Uniflex
Recensioner från anställda på Uniflex

Dåligt företag

13 augusti 2018
Känns som ett utnyttjande företag och de förmedlar riktigt tråkiga jobb
Fördelar
Nackdelar
allt
10 september 2020
Kundtjänstmedarbetare (Tidigare anställd) - Borås
Bra arbetsplats men mycket störande ljud. Ingen förståelse för om man inte hade hjälp med familjen
1 juni 2019
Kundservice (Tidigare anställd) - Borås
Dålig lön, falsk personal, utnyttjar folk särskilt ungdomar som inte vet bättre. Vet du inte dina rättigheter så kommer dom vara ganska oklara om hur det ligger till. Har du inget annat val än att jobba för Uniflex så borde du bli medlem i facken eller unionen så fort som möjligt. Annars kommer dom utnyttja dig så fort dom får möjligheten. Uniflex har dåliga kunder, ett exempel är Releasy. Releasy får in ny personal hela tiden eftersom det är så många som lämnar, och får sparken. Största anledningen till att folk lämnar eller får sparken är att dom blir sjuka, Releasy tål inte att människor kan bli sjuka. Så man får sparken riktigt snabbt om man är på en provanställning och blir sjuk. Då tar Uniflex alltid kundens sida, oavsett anledningen. Så blir du sparkad från det företaget som är kund till Uniflex, så blir du också sparkad från Uniflex.
Fördelar
Inga fördelar vad jag vet
Nackdelar
Dålig personal, dålig kommunikation, dålig lön, ingen empati
17 januari 2020
Teknisk support hos Teleperformance (Tidigare anställd) - Stockholm
Under min tid under Uniflex fick jag en känsla av att brydde sig om dom som arbetat för dom eftersom jag fick väldigt god och hjälpsam kontakt med dom under tyngre perioder.