Trafikverket

Recensioner från anställda på Trafikverket

Hittade 33 recensioner som matchade sökningenVisa alla 35 recensioner

Trevliga kolleger, bra sammanhållning men rörig organisation

Många omorganisationer och många chefer. Haft fler chefer än jag jobbat år här. Skapar otrygghet och gör att det är stor omsättning på personal. Det finns dock anställningstrygghet och många karriärmöjligheter. Hyfsat bra löner och bra förmåner.

Dåligt ledarskap med problem av mobbning i flera år

Dåligt ledarskap som skapar grupperingar.Arbetstiderna kan vara flexibla men måste planeras ut i lång tid i förväg. Får inte ledigt på kort varsel (inom en månad). Trafikverket har stora problem att behålla inspektörer. Tillåtande kultur till rasism och sexism. Ledningen lyssnar inte.

Fördelar

Flexibla arbetstider Bra förmåner med statlig semester och fri läkarvård och läkemedel.

Nackdelar

- resa till mottagningsort utanför arbetstid =väldigt långa arbetsdagar, - grupperingar och utfrysning av nyutbildade trafikinspektörer, -problem på arbetsplatsen sedan 2015 utan att ledning reagerar

Mobbningen

Jag extremt mobbad på denna arbetsplatsen. Fick ingen stöd från Uniflex, bemanningsföretag.

Nackdelar

Ingen betald övertid. Ingen besök från Uniflex.

Inte bra ni är

Jag tror inte på att trafikverket är bra för anställda människor De lurade mig när jag studerade hos dem och sen 3år ansökning till jobb hos dem , meningslös . De betecknade inte att jag har erfarenhet 13år innan jag kom till Sverige. Jag tycker att de är den sämsta styrelse i Sverige.

Fördelar

Ingen

Nackdelar

Allt

Rekommenderar inte

Arbetade som Bemanningsplanerare och att srbeta med en chef som inte känner till ens arbetsuppgifter i en dygnet runt verksamhet mot en stor verksamhet med andra chefers krav blir en svår balansgång. Under 5 år har 11 personer sagt upp sig. Ingen kompetensutveckling finns, enformigt arbete, tyvärr ingen utmaning alls och ingen lyhördhet för utveckling mer än att såhär har vi alltid gjort. Medarbetare och cheferna för dem är fantastiska men det sitter i väggarna med att vissa saker ska inte genomföras, övertid dka betalas ut, så att få bra förmåner övrrväger inte den dåliga arbetsmiljön där även sexuella trakasserier förekommer.

Konstigt

Ganska konstigt sätt att behandla sina medarbetare som är inhyrda för att jobba hos dem. Dem hetsar på folk att slita sönder sig för att sedan byta ut dem över inget. Det är säkert trevligare att jobba hos dem direkt, men är du inhyrd kommer du bli behandlad som slav.

Fördelar

Gott kaffe

Nackdelar

många

Kontrollera vägar

Hej jag är ledig vill jobba inom väggar kontrollera osv kommer på en gång till intervju

Fördelar

Jag är ledig

Nackdelar

Jag har erfarenhet

Lärande kultur och bra ledarskap!

Frihet under ansvar, bra ledarskap och lärande kultur! Härliga kollegor, gott samarbete!

Fördelar

Goda utvecklingsmöjligheter

utan problem

Det var en bra arbetsplats för mig och fick erfarenhet på arbete.

Det var trevligt

Jag hade det kul där. Jobbade med en familjemedlem.

Trafikverket är bra.

Jobb på Trafikverket är bra och känna inte på något svart.

Produktiv arbetsmiljö

På Trafikverket finns ergonomisk och produktiv arbetsmiljö där man har möjlighet att sitta och arbeta var som helst inom kontoret. Man kan även arbeta hem ifrån om det är något som hindrar att komma till kontoret.

Jätte bra jobb

Det var Jätte bra jobb under sex månader och jag hoppas att få chans och kommer tillbaka och jobbar på Trafikverket igen.

Trygg arbetsgivare.

Bra arbetsmiljö och bra förmåner, trygg arbetsgivare.

Erfaren?

Är du duktig och har många års erfarenhet? Om svaret är Ja bör du söka vidare. Företaget passar nyutexaminerade som vill prova sig fram. Om du har några några års erfarenhet blir det bara frustration att driva fram och utvecklas då många enheter har många år kvar att nå dit där du är.

ingenjör

Jag är noggrann fokusera mycket, jag gillar att arbeta och tillsammans.

grym arbets plats

Här arbetade jag på ett projekt inför ett nytt signalsystem över hela Sveriges järnväg. Mitt uppdrag var att följa och medverka i arbetsuppgifter för en projektingenjör i exempelvis administration, ekonomi och projektledning.

Fördelar

gratis fika, flexibel arbetstider

Nackdelar

finns inte

Stor bred & djup kompetens bland kollegor & bra chefer

En trygg anställning med * bra närmaste chef * flexibla arbetstiderna * bra förmåner * intern utbildningar * möjlighet att byta jobb internt

Nackdelar

Långa beslutsvägar, många chefer, opersonligt, ojämn arbetsbelastningen, Stor och otymplig organisation

Utredare Truminventering

Arbetet har inneburit att genom Trafikverkets vägdatabas att ta fram driftområden samt ta fram GIS-data kring vägar som får och kan inventeras. Okulär analys och besiktning/bedömning/fastställande av vägtrumma. Inspektera trummans funktionsstatus och materialstatus samt kringliggande geografi genom ArcGIS Collector.

Fördelar

personlig utveckling och svenska språket

Nackdelar

inga förlängning

Utvecklande miljö

Påverkar samhället, Ständig utveckling, Stor kunskap om logistik Stor arbetsgivare Jag lärde mig att se ändå närmare på logistikutveckling Jag var en del av ledningen och jag fick vara med om ett stort förändrings projekt.

Fördelar

Trevliga och kunniga medarbetare

Nackdelar

Stor organisation

produktiv arbetsmiljö

typisk arbersdag, jaag har lärt micket, bra ledning, roliga arbetsplatskultur, svåraste delen av jobbet

Fördelar

gratis kaffe

Nackdelar

inga förmåner i parkering

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Trafikverket. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

Läs mer om Trafikverket på populära orter

• Trafikverket