Uniflex

Recensioner från anställda på Uniflex i Stockholm

Stockholm15 recensioner
Det är en fungerande arbetsplats som däremot kan utvecklas på många aspekter
Under min tid under Uniflex fick jag en känsla av att brydde sig om dom som arbetat för dom eftersom jag fick väldigt god och hjälpsam kontakt med dom under tyngre perioder.
På Uniflex hade jag bara positiv kontakt med mina överordnade. Det märktes att de var måna om att jag skulle trivas på min arbetsplats
Jag har precis sagt upp mig hos Uniflex efter några månader. Längre än så kan man inte hålla ut.

Blir du sjuk? Då blir det möte när du kommer tillbaks för att komma fram till hur du ska undvika att bli sjuk nästa gång.

Efterfrågar sjukintyg efter max 5 sjuktillfällen, vilket ingen av mina tidigare arbetsgivare någonsin velat ha, kan tilläggas att jag tjänat nästan dubbla i månaden där än vad jag gjort hos Uniflex.

1a i betyg är för mycket, ni behöver uppleva Uniflex för att veta vad jag menar. Önskar inte en anställning här på min värsta fiende.

UNDVIK!!
Fördelar
lönen betalas iallafall ut
Nackdelar
Allt
Gick inte alls att kommunicera med de som arbetade där, har mejlat angående att få ett bevis på att jag jobbade där i 2år nu och har fortfarande inte fått något svar...
Att arbeta med Uniflex var väldigt roligt lärde mig jätte mycket med min tid hos dem och växte otroligt mycket som person
Fördelar
Bonusar
Nackdelar
Uniflex är ett väldigt bra företag med många anställda. Ibland är det tävlingar. Det negativa är att det känns som att dem kanske inte riktigt hinner med alla anställda.
Min arbetsplats innebar mycket besöksbemötande där ingen dag var sig lik. Många härliga företag i huset som ofta brukade komma fram och prata. Jag fick vara med och inreda receptionen jag satt i och ge förslag på hur entren skulle se ut. En del ekonomiuppgifter gjordes och vardagliga besök hos två kunder för post och paket utlämning.

Att kunna få den tröttaste personen till att le en morgon och ett gott skratt gjorde många dagar roliga. Jag tycker även det är viktigt med att ha bra kommunikation mellan kollegor och chef vilket jag hade.
Trevliga kollegor, bra chefer, bra arbetsplatsen, nya utmaningar varje dag
Känns som ett utnyttjande företag och de förmedlar riktigt tråkiga jobb
Fördelar
Nackdelar
allt
everything from events, receptionist, security, hostess
taking orders, placing orders(food/trips)

administration, emails

phone calls

post

security

welcoming
Det är ett bemannings företag, det är helt okej att jobba för en kortare period. inte direkt något för mig, vanligtvis.
Busy environment
High volume of daily inbound call from customers

My previous position has taught me the importance of clear communication and customer service over the phone. In that role I resolved customer problems with technical support troubleshooting and was taking accurate notes of conversations with customers.

Loving and fun co-workers
Fördelar
Free fruit and hot drinks
Nackdelar
Long hours
Var ute hos kund så det är svårt att säga något direkt om detta företag. Men det verkade vara ganska bra.
Jag arbetar med daglig bemanning av konsulter.
Jag har fantastiska kollegor och chefer som jag ser upp till, som rycker ut i vårt och torrt och alltid sliter hårt.

Jag har lärt mig otroligt mycket på Uniflex. jag fick en chans att visa vad jag går för då jag inte har någon personalvetar utbildning, men hade det Polska språket till min fördel. Det har gått väldigt bra och jag har lärt mig snabbt. Till min stora glädje finns det alltid någon att fråga och alla är väldigt hjälpsamma!

Den svåraste delen eller egentligen den tråkigaste delen är tidrapporteringen :) man får inte in alla rapporter i tid(vi har pappers lappar som kommer in, inte internet rapportering) man måste ringa runt så att folk skickar in allting.

Den roligaste delen är konsulterna. man får åka hälsa på dem, se till så att de trivs med oss och sin arbetsmiljö på arbetsplatsen. Se till att de har kläder, att de vet vart de ska vid nya uppdrag och andra 100 saker...
Fördelar
nja...
Nackdelar
inga förmåner-känns ostabilt