Uniflex

Recensioner från anställda som Konsult på Uniflex

Konsult6 recensioner
Har haft två huvuduppdrag på Uniflex, inget speciellt, båda jobben är normala fysiska industrijobb.

Har träffat många Uniflex anställda under mina tre år hos uniflex och majoriteten av dessa har slutat för de inte orkar eller fick sparken för att de inte vill jobba. De gör knappt det minimala, sjukskriver sig för ofta etc.

Uniflex är inte ett top bemanningsföretag och det resulterar i att många idioter börjar jobba hos dem för det finns ingen annan personal för dem att få. Det positiva i detta är att personer som har en normal arbetsmoral med lite stolthet, ses som en stjärnspelare.

Kan tänka mig att det är många personer här som har gett ett dåligt betyg är just dem jag har sett ute på de arbetsplatser jag har varit på.
Vart ska man börja , Försöker att undvika dina samtal/sms säger att dom inte tagit del av dessa (exempelvis sjukanmälan lönefrågor etc) Så i slutet av dagen har du ringt 30 samtal till Unflex skickat 10 sms och inget av dessa har kommit fram ?

Dålig Lön

Och precis som beskrivet i en tidigare recension om det blir något strul på arbetsplatsen tar unflex kundens sida inte arbetstagarens parti , Behöver du någonsin jobba för unflex gå med i facket !!

Precis som tidigare rescentioner säger nämn även inte heller att du har jobbat för uniflex då detta drar ner på dina referenser !

Tre ord för uniflex

OPÅLITLIG

EGOISTISK

BILLIG
Uniflex i sig funkar väldigt bra. Lönen betalas ut i tid och bolaget i sig verkar seriöst. Däremot är uppdragsgivarna som anlitar Uniflex inte alltid bra arbetsplatser.

Har ett uppdrag inom kundservice hos ett bolag som har en mycket tveksam personalpolitik. Anställda och konsulter behandlas som förbrukningsvaror, ledarskapet syns inte och möjligheter till att påverka arbetet eller utvecklas är obefintlig. Här har ni definitionen av "skitjobb".

Uniflex samarbetar med några av branschens mest ökända skitbolag; Transcom, SYKES och Releasy bland andra, något som de försöker dölja i sina annonser.

Lönen är otroligt låg, så låg att jag överväger att säga upp mig. OB-tillägget är inte heller mycket att hänga i granen. Skulle inte jobba en dag till om jag kunde tjäna pengar på annat sätt.

Jag säger snart upp mig, för att börja plugga. Bättre att investera i sig själv, istället för att sitta i den här skiten. Förstår inte hur folk orkar jobba kvar under dessa usla villkor.
Fördelar
Seriöst, betalar ut lön i tid, enkel tidsrapport
Nackdelar
Löner på existensminimum, ingen möjlighet till utveckling, dålig kommunikation
Att arbeta med Uniflex var väldigt roligt lärde mig jätte mycket med min tid hos dem och växte otroligt mycket som person
Fördelar
Bonusar
Nackdelar
Uniflex är ett väldigt bra företag med många anställda. Ibland är det tävlingar. Det negativa är att det känns som att dem kanske inte riktigt hinner med alla anställda.
Har arbetat för uniflex sedan 2012 så för mig har det varit en trygg arbetsgivare då jag alltid har varit utbokad hos kunder.