Uniflex

Recensioner från anställda på Uniflex

Bra arbetsplats men mycket störande ljud. Ingen förståelse för om man inte hade hjälp med familjen
Ett av dom sämsta bemanningsföretagen.Dålig personalpolitik, dåliga förmåner ofta dåliga arbetstider.
Fördelar
Nackdelar
Det mesta.
Har haft två huvuduppdrag på Uniflex, inget speciellt, båda jobben är normala fysiska industrijobb. Har träffat många Uniflex anställda under mina tre år hos uniflex och majoriteten av dessa har slutat för de inte orkar eller fick sparken för att de inte vill jobba. De gör knappt det minimala, sjukskriver sig för ofta etc. Uniflex är inte ett top bemanningsföretag och det resulterar i att många idioter börjar jobba hos dem för det finns ingen annan personal för dem att få. Det positiva i detta är att personer som har en normal arbetsmoral med lite stolthet, ses som en stjärnspelare. Kan tänka mig att det är många personer här som har gett ett dåligt betyg är just dem jag har sett ute på de arbetsplatser jag har varit på.
Kan börja med att säga att jag har verkligen inget positivt att säga om Uniflex. Extremt oprofessionellt bemötande, bland annat blev jag ifrågasatt över det jobb som jag sökte hos dem för tydligen så brukar inte kvinnor söka lagerjobb? På intervjun så försökte hon även lura på mig andra jobb då det visade sig senare att det jobbet jag sökt inte skulle bli tillgängligt innan mars/april. Vilket inte heller stod i annonsen jag sökte. Det hela slutade med att jag tackade nej till två jobb som hon försökte lura på mig, förstår att det är lätt för företag som Uniflex att utnyttja unga människor, vilket gör mig väldigt arg. Kan också tillägga att hon aldrig hört av sig, det hela slutade med att jag sa upp mig hos dem. Dessutom behöver man ju ha en annan sysselsättning, då sa hon även att jag kunde söka en kurs men sedan inte fullfölja den? Ytterligare en sak som bara känns så fel att höra från någon som tydligen ska vara professionell. Hade kunnat skriva hur mycket som helst, men känner att jag fått med de viktigaste punkterna. Ni som unga och söker jobb, lita på er magkänsla. Låt inte arbetsgivare behandla er hur som helst.
Bra bemötande av kollegor samt bra arbetsvillkor, skönt att kunna variera mellan att plocka för hand och även köra truck
Bra bemannings företag men dåliga ställen att jobba på förutom Derome i Landskrona, det var väldigt bra ställe att jobba på.
Vart ska man börja , Försöker att undvika dina samtal/sms säger att dom inte tagit del av dessa (exempelvis sjukanmälan lönefrågor etc) Så i slutet av dagen har du ringt 30 samtal till Unflex skickat 10 sms och inget av dessa har kommit fram ? Dålig Lön Och precis som beskrivet i en tidigare recension om det blir något strul på arbetsplatsen tar unflex kundens sida inte arbetstagarens parti , Behöver du någonsin jobba för unflex gå med i facket !! Precis som tidigare rescentioner säger nämn även inte heller att du har jobbat för uniflex då detta drar ner på dina referenser ! Tre ord för uniflex OPÅLITLIG EGOISTISK BILLIG
Under min tid under Uniflex fick jag en känsla av att brydde sig om dom som arbetat för dom eftersom jag fick väldigt god och hjälpsam kontakt med dom under tyngre perioder.
Jag lärde mig hur det är att arbeta på en lagerarbetsplats.
Det är en fungerande arbetsplats som däremot kan utvecklas på många aspekter
Uniflex är ett bra företag för folk som vill jobba vid sidan av studier eller annat jobb och tjäna lite extra pengar.
Ett sätt för den som hyr in arbetskraft att kringgå anställningstryggheten. Du kan bli uppsagd på dagen utan någon som helst motivering. Ett smart sätt för att få medarbetare att inte ställa krav eller uttrycka sig kritiskt.
Fördelar
Friskvårdsbidrag
Nackdelar
Ingen anställningstrygghet
Oseriösa konsulter som ej bryr sig om de personer som de lurar/rekryterar, har egen erfarenhet av detta företag och vet! Bara att läsa recensionerna och dra sin slutsats, vissa omdömen är över trevliga och över positiva så något lurt är det...…. Troligtvis skriver de själva dessa positiva omdömen......
Fördelar
Inget
Nackdelar
Bara
På Uniflex hade jag bara positiv kontakt med mina överordnade. Det märktes att de var måna om att jag skulle trivas på min arbetsplats
Jag har precis sagt upp mig hos Uniflex efter några månader. Längre än så kan man inte hålla ut. Blir du sjuk? Då blir det möte när du kommer tillbaks för att komma fram till hur du ska undvika att bli sjuk nästa gång. Efterfrågar sjukintyg efter max 5 sjuktillfällen, vilket ingen av mina tidigare arbetsgivare någonsin velat ha, kan tilläggas att jag tjänat nästan dubbla i månaden där än vad jag gjort hos Uniflex. 1a i betyg är för mycket, ni behöver uppleva Uniflex för att veta vad jag menar. Önskar inte en anställning här på min värsta fiende. UNDVIK!!
Fördelar
lönen betalas iallafall ut
Nackdelar
Allt
Kan tyvärr bara instämma med de negativa omdömena. De försöker att ge ett intryck av att vara seriösa, men är det inte. Får du problem av något slag på arbetsplatsen eller liknande, får du ingen hjälp alls. De tänker bara på sig själva......... Har hört av många andra bemanningsföretag att Uniflex är det bemanningsföretag som har sämst rykte inom branschen.
Fördelar
Arbetsmarknaden förändras... men suget efter billig och inkompetent arbetskraft består. Det är precis vad Uniflex vill ha. Allt handlar om priset. Skituppdrag, mycket kundtjänst. Värsta jobbet du kan tänka dig. Oklara lönebesked, osäker inkomst. Uniflex gör allt för att enbart ge dig så lite pengar i plånboken som möjligt. Håll dig långt borta från det här bolaget, om du inte måste för att du riskerar bli av med din bostad eller hamnat i en situation där du akut behöver en inkomst. Om du någon gång i framtiden söker nytt jobb, nämn ALDRIG att du arbetat för Uniflex. Det kan ge avsmak, särskilt för mer kvalificerade yrken. Funkar som ett komplement till studier eller tillfälligt ungdomsjobb, men annars inget att ens fundera över.
Fördelar
Inga - fick lite pengar i alla fall
Nackdelar
Skituppdrag, pris är det enda som räknas, du är värd mindre än Uniflex eget godispapper
Dålig lön, falsk personal, utnyttjar folk särskilt ungdomar som inte vet bättre. Vet du inte dina rättigheter så kommer dom vara ganska oklara om hur det ligger till. Har du inget annat val än att jobba för Uniflex så borde du bli medlem i facken eller unionen så fort som möjligt. Annars kommer dom utnyttja dig så fort dom får möjligheten. Uniflex har dåliga kunder, ett exempel är Releasy. Releasy får in ny personal hela tiden eftersom det är så många som lämnar, och får sparken. Största anledningen till att folk lämnar eller får sparken är att dom blir sjuka, Releasy tål inte att människor kan bli sjuka. Så man får sparken riktigt snabbt om man är på en provanställning och blir sjuk. Då tar Uniflex alltid kundens sida, oavsett anledningen. Så blir du sparkad från det företaget som är kund till Uniflex, så blir du också sparkad från Uniflex.
Fördelar
Inga fördelar vad jag vet
Nackdelar
Dålig personal, dålig kommunikation, dålig lön, ingen empati
Tyvärr har jag bara dålig erfarenhet av Uniflex! Tittar man på recensionerna så är det antingen toppen eller botten på dessa, hur kan det stämma? När det är så stora skillnader på betyg på Uniflex, är det något som inte stämmer helt klart! Vad har man för anledning att ge ett dåligt betyg om det inte stämmer? Man har inte så mycket att vinna på det, men tvärtom finns det mycket att vinna på det motsatta eller hur!!! Så någon far med osanning...…………………….
Nackdelar
Många
Gick inte alls att kommunicera med de som arbetade där, har mejlat angående att få ett bevis på att jag jobbade där i 2år nu och har fortfarande inte fått något svar...
Minimum lön, knappt ob, inget för övertid. Stället du jobbar är okej. Men Uniflex behandlar dig som du inte är värd mer än skiten under skon. De pressar allt till minimum, timmarna, lönen allt. Grundlurad.
Nackdelar
Ingen lön.