The Body Shop

Recensioner från anställda på The Body Shop

Du bör ta initiativ så att butiken alltid är i top skick
Att jobba för The Body Shop innebär mer än att bara sälja produkter. Företaget har fantastiska värderingar och när man säljer en produkt så vet man att man gör gott för människor runt om i världen, tex kvinnokooperativ i Ghana.
Otroligt rolig arbetsmiljö med alla kunder med många givande social interaktioner och fina kollegor
Fördelar
Personalrabatt på produkterna
Jag älskar att praktisera på Body Shop eftersom det är en skönt och rolig butik där man utvecklar varje dag
I medgång= bra företag I motgång= mindre bra företag
Fördelar
friskvård 1500kr/år
Nackdelar
ledningen
Kreativt och roligt jobb, men under usla arbetsförhållanden.
* Trevliga arbetskamrater , ha roligt medan jag arbetar, bekvämt. * Lära mig så mycket som det går varje dag oavsett vad det är, även om det inte är viktig. * Jag tycker om och hör ofta att jag är bra på att leda i grupparbeten. Det är ett roll jag är intresserad av. * Alla ska dela med sig vad de tycker och få rätt att säga ut deras åsikter. Inga diskrimineringar. * Tid, Panik, obehaglig, svår att kommunicera md kund eller kamrat * Ha roligt men samtidigt vara seriös och fokusera på jobbet.
Fördelar
Mer Erfarenhet och kunskap
Ett positivt företag med bra värderingar och bra interna utbildningar.
Fördelar
utbildningar
Nackdelar
mycket helgjobb
Interna utbildningar : försäljning/ merförsäljning : fokus på kunden : hudvård : ledarskaps utb
Fördelar
Friskvårdsbidrag
Målsättningen för mig i mitt nuvarande yrke är att skapa ett team där individens kompetens kompletterar gruppen. Genom analys av branschen och kompetensanalys utvecklar jag ständigt verksamheten med utbildning, utökat ansvar, utbyte av erfarenhet, nytänkande och coaching i alla arbetsmoment. Jag är tydlig i min kommunikation, med regelbundna personalmöten och medarbetarsamtal. Mitt arbetssätt är strukturerat och lämnar inget åt slumpen, vilket uppskattas av personalen. Planering är A och O. Jag skapar ofta samarbeten med lokala organisationer och verksamheter.
Fördelar
Friheten att skapa en verksamhet
Nackdelar
Osäkerheten
- När man kommer till jobbet får man en snabb genomgång på vad som gäller för dagen. Vi går igenom vilka mål som är satt för dagen när det kommer till försäljning, rekrytering m.m. Sen ligger fokuset alltid på kunden. Om det är lugnt i butiken städar vi gärna eller fyller på varor. Om en kund då är intresserad av make up kan man även ta sig tid till en liten konsultation. - Jag har lärt mig hur man bemöter kunderna när dom är på väg in i butiken, i kassan eller om dom tittar på produkter, samt att anpassa mig efter vilken kund man pratar med och deras behov. - Ledningen tycker jag har varit bra, min chef är super! Det ända som har varit tråkigt är att hon är där tillfälligt då hon ska tillbaka till sin ordinära butik, och ingen har visst vem som ska ta över. Sen att man inte får längre kontrakt än 1 månad i taget på grund av detta. - Arbetskollegor: Underbara! - Svåraste delen av jobbet: Att nå dagens mål för försäljning och rekrytering. Oftast är det för få kunder för att kunna klara av dagens mål. Speciellt i lugna perioder. Men vi gör vårt bästa! - Den bästa delen av jobbet är definitivt det sociala och känslan av att kunna hjälpa båda kunder och kollegor.
Fördelar
Personalrabatt
Nackdelar
Osäker anställning
Se fler recensioner av The Body Shop