Transcom
Se alla Transcom omdömen

Transcom

Recensioner från anställda på Transcom

Fart och fläkt i stillasittande läge

Arbetet på Transcom ger en värdefull kompetens och man utvecklas på det stora hela inom många olika arbetsområden hela tiden. Varje dag är en chans att visa fram fötterna och bli bättre på det man jobbar med. Man får ständig feedback och man når upp till toppen enkelt bara man anstränger sig och är lyhörd.

Samma rollSamma plats

för många kockar i köket

Det är 1 timme jobb som "måste" göras på kontoret så att man kan slösa 7 timmar på att spela minesweeper eller något annat tids fördriv.

Fördelar

Om det finns något som du inte har haft tid att lära dig kommer du ha det med all död tid.

Nackdelar

Om man jobbar åt PMI jobbar man åt några som inte bryr sig om produkten används eller inte.
Samma rollSamma plats

Sveriges sämsta arbetsplats

Ingen arbetsplats har fått mig att må så psykiskt dåligt som Transcom fick mig att må. Du arbetar för en minimilön samtidigt som arbetsbelastningen ökar hela tiden. Du får mer och mer jobb men inget extra för det. Sälj går före kundnöjdhet på det här företaget, säljer du inte så blir du inte långvarig. Uttrycker du några åsikter om hur saker och ting sker så tystas du ned och blir kallad för negativ. Ledningen är ett skämt. Nu i pandemin tvingar man in folk på kontoret tillsammans med 100 andra, de struntar totalt i folkhäslomyndigheternas rekommendationer. Som ni nog förstår kan jag lika gärna sitta hemma och svara i telefon som på ett kontor men Transcom kör sitt egna race… skulle inte rekommendera någon att arbeta här!

Fördelar

Gratis kaffe/te, kollegor

Nackdelar

Dålig lön, dålig ledning, arbetsbelastningen

En i mängden

Det är hög personalomsättning. Arbetssättet kan ändras från ena dagen till den andra, t.ex krav på mersälj. Man måste vara som en robot och känslokall för att klara av jobbet.

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Transcom. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

Baserat på 2 519 omdömen

Jämför Transcom med

• Transcom
  • Fart och fläkt i stillasittande läge