Tetra Pak recensioner av medarbetare

Hittade 20 recensioner som matchade sökningen Se alla 509 recensionerna
Sortera efter: Hjälpsamhet | Betyg | Datum
Sammansvetsad grupp
Produktionsansvarig (Tidigare anställd) –  Lund22 november 2019
Som anställd är Tetra Pak ett väldigt bra företag att arbeta för. Bra förmåner & villkor. Man är inkluderad. Som konsult. Dessvärre inte.
Arbetsplatskultur
Dåligt ledarskap och dålig miljö
Warehouse Operator (Nuvarande anställd) –  Lund6 november 2019
Dåligt ledarskap och en dålig miljö att arbeta i. Mycket konflikter bland kollegor och en chef som inte tar ansvar.
Rolig kollegor
SALES ADMINISTRATION OFFICER (Tidigare anställd) –  Lund5 november 2019
Jätte härliga kollegor. Dynamiskt arbete och aldrig tråkigt. Mycket att göra och väldigt stressigt.
Omorganiseringsintensivt
Specialist B (Nuvarande anställd) –  Lund3 december 2018
Fyra omorganiseringar på sju år, varje gång en ny chef varmed inriktningen på arbetet varierar. Arbetsplatsen är utformad enligt ABW konceptet.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2NejRapportera
Sommar jobb
Elkopplings arbete i mjölk och juice maskiner (Tidigare anställd) –  Lund19 april 2018
Kul att sommar jobba hos Tetra Pak.
Bra lön och bra jobb.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 7Nej 3Rapportera
produktiv
Jobb (Tidigare anställd) –  Sunne11 januari 2018
en typisk dag for meg vil være effektiv og produktiv.
jeg har lært å være rask, lydig, sammarbeidsvillig og flink til å kommunisere.
jeg har alltid jobbet fast.
min arbeidsplasskultur har jevnt over vært fin og trygg.
det vanskeligste er at det blir lange dager,
det beste er å se resultat av en effektivdag.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1NejRapportera
Bra arbetsplats
Servicepartner (Nuvarande anställd) –  Lund2 januari 2018
Vi har fixtid, flextid och arbete under ansvar. Utför våra arbetsorder och hjälper våra kunder mycket med olika saker
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2Nej 3Rapportera
Arbetsplatskultur
Stabilt företag under förändring men många informella nätverk
Supply Manager (Nuvarande anställd) –  Lund12 september 2017
Har lärt mig att sammarbeta med männsikor och vikten av ett nätverk inom företaget. Tyvärr har Tetra Pak långa beslutsvägar och informella nätverk. Det är svårt att påverka och förändra. Skillnaden på totalkostnad och pris är inte ett röd tråd i företaget.
Ett stort företag som lokalt kan agera som ett lite local smides verkstad.
Fördelar
globalt företag
Nackdelar
svårt att förändra
Arbetsplatskultur
bästa företag du kan jobba på
Truckförare/Produktionspersonal (Tidigare anställd) –  Lund7 oktober 2016
lastade, lossade, lastbilar, försåg fabriken med material,såg till att carrierna fungerade,(truck utan förare.) att arbeta självständigt med många egna beslut.mina cheferna var väldigt bra dom gav dig stort ansvar att ta egna beslut och att jobba efter dom.arbetskollegerna var mycket trevliga och man umgicks mycket på fritiden.inga direkta svårigheter.man trivdes på jobbet och jag har alltid tyckt att det var roligt att gå till mitt jobb.
Fördelar
det mesta, bra chefer, fritt jobb, mycket ansvar
Nackdelar
kommer inte på några just nu
sommarjobb
Sommarjobb (Tidigare anställd) –  Lund1 augusti 2016
sommarjobbade bara i några veckor på Tetra Pak men jag hann lära mig mycket nya saker.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 5Nej 6Rapportera
Trevlig arbetsmiljö fantastiska produkter
Manager Production Service/Warehouse (Tidigare anställd) –  Lund29 april 2016
Företaget har mycket fokus på miljö, återvinning, säkerhet
Arbetar med bra processverktyg t.ex. Bt processen, WCM,Lean och Kaizen
Fördelar
Den anställdes frihet under ansvar
Nackdelar
Bygger Silos istället för broar mellan versamheterna
Arbetsplatskultur
bra arbetskamrater och trevligt arbete
maskinoperatör/Tryckare (Tidigare anställd) –  Lund, M4 mars 2015
bra företag som jag gav 30 år av mitt liv, tills dom la ner och flyttade det utomlands
Fördelar
bra arbetsklimat
Nackdelar
skiftgången
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 5Nej 7Rapportera
En bra arbetsgivare!
Spare Part and Service Administrator (Nuvarande anställd) –  Lund12 november 2014
Man lär sig nya saker nästan varje dag och det är roligt och då blir jobbet inte så enformigt heller.
Jag har väldigt trevliga kollegor och det är viktigt.
Utmaning med jobbet kan t ex vara om en irriterad kund ringer och inte är nöjd med sina varor. Då gäller det att kunna behålla lugnet.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 4Nej 4Rapportera
Interesting global company
Engineer (Nuvarande anställd) –  Lund23 april 2014
Interesting global company with good work climate. Increasingly challenging business environment will affect the company going forward.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 8Nej 3Rapportera
Utvecklande
Senior Supply Manager (Tidigare anställd) –  Lund2 april 2014
Arbetsdagarna är präglad av många möten, för att driva olika projekt. Syftet är att driva fram sina projekt för att säkerställa att man uppnå målen "on time in full". Konsten är att påverka sina arbetskollegor att de konstruktiv bidra och att på det här sättet höja kvalitet av resultatet.

Personliga möten betyder för mig "key to success" internt men även externt med leverantörerna. Den ständiga kontakten genom att kommunicera och nätverka hjälpte mig under mina år på företaget.
Det har alltid varit roligt att jobba med enklare och svårare utmaningar.

Ledningen i företaget har suttit i södra Europa. Målen kom därifrån och avdelningen rapporterade in regelbundna uppföljningar.

Den svåraste delen av jobbet har varit att skapa en win-win situation trots att jag fick kräva höga besparingar av våra leverantörer med ganska kort varsel.

Den roligaste delen har varit att jobba med strategiska projekt och att göra en förändring till det bättre. Bäst har varit att jag fick positiva kommentarer från inblandade parter.

Det har alltid varit roligt att möta och samarbeta med kollegor från samma eller olika avdelning så som leverantörerna. Det har varit stimulerande och utvecklande att nå sina mål, även om det inte alltid har varit enkelt. Att kunna kommunicera och nätverka på ett positivt sätt har stött mig i min vardag för att nå min mål.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 9Nej 1Rapportera
Arbetsplatskultur
En flexibel och rolig arbetsplats med ständiga utmaningar
Department Manager Film Wrappers (Nuvarande anställd) –  Lund, men våra maskiner finns i hela världen6 februari 2014
Ingen dag är lik den andra, det blir aldrig tråkigt. Jag har utvecklats som ledare under ett antal år i olika chefpositioner. Det är högt i tak mellan arbetskollegor och vi har alltid roligt på jobbet.
Tetra Pak är internationellt företag och ibland kan det vara svårt att balansera sitt koncept mellan olika kulturer. Men å andra sidan har jag också fått resa mycket och se många länder.
Fördelar
Personalvård, utbud av träning/idrott, företagshälsovård
Arbetsplatskultur
Mycket rolig och omväxlande tillverkning.
Svetsare/Plåtslagare (Tidigare anställd) –  Partille, O16 januari 2014
Från 1987 till 2012 arbetade jag på Tetra Pak AB som svetsare/plåtslagare certifierad svetsning i TIG, MIG/MAG och MMA (svart/rostfritt/aluminium) i mina arbetsuppgifter ingick även programmering av Motoman svetsrobot.

Ytterligare arbetsuppgifter på Tetra Pak var produktionsberedning av tillverkningsunderlag så som arbetsinstruktioner, framtagning av nya arbetssätt, materiallistor, framtagning WPQR:s och mycket prototyptillverkning.

På Tetra Pak arbetade jag också som handledare för ny personal och även som yrkeshandledare i samarbete med Porthälla gymnasium.

Har ett genuint teknikintresse av tillverkning och produktionstekniska lösningar.
Under min tid hos Mastec/Tetra Pak arbetade jag mycket med egna lösningar för tex. fixturering vid robotsvetsning, tillverkningsfixturer och andra tekniska lösningar.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3Nej 1Rapportera
Arbetsplatskultur
Produktiv och rolig arbetsmiljö.
Testingenjör (Tidigare anställd) –  Lund, M6 januari 2014
En typisk arbetsdag är mötet på morgonen där vi redovisar för varandra status och kommer överens hur vi skall gå vidare, både lärorikt och uppfriskande information, stärker teamkänslan.

En typisk arbetskollega ger mycket av sig själv, både av sin kompetens och med råd.

Den svåraste delen är slutet av utvecklingen av jobbet då 95 procent är färdigt och de fem procenten som är svårast skall komma på plats och tiden rinner ut.

Den bästa delen är när maskinen fungerar och kunden är nöjd.
Fördelar
Miljön på Tetra Pak
Nackdelar
Tidspress
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2Nej 2Rapportera
Exellent employer
Associate Manager (Nuvarande anställd) –  Lund Sweden29 oktober 2013
A great place to work that provides hard working and ambitious employees with good opportunities to grow their career and test new challenges and areas.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 13Nej 7Rapportera

Se fler Tetra Pak recensioner

Gör anspråk på denna företagssida

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Tetra Pak. Vår community är redo att svara.

Ställ en fråga

4,2