Uniflex
Recensioner från anställda på Uniflex

Var ska man börja...

13 juni 2019
Arbetsmarknaden förändras... men suget efter billig och inkompetent arbetskraft består. Det är precis vad Uniflex vill ha. Allt handlar om priset. Skituppdrag, mycket kundtjänst. Värsta jobbet du kan tänka dig. Oklara lönebesked, osäker inkomst. Uniflex gör allt för att enbart ge dig så lite pengar i plånboken som möjligt. Håll dig långt borta från det här bolaget, om du inte måste för att du riskerar bli av med din bostad eller hamnat i en situation där du akut behöver en inkomst. Om du någon gång i framtiden söker nytt jobb, nämn ALDRIG att du arbetat för Uniflex. Det kan ge avsmak, särskilt för mer kvalificerade yrken. Funkar som ett komplement till studier eller tillfälligt ungdomsjobb, men annars inget att ens fundera över.
Fördelar
Inga - fick lite pengar i alla fall
Nackdelar
Skituppdrag, pris är det enda som räknas, du är värd mindre än Uniflex eget godispapper
21 oktober 2020
Konsult (Tidigare anställd) - Göteborg
Ett av dom sämsta bemanningsföretagen.Dålig personalpolitik, dåliga förmåner ofta dåliga arbetstider.
Fördelar
Nackdelar
Det mesta.
10 september 2020
Kundtjänstmedarbetare (Tidigare anställd) - Borås
Bra arbetsplats men mycket störande ljud. Ingen förståelse för om man inte hade hjälp med familjen
1 maj 2020
Konsult (Nuvarande anställd) - Norrköping
Har haft två huvuduppdrag på Uniflex, inget speciellt, båda jobben är normala fysiska industrijobb. Har träffat många Uniflex anställda under mina tre år hos uniflex och majoriteten av dessa har slutat för de inte orkar eller fick sparken för att de inte vill jobba. De gör knappt det minimala, sjukskriver sig för ofta etc. Uniflex är inte ett top bemanningsföretag och det resulterar i att många idioter börjar jobba hos dem för det finns ingen annan personal för dem att få. Det positiva i detta är att personer som har en normal arbetsmoral med lite stolthet, ses som en stjärnspelare. Kan tänka mig att det är många personer här som har gett ett dåligt betyg är just dem jag har sett ute på de arbetsplatser jag har varit på.