära ut vad som skulle göras kändes som jobbigt att ha någon med sig tyvärr! Så när jag körde själv fick jag chansa mycket o gissa mig till mycket vilket blev bra till slut. Fick passerkort som inte passa någonstans utan fick ringa på porttelefon för att komma in genom grindar på dom olika ställena jag var på. Trots det levererade jag allt i tid som det skulle. Lärt mig byta skåp på bilen viket gick bra så länge skåpen var fräscha. Den svåraste delen var nog att jag inte kom in någonstans utan fick alltid ringa för att komma in. Den bästa delen var nog dom långa körningarna mella Göteborg- Halmstad den tiden var skön tyckte jag. Tyckte om att jobba natt! Företaget måste behandla sommarjobbare på ett bättre sätt tycker jag då allt blev halvdant med upplärning, passerkort och ovilja att lära ut ny personal. Trygghet är jätteviktigt på en ny arbetsplats!!!
Fördelar
Fick jobb
Nackdelar
Lova en sak mena en annan!!!
Extrajobb, mest under helger och sommaren. Stressigt, mycket noggrant arbete och stort kundfokus
ett bra sätt att komma in på företag, lätta att jobba med Kommunikationen var bra, man fick bra stöd Mycket trevliga medarbetare Jag har har blivit otroligt flexibel, är van att ha flera bollar i luften, man har blivit stresståligare. Fantastiska arbetskamrater som alltid hjälpte till, i vårt team stöttade vi alltid varann och det var högt i tak. Det bästa var alla trevliga säljare som man pratade med varje dag. Otroligt givande. Att tillfredsställa allas behov, mina, kollegornas, chefens dom dagar när systemen krånglar och säljarna är trötta och griniga men med glatt humör kommer man långt. Fråga mina kollegor.
Fördelar
man får coatchning
Nackdelar
Jag arbetar med daglig bemanning av konsulter.Jag har fantastiska kollegor och chefer som jag ser upp till, som rycker ut i vårt och torrt och alltid sliter hårt.Jag har lärt mig otroligt mycket på Uniflex. jag fick en chans att visa vad jag går för då jag inte har någon personalvetar utbildning, men hade det Polska språket till min fördel. Det har gått väldigt bra och jag har lärt mig snabbt. Till min stora glädje finns det alltid någon att fråga och alla är väldigt hjälpsamma!Den svåraste delen eller egentligen den tråkigaste delen är tidrapporteringen :) man får inte in alla rapporter i tid(vi har pappers lappar som kommer in, inte internet rapportering) man måste ringa runt så att folk skickar in allting.Den roligaste delen är konsulterna. man får åka hälsa på dem, se till så att de trivs med oss och sin arbetsmiljö på arbetsplatsen. Se till att de har kläder, att de vet vart de ska vid nya uppdrag och andra 100 saker...
Fördelar
nja...
Nackdelar
inga förmåner-känns ostabilt
Man fick ett verktyg sedan fick man reparera detta man kunde ta hjälp av arbets kollegor och chef om detta behövdes.Jag har lärt mig att det är bra att vara hjälpsam och ta i när det behövs hjälp.Ledningen var bra jag kan inte klaga.Mina arbetskollegor var ochså bra.Jag kan inte ta på något som var svårt med jobbet allt funkade bra. Allt var bra med jobbet.
Fördelar
man kunde köpa matkuponger det blev billigare än betala kontant..
Nackdelar
där fanns inga förmåner.
Uppdraget som jag hade på Volvo passade mig mycket bra.Mina kollegor var jättebra.Hade en bra och nära relation till cheferna.Trivdes jättebra.
Se fler recensioner av Uniflex