Transcom

Recensioner från anställda på Transcom

Hittade 51 recensioner som matchade sökningenVisa alla 2 511 recensioner

Rolig arbetsmiljö

Fantastiska kollegor, roligt arbete, möjligheter att jobba med olika saker, att utvecklas och gå vidare till andra roller. Man lär sig otroligt mycket om arbetsliv mm

En i mängden

Det är hög personalomsättning. Arbetssättet kan ändras från ena dagen till den andra, t.ex krav på mersälj. Man måste vara som en robot och känslokall för att klara av jobbet.

för många kockar i köket

Det är 1 timme jobb som "måste" göras på kontoret så att man kan slösa 7 timmar på att spela minesweeper eller något annat tids fördriv.

Fördelar

Om det finns något som du inte har haft tid att lära dig kommer du ha det med all död tid.

Nackdelar

Om man jobbar åt PMI jobbar man åt några som inte bryr sig om produkten används eller inte.

Fart och fläkt i stillasittande läge

Arbetet på Transcom ger en värdefull kompetens och man utvecklas på det stora hela inom många olika arbetsområden hela tiden. Varje dag är en chans att visa fram fötterna och bli bättre på det man jobbar med. Man får ständig feedback och man når upp till toppen enkelt bara man anstränger sig och är lyhörd.

Dålig företagskultur

Skulle inte rekommendera det här företaget till min värsta fiende. Jobbade på TC på 2 olika orter och det var samma sak.Dålig lön. De skiter i medarbetarna. Dåliga team leaders som bara vill att man ska sälja. Kundnöjdhet är sekundärt. Tro inte att det är ett kundtjänstjobb. Det är sälja du ska göra. Att kunden egentligen vill bara fråga om sin faktura är skitsam.Arbetsmiljön är dålig, högljudd nivå. Teamleaders som leker apa mer än att arbeta. Om du är sjuk eller VAB:ar kan du säga hej då till din provanställning. Två kollegor rök på det sättet. Såvida du inte säljer asbra, då kan du nog få en andra chans.

Fördelar

Vissa kollegor är ok.

Nackdelar

Ungefär... Allt.

Jobbet är inte som man tror.

Började jobba här för att det var ett jobb med teknisk support och det var det som de lockade med. Lever för kundservice och älskade jobbet i början. Men ju längre man jobbade på Transcom så kom det riktiga ansiktet fram. ALL fokus låg på sälj, sälj sälj sälj. Kunde du inte hålla upp standarden så var alla på dig som en hök. Jag fick ansvaret att ha hand om flera arbetsuppgifter än andra då jag utvecklades och ville utvecklas inom IT supporten. Blev supertaggad när jag fick mer ansvar och mer arbetsuppgifter och då såklart ska jag få lönehöjning eller hur? HAHA glöm och dröm. Fick ett tack för att jag tog min ann uppgifterna, sen var jag ännu en arbetare som bara satt där. Kundservicen var långt ifrån viktigt så länge du sålde på ett mobil obegränsat på en gammal tant. Pga detta jobb gick jag in i väggen och hjälpen man fick var inte den bästa. Som tur hade jag en Teamleader som jag faktiskt klickade med och som faktist brydde sig om mig och gav mig den hjälp jag behövde. Kort sagt, gillar du att lura folk på pengar och inte bryr dig ett skit om att hjälpa kunder, då är detta jobb perfekt för dig.

Riktigt bra arbetsplats

Det är ett fantastiskt jobb om du älskar att vara social både på telefon och med kollegor på arbetsplatsen.Jag tror att det är viktigt att du drivs av statistik och tycker att det är roligt att arbeta mot uppsatta mål. Både chefer och kollegor hjälper dig att bli bättre för varje dag.Det finns stora utvecklingsmöjligheter då företaget främst rekryterar internt.

Sveriges sämsta arbetsplats

Ingen arbetsplats har fått mig att må så psykiskt dåligt som Transcom fick mig att må. Du arbetar för en minimilön samtidigt som arbetsbelastningen ökar hela tiden. Du får mer och mer jobb men inget extra för det. Sälj går före kundnöjdhet på det här företaget, säljer du inte så blir du inte långvarig. Uttrycker du några åsikter om hur saker och ting sker så tystas du ned och blir kallad för negativ. Ledningen är ett skämt. Nu i pandemin tvingar man in folk på kontoret tillsammans med 100 andra, de struntar totalt i folkhäslomyndigheternas rekommendationer. Som ni nog förstår kan jag lika gärna sitta hemma och svara i telefon som på ett kontor men Transcom kör sitt egna race… skulle inte rekommendera någon att arbeta här!

Fördelar

Gratis kaffe/te, kollegor

Nackdelar

Dålig lön, dålig ledning, arbetsbelastningen

Katastrof

Finns inget bra att säga. Behandlar sina anställda som robotar extremt låga löner medan arbetsbördan konstant ökar. Systemen ligger alltid nere men man förväntas fortfarande prestera siffror. HR på företaget är ett skämt. Det är mer av en lekplats än en arbetsplats.

Nackdelar

Ledningen, Lönen, Arbetsbelastningen

Detaljstyrt

Trevliga kollegor, men mycket högt tempo med samtal och höga krav avseende sälj utanför kundens ärende.

Nackdelar

Bra chefer och handläggare, men kollegor blir elaka om man sticker ut

Jag skulle säga att jobba på Transcom är att jobba på vilket företag som helst eftersom de håller på med sälj, teknisk support och kundservice. Men det som blir problem är att kollegor börjar bli minst sagt elaka genom att frysa ut, blickar eller liknande för att visa att de är bättre än alla andra på arbetsplatsen. Men annars så är det rätt bra, du får bra guidning, bra chefer som alltid finns där för dig. Men om man vill klättra oavsett om man gör bra ifrån sig eller inte så blir det problem.

Fördelar

Gratis te eller kaffe, restaurang nära och bra kollektivavtal.

Nackdelar

Stress och kollegor.

roligt med stressigt

Kundtjänst är ett jobb som jag tycker är roligt och lärde mig mycket. Sen så var företaget transcom intre det bästa.

Verkligen bedrövligt

Jobbade där runt et år. Det enda positiva var agent-kollegorna och vissa TL’s och PS’. Ledningen är otroligt favoriserande och bedömer agenternas arbete väldigt olika, i särklass den som skall stå för kvaliteten på arbetet som nåt kunderna. Speciellt fröken Norr gör arbetsdagen förfärlig och motiverar inte till att göra ett bra jobb eller vara på sitt bästa! Kommunikationen finns inte och man blir sätt på med argusögon, medans man kan se att mycket annat av sämre kvalitet från kollegor når kunderna.

Fördelar

Vissa kollegor

Nackdelar

Allt annat, dålig lön

Kul och bra utbildning inom service/försäljning

Kul ställe att arbeta och en bra utbildning där du får 100% betalt under tiden

Fördelar

Kul jobb med härliga kollegor

Nackdelar

Låg lön - Åldersberoende

Ung medelålder, hög personalomsättning, okej arbetsmiljö.

Högt tempo, ung medelålder, lite lekstuga, hög personalomsättning. Låg ingångslön, liten provision. Vänliga kollegor, bra gruppledare.

Fördelar

Avslappnad, företagskultur, utmanande, tillfredställande

Nackdelar

Arbetstiderna, provisionen, ingångslönen.

Dålig lön, orimliga krav

Helt oseriöst företag som struntar i sina medarbetare.

Lärorikt men ändå psykiskt tröttande.

Arbetsuppgifterna är inte så svåra, du sitter och svarar i telefonen hela dagen och hjälper kunder. Men det är ett jobb som tar på en mentalt. Jag klarade av uppgifterna men det tog på mig så psykiskt att jag var tvungen att sluta.

Okej första Jobb

Var ett okej förstas jobb för ungdomar när jag bodde hemma i Värmland. Oftast bra kollegor som gör det värt.

Rörig men ändå trevligt

En något ostrukturerad arbetsmiljö beroende på uppdragsgivarens ombytlighet. Lite otydligt ledarskap.

Snabbrörlig och produktivitetsfokuserad

Snabba förändringar och stora möjligheter att avancera för den med rätt sinnelag och vilja.

Normal arbetsmiljö

En arbetsmiljö där man som person kunde växa och utmana sig själv men där man inte riktigt fick feedback eller uppmärksamhet av chefen. vilket man behöver för att kunna utvecklas

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Transcom. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

Baserat på 2 511 omdömen

Jämför Transcom med