Uniflex

Uniflex – recensioner om Ledarskap

Har haft två huvuduppdrag på Uniflex, inget speciellt, båda jobben är normala fysiska industrijobb.

Har träffat många Uniflex anställda under mina tre år hos uniflex och majoriteten av dessa har slutat för de inte orkar eller fick sparken för att de inte vill jobba. De gör knappt det minimala, sjukskriver sig för ofta etc.

Uniflex är inte ett top bemanningsföretag och det resulterar i att många idioter börjar jobba hos dem för det finns ingen annan personal för dem att få. Det positiva i detta är att personer som har en normal arbetsmoral med lite stolthet, ses som en stjärnspelare.

Kan tänka mig att det är många personer här som har gett ett dåligt betyg är just dem jag har sett ute på de arbetsplatser jag har varit på.
Kan börja med att säga att jag har verkligen inget positivt att säga om Uniflex. Extremt oprofessionellt bemötande, bland annat blev jag ifrågasatt över det jobb som jag sökte hos dem för tydligen så brukar inte kvinnor söka lagerjobb?
På intervjun så försökte hon även lura på mig andra jobb då det visade sig senare att det jobbet jag sökt inte skulle bli tillgängligt innan mars/april. Vilket inte heller stod i annonsen jag sökte. Det hela slutade med att jag tackade nej till två jobb som hon försökte lura på mig, förstår att det är lätt för företag som Uniflex att utnyttja unga människor, vilket gör mig väldigt arg. Kan också tillägga att hon aldrig hört av sig, det hela slutade med att jag sa upp mig hos dem.
Dessutom behöver man ju ha en annan sysselsättning, då sa hon även att jag kunde söka en kurs men sedan inte fullfölja den? Ytterligare en sak som bara känns så fel att höra från någon som tydligen ska vara professionell.

Hade kunnat skriva hur mycket som helst, men känner att jag fått med de viktigaste punkterna. Ni som unga och söker jobb, lita på er magkänsla. Låt inte arbetsgivare behandla er hur som helst.
Under min tid under Uniflex fick jag en känsla av att brydde sig om dom som arbetat för dom eftersom jag fick väldigt god och hjälpsam kontakt med dom under tyngre perioder.
Ett sätt för den som hyr in arbetskraft att kringgå anställningstryggheten. Du kan bli uppsagd på dagen utan någon som helst motivering. Ett smart sätt för att få medarbetare att inte ställa krav eller uttrycka sig kritiskt.
Fördelar
Friskvårdsbidrag
Nackdelar
Ingen anställningstrygghet
På Uniflex hade jag bara positiv kontakt med mina överordnade. Det märktes att de var måna om att jag skulle trivas på min arbetsplats
Dålig lön, falsk personal, utnyttjar folk särskilt ungdomar som inte vet bättre.
Vet du inte dina rättigheter så kommer dom vara ganska oklara om hur det ligger till.

Har du inget annat val än att jobba för Uniflex så borde du bli medlem i facken eller unionen så fort som möjligt.

Annars kommer dom utnyttja dig så fort dom får möjligheten.

Uniflex har dåliga kunder, ett exempel är Releasy.

Releasy får in ny personal hela tiden eftersom det är så många som lämnar, och får sparken.

Största anledningen till att folk lämnar eller får sparken är att dom blir sjuka, Releasy tål inte att människor kan bli sjuka.

Så man får sparken riktigt snabbt om man är på en provanställning och blir sjuk.
Då tar Uniflex alltid kundens sida, oavsett anledningen.

Så blir du sparkad från det företaget som är kund till Uniflex, så blir du också sparkad från Uniflex.
Fördelar
Inga fördelar vad jag vet
Nackdelar
Dålig personal, dålig kommunikation, dålig lön, ingen empati
Tyvärr har jag bara dålig erfarenhet av Uniflex!

Tittar man på recensionerna så är det antingen toppen eller botten på dessa, hur kan det stämma?

När det är så stora skillnader på betyg på Uniflex, är det något som inte stämmer helt klart!

Vad har man för anledning att ge ett dåligt betyg om det inte stämmer?

Man har inte så mycket att vinna på det, men tvärtom finns det mycket att vinna på det motsatta eller hur!!!

Så någon far med osanning...…………………….
Nackdelar
Många
Gick inte alls att kommunicera med de som arbetade där, har mejlat angående att få ett bevis på att jag jobbade där i 2år nu och har fortfarande inte fått något svar...
Uniflex i sig funkar väldigt bra. Lönen betalas ut i tid och bolaget i sig verkar seriöst. Däremot är uppdragsgivarna som anlitar Uniflex inte alltid bra arbetsplatser.

Har ett uppdrag inom kundservice hos ett bolag som har en mycket tveksam personalpolitik. Anställda och konsulter behandlas som förbrukningsvaror, ledarskapet syns inte och möjligheter till att påverka arbetet eller utvecklas är obefintlig. Här har ni definitionen av "skitjobb".

Uniflex samarbetar med några av branschens mest ökända skitbolag; Transcom, SYKES och Releasy bland andra, något som de försöker dölja i sina annonser.

Lönen är otroligt låg, så låg att jag överväger att säga upp mig. OB-tillägget är inte heller mycket att hänga i granen. Skulle inte jobba en dag till om jag kunde tjäna pengar på annat sätt.

Jag säger snart upp mig, för att börja plugga. Bättre att investera i sig själv, istället för att sitta i den här skiten. Förstår inte hur folk orkar jobba kvar under dessa usla villkor.
Fördelar
Seriöst, betalar ut lön i tid, enkel tidsrapport
Nackdelar
Löner på existensminimum, ingen möjlighet till utveckling, dålig kommunikation
Som anställd hos Uniflex är en inget annat än en utbytbar arbetskraft. Dålig grundlön, näst intill obefintligt skydd från arbetsgivaren vid varsel och du kan stationeras ut på vilket jobb de känner för inom 7,5 mil från stationerad ort.
Bra jobb överlag för nya på arbetsmarknaden, passar perfekt för folk som tar sabbatsår eller bara vill ha ett förstajobb. Det är väldigt utvecklande då du kommer att ta hand om fakturafrågor, avtalsfrågor, teknisk support o.s.v. Kollegorna är väldigt sköna och det är ett ungt och modernt team (förutom ledningen).
Fördelar
Billigare gymkort
Nackdelar
Mycket slit och lite stressigt
Jag jobbade där, men jag kommer inte arbeta där igen.
Fördelar
Bra lön
Nackdelar
dålig kommunikation, tar inte hänsyn till ens hälsa.
Som rubriken lyder, kan inte utforma ett anställningsavtal ens!

De har ingen integritet, får inget stöd även om man har rätt!

Skulle passa mig väldigt noga för att börja på Uniflex!

Även jag reagerade på att det var så positiva omdömen, nästan så man tror de har skrivet dom själva!
Fördelar
Nackdelar
Bara
Uniflex är ett väldigt bra företag med många anställda. Ibland är det tävlingar. Det negativa är att det känns som att dem kanske inte riktigt hinner med alla anställda.
Jag tyckte om mina chefer på Uniflex! bra och trevliga.
Fördelar
Bra chefer som lyssnar på en !
Nackdelar
finns inte...jag trivdes !
Min arbetsplats innebar mycket besöksbemötande där ingen dag var sig lik. Många härliga företag i huset som ofta brukade komma fram och prata. Jag fick vara med och inreda receptionen jag satt i och ge förslag på hur entren skulle se ut. En del ekonomiuppgifter gjordes och vardagliga besök hos två kunder för post och paket utlämning.

Att kunna få den tröttaste personen till att le en morgon och ett gott skratt gjorde många dagar roliga. Jag tycker även det är viktigt med att ha bra kommunikation mellan kollegor och chef vilket jag hade.
Trevliga kollegor, bra chefer, bra arbetsplatsen, nya utmaningar varje dag
Jag blev inringd av Uniflexbemanning och städade hotellet "Gustaf Fröding" ett antal gånger.
Jag har inte jobbat där så lång period 2009 på sommaren men jag trivdes där. Gick lagerutbildning och gjorde praktik där.
Arbetade som utbildare handledare, mentor och säljcoach. Utbildnigar som jag genomgått under arbetsperioden: kundservice, handledare, avancerad säljcoach, försäkring, faktura och roaming.
Aditro
Fördelar
Många olika arbetsplatser
Nackdelar
När man inte var fast visste man inte om man skulle jobba en dagen till den andra.
Arbetsplatsen jag blev placerad på var toppen. Precis som Uniflex berättat.
Trivdes jättebra med arbetsuppgifterna.

Kunde varit lite bättre lön
Fördelar
Gratis frukt, kaffe, te mm
Verifierad profil
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Uniflex. Vår community är redo att svara.
3,1
2,9