Tjörns kommun

Recensioner från anställda på Tjörns kommun

Jag trivs mycket bra på min arbetsplats och känner att jag har hittat min plats. Att undervisa i en särskild undervisningsgrupp innebär andra utmaningar än i en vanlig klass. Det ställer krav på mig att vara väldigt tydlig och strukturerad men samtidigt inkännande. Inga delar av arbetet är tungt eller särskilt svårt. Det bästa är feedbacken jag får av mina elever varje dag!
Fördelar
Närhet
Nackdelar
Besparingar
Den mest ostrukturerade arbetsplatsen (hemtjänsten) nånsin. Helt utan ledning. Arbetsmiljön är fruktansvärd och allt är en enda röra. Stressen är enorm. Inga närvarande chefer.
Arbetsplatsen i sig fanns inget att klaga på och personalgruppen var toppen. Men enhetschefen drog ner stämningen genom sina härskartekniker & kränkningar. Skulle ej rekommendera arbetsplatsen av den anledningen då hon gör livet riktigt surt för en. Därav den enorma personalomsättningen.
Nackdelar
Elak chef
Dålig ledning, Ingen struktur och absolut inga problemlösningar.
Fördelar
Fint landskap
Nackdelar
allt
Hej!
Med min erfarenhet i andra serviceinriktade arbeten känner jag att jag är rätt person för jobbet. Anledningen till att jag just söker detta jobb beror på att uppdraget ligger i linje med mina intressen som jag älskar att jobba med byggledning och projektledning.

I mina tidigare arbeten som ”byggledning och projektledning” har jag lärt mig att arbeta självständigt, samt delaktighet i grupper som jobbar mot ett gemensamt mål. Jag är effektiv som person och utför alla mina arbetsuppgifter med positiv anda och viljan att uppnå bästa möjliga resultat. ”och jag är även med i etablering ersättningenen från arbetsförmedlingen”

På fritiden tycker jag om att umgås med min familj och vänner, träna och läsa om bilar som är ett stort intresse. Min omgivning beskriver mig som en öppen och energisk person som har lätt för att arbeta med andra människor.

Jag hoppas att jag har väckt ert intresse med detta brev och ser fram emot ett möte där jag får möjlighet att presentera mig i person.

Med vänliga hälsningar,

Amir Nazem
En arbetsplats med bra arbetsförhållanden och arbetsmiljö. Närheten till beslutsfattare är ett kännetecken som leder till att beslut kan tas utan onödig fördröjning.
Verksamheterna bedrivs på ett professionellt sätt och besluten är väl underbyggda.

Arbetet har även givit möjligheter till kontinuerligt lärande genom bla seminarier, personlig utveckling och kontakt med andra kommuner.
Fördelar
Subventionerat gymkort, aktiv fritidsklubb
Nackdelar
Det går inte att vara anonym i en liten kommun
En typisk arbetsdag, går till mina vårdtagare hjälper dem sedan går jag vidare, älskar att träffa på nytt folk!

Inom hemtjänsten har jag lärt mig mycket om olika sjukdomar och hur man ska hjälpa till så mycket man kan, i detta jobbet så tycker jag är svårast är att ibland kan man komma till vårdtagare som är otrevliga och har svårt att hålla inne tårarna när det väl behövs, då jag tar åt mig ganska fort av saker, men har lärt mig att man inte ska göra det.

Så har blivit bättre!

Det bäst är allt, träffa på människor, jobba bland människor!
Fördelar
Allt är bra!
Tjörns kommun är en vacker kommun och den fina naturen ger möjligheter att återhämta sig under paus och raster.
I Tjörns kommun råder det omorganisation och det är goda möjligheter för anställda att ta del av /vara en del

i förändringarna och ta chansen att utvecklas i yrkeslivet.
Fördelar
Naturen och havet som granne.
Nackdelar
Låg summa friskvårdsbidrag
Att jobba på en daglig verksamhet med ungdomar med funktionshinder, är det roligaste jag gjort i mitt arbetsliv.
Bemötandet och kommunikation är mycket viktigt.
En typisk arbetsdag läste jag pedagogisk litteratur för barnen, sjöng med barnen, hade lekar, matte. Praktiska sysslor, städade upp efter sig t.ex. ställde upp stolar, plockade bort från golv och hyllor inför städ, reparerade saker som gått sönder, lämnade listor till köket hur många barn som ska äta varje dag.
Tittade vi igenom filmer, böcker och pedagogiska spel, planering och arbete med inskolning av nya barn.

Jag lärde mig mer om pedagogiska aktiviteter, spel, planering och organisera på avdelningar och nya material för utflykter.

Jag planerade pedagogiska aktiviteter med mina kollegor, hjälpte barnen med aktiviteter, matte och läsa.

Mina arbetskollegor visade sina kompetenser med barn och sa att jag är ansvariga full, hjälpsam och observant.

Min svåraste del av jobbet var när det gäller hög nivå i svenska språket. Min bästa delen av jobbet var att lära nya kunskaper.
Fördelar
Grattis lunch och träffar nya människor
Nackdelar
Låg lönen
Här får man verkligen utvecklas till en bättre människa.
Du lär dig så otroligt mycket.

Mina arbetskamrater är fantastiska.