Transcom

Recensioner från anställda på Transcom

Hittade 19 recensioner som matchade sökningenVisa alla 1,928 recensioner

Bra chefer och handläggare, men kollegor blir elaka om man sticker ut

Jag skulle säga att jobba på Transcom är att jobba på vilket företag som helst eftersom de håller på med sälj, teknisk support och kundservice. Men det som blir problem är att kollegor börjar bli minst sagt elaka genom att frysa ut, blickar eller liknande för att visa att de är bättre än alla andra på arbetsplatsen. Men annars så är det rätt bra, du får bra guidning, bra chefer som alltid finns där för dig. Men om man vill klättra oavsett om man gör bra ifrån sig eller inte så blir det problem.

Fördelar

Gratis te eller kaffe, restaurang nära och bra kollektivavtal.

Nackdelar

Stress och kollegor.

roligt med stressigt

Kundtjänst är ett jobb som jag tycker är roligt och lärde mig mycket. Sen så var företaget transcom intre det bästa.

Kul och bra utbildning inom service/försäljning

Kul ställe att arbeta och en bra utbildning där du får 100% betalt under tiden

Fördelar

Kul jobb med härliga kollegor

Nackdelar

Låg lön - Åldersberoende

Dålig lön, orimliga krav

Helt oseriöst företag som struntar i sina medarbetare.

Rörig men ändå trevligt

En något ostrukturerad arbetsmiljö beroende på uppdragsgivarens ombytlighet. Lite otydligt ledarskap.

Dåligt lederskap

Ville att man skulle sälja så mycket som möjligt istället för fokusera på att hjälpa kunder

Bra första jobb, men har sina brister

Ett perfekt första arbete, men jag skulle rekommendera att inte stanna där för länge. Positiva aspekter: - Roliga arbetsuppgifter, även om det stundtals var stressigt - Roligt att lära sig använda olika system för kundhantering - Bra sammanhållning och ledarskap - Trevliga kollegor - Bra grundutbildning, trevliga utbildare - Möjlighet till provisioner och bonus - Bra referenser Negativa aspekter: - En av de absolut lägsta lönerna på den svenska arbetsmarknaden. - Enbart fokus på produktivitet och övervakning, kundnöjdheten är inte lika viktig. - Ledning och företagskultur bygger enbart på att tjäna så mycket pengar som möjligt. Sälj är ett krav och provisionen är skamlöst dålig. Inga gratisminuter eller toalettbesök under arbetstiden (beroende om du sitter på telefon eller chatt). Svårt att återhämta sig från komplexa ärenden och arga kunder. - Ofräsch arbetsmiljö, smutsiga datorer med fettfläckar på skärmarna. Inga egna headsets. Godispapper överallt. Dålig ventilation. - Inga utvecklingsmöjligheter, oavsett hur du presterar. Även högre positioner inom bolaget har skamlöst dålig lön (exempelvis Teamledare).

Fördelar

Bra referenser för framtida karriär, bra sammanhållning och ledarskap

Nackdelar

Enbart fokus på profiten, satsar ej på att behålla kompetent personal

Produktiv

Hade hand om inkomande samtal! Skulle erbjuda kunderna hjälp ed diverse frågor

Fördelar

Mycket eget ansvar

produktiv arbetsplats

Arbetsdagen bestod i att svara på frågor i telefon och på mail. Har lärt mig mycket om kundservice.

Nackdelar

Ensidigt jobb, mycket fokus på produktivitet

Ett skämt

Transcom måste vara ett av dom störta skämt företagen jag någonsin jobbat hos, jobbade där i cirka 8 månader, och vart gående utan mat 3-4 dagar i veckan, för andra arbetskollegor tog ens mat, vilken inte hade varit en så stor grej om jag inte hade haft diabetes ochså. Det slutade med att jag sa upp mig för att söka till annat arbete, då vart det till montico i karlskoga, och vart extremt trevligt bemöt, och positiv konversation, men efter hon hade ringt upp sin uppdrags givare (transcom) så vart jag nekad tjänsten utan föreläggande anledning. Va anställd 95% tjänst, vilket vissa veckor gick till 120% utan extra betalt. Samt de första 2 månaderna får man ej betalt, då det är en "utbildningsperiod".

Fördelar

Dom hade frukt ibland

Nackdelar

Inget förtrående till arbets kollegorna.

Enformigt arbete

Enformigt arbete med att sitta i telefon hela dagarna Lärt mig: Service, bemötande av olika typer av människor

Stressigt

Stressigt men lite roligt. Det var kul att få ta hand om kunder men stressigt.

Fördelar

Bra kollegor.

Nackdelar

Konstiga tider.

bra

Jag är ej anställd av företaget utan jobbar på uppdrag som freelance tolk och kan därför ej värdera eller betygsätta arbetskulturen där.

Jag tivdes väldigt bra på Transcom.

En typisk arbetsdag började med ett morgonmöte där vi fick reda på resultaten från gårdagen och nyheter. Sen loggade man in i alla datasystem, loggade in på telefonen och började ta samtal. Mina arbetskollegor och ledningen tyckte jag väldigt mycket om. Jag har lärt mig alla de datasystem som vi använde, vart man kunde hitta information, säljteknik, och telefonfunktion. Jag tycker den svåraste delen var antal minuter man skulle prata med en kund. Bästa delen var allt annat, när man fick hjälpa en missnöjd kund som i slutet lade på lycklig. Och alla arbetskollegorna.

Bra arbetskamrater

Registrerade kundordrar över deras intranät. Bra arbetskamrater, hjälpsamma

kundtjänst

Arbetet bestod av att hjälpa och serva de företagskunder som ringde in och ville förnya abonnemang, abbonemangsfrågor, problem med abonnemang samt telefon. Teckna nya avtal, skicka/aktivera simkort.

Ungdomlig arbetsmiljö

Mycket ungt folk, stor fokusering på sälj för egen vinning av gruppledare, vilket i mitt tycke inte är kundtjänst. Stressigt jobb med en hel del missnöjda kunder, måste ha lätt som person för att släppa det personliga och vara snabb i tänkandet för att kunna lösa av kunder.

Fördelar

Bonusar

Nackdelar

Press att sälja

Bra arbetsplats

När man började fick man först gå en utbildning för att lära sig allt inom tele2 som man behövde veta på kundtjänst. Detta var mitt första jobb så man var väldigt osäker men alla runt omkring såg till att man skulle trivas. Det svåra var att hantera en otrevlig kund eller någon som inte förstod vad man sa. Jag lärde mig att ha tålamod.

Fördelar

Trevlig atmosfär

Nackdelar

mycket att lära på kort tid

Kundtjänst

Det är en rolig arbetsplats med mycketmöjligheter och man får nya utmaningar varje dag

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Transcom. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

3.5

Baserat på 1,928 omdömen