Transcom
Se alla Transcom omdömen

Transcom

Recensioner från anställda på Transcom

Jobbet är inte som man tror.

Började jobba här för att det var ett jobb med teknisk support och det var det som de lockade med. Lever för kundservice och älskade jobbet i början. Men ju längre man jobbade på Transcom så kom det riktiga ansiktet fram. ALL fokus låg på sälj, sälj sälj sälj. Kunde du inte hålla upp standarden så var alla på dig som en hök. Jag fick ansvaret att ha hand om flera arbetsuppgifter än andra då jag utvecklades och ville utvecklas inom IT supporten. Blev supertaggad när jag fick mer ansvar och mer arbetsuppgifter och då såklart ska jag få lönehöjning eller hur? HAHA glöm och dröm. Fick ett tack för att jag tog min ann uppgifterna, sen var jag ännu en arbetare som bara satt där. Kundservicen var långt ifrån viktigt så länge du sålde på ett mobil obegränsat på en gammal tant. Pga detta jobb gick jag in i väggen och hjälpen man fick var inte den bästa. Som tur hade jag en Teamleader som jag faktiskt klickade med och som faktist brydde sig om mig och gav mig den hjälp jag behövde. Kort sagt, gillar du att lura folk på pengar och inte bryr dig ett skit om att hjälpa kunder, då är detta jobb perfekt för dig.

En i mängden

Det är hög personalomsättning. Arbetssättet kan ändras från ena dagen till den andra, t.ex krav på mersälj. Man måste vara som en robot och känslokall för att klara av jobbet.

för många kockar i köket

Det är 1 timme jobb som "måste" göras på kontoret så att man kan slösa 7 timmar på att spela minesweeper eller något annat tids fördriv.

Fördelar

Om det finns något som du inte har haft tid att lära dig kommer du ha det med all död tid.

Nackdelar

Om man jobbar åt PMI jobbar man åt några som inte bryr sig om produkten används eller inte.

Fart och fläkt i stillasittande läge

Arbetet på Transcom ger en värdefull kompetens och man utvecklas på det stora hela inom många olika arbetsområden hela tiden. Varje dag är en chans att visa fram fötterna och bli bättre på det man jobbar med. Man får ständig feedback och man når upp till toppen enkelt bara man anstränger sig och är lyhörd.

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Transcom. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

Baserat på 2 519 omdömen

Jämför Transcom med

• Transcom
  • Jobbet är inte som man tror.
Berätta hur vi kan förbättra den här sidan
Vad skulle du vilja lägga till eller ändra?