Uniflex

Recensioner från anställda som Kundtjänstmedarbetare på Uniflex

Kundtjänstmedarbetare7 recensioner
Bra arbetsplats men mycket störande ljud. Ingen förståelse för om man inte hade hjälp med familjen
Dålig lön, falsk personal, utnyttjar folk särskilt ungdomar som inte vet bättre.
Vet du inte dina rättigheter så kommer dom vara ganska oklara om hur det ligger till.

Har du inget annat val än att jobba för Uniflex så borde du bli medlem i facken eller unionen så fort som möjligt.

Annars kommer dom utnyttja dig så fort dom får möjligheten.

Uniflex har dåliga kunder, ett exempel är Releasy.

Releasy får in ny personal hela tiden eftersom det är så många som lämnar, och får sparken.

Största anledningen till att folk lämnar eller får sparken är att dom blir sjuka, Releasy tål inte att människor kan bli sjuka.

Så man får sparken riktigt snabbt om man är på en provanställning och blir sjuk.

Då tar Uniflex alltid kundens sida, oavsett anledningen.

Så blir du sparkad från det företaget som är kund till Uniflex, så blir du också sparkad från Uniflex.
Fördelar
Inga fördelar vad jag vet
Nackdelar
Dålig personal, dålig kommunikation, dålig lön, ingen empati
Minimum lön, knappt ob, inget för övertid. Stället du jobbar är okej. Men Uniflex behandlar dig som du inte är värd mer än skiten under skon. De pressar allt till minimum, timmarna, lönen allt. Grundlurad.
Nackdelar
Ingen lön.
Bra jobb överlag för nya på arbetsmarknaden, passar perfekt för folk som tar sabbatsår eller bara vill ha ett förstajobb. Det är väldigt utvecklande då du kommer att ta hand om fakturafrågor, avtalsfrågor, teknisk support o.s.v. Kollegorna är väldigt sköna och det är ett ungt och modernt team (förutom ledningen).
Fördelar
Billigare gymkort
Nackdelar
Mycket slit och lite stressigt
Känns som ett utnyttjande företag och de förmedlar riktigt tråkiga jobb
Fördelar
Nackdelar
allt
Ganska roliga och oftast positiva människor att jobba med. Arbetsdagarna varierade, man kunde jobba från 8:00-13:00 ibland men ibland blev det 9:00 - 18:00
Ibland var det 5 timmar och ibland 8. Miljön kan verka positiv eftersom det är en stor sal hos kunden som Uniflex hade och vi jobbade åt (kundtjänst). Men det gick inte att öppna fönstrena, fanns dock ventilation. Typisk kontorsmiljö basicly...

Sålde man bra kunde man få helt ok lön, annars var grundlönen jättelåg
Fördelar
Gratis Massage på raster och även gymkortsrabbat
Nackdelar
låg lön som fan
Arbetade som utbildare handledare, mentor och säljcoach. Utbildnigar som jag genomgått under arbetsperioden: kundservice, handledare, avancerad säljcoach, försäkring, faktura och roaming.
Aditro
Fördelar
Många olika arbetsplatser
Nackdelar
När man inte var fast visste man inte om man skulle jobba en dagen till den andra.